ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تا ۲۰۱۶ سامسونگ و ال جی موبایل هایی با صفحه نمایش های تاشو و شفاف تولید می کنند [شایعه]

سامسونگ دیسپلی و ال جی دیسپلی تقریباً ۵۰ درصد از بازار جهانی نمایشگرها را به تصاحب خود درآورده اند و عملاً دو کمپانی پیشتاز در این عرصه محسوب می شوند. مسلماً این دو شرکت تمایل دارند ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۵ فروردین ۱۳۹۴ | ۰۱:۰۰

سامسونگ دیسپلی و ال جی دیسپلی تقریباً ۵۰ درصد از بازار جهانی نمایشگرها را به تصاحب خود درآورده اند و عملاً دو کمپانی پیشتاز در این عرصه محسوب می شوند. مسلماً این دو شرکت تمایل دارند در آینده نیز برتری مذکور را نسبت به رقبا حفظ نمایند و به همین علت است که طی سال های اخیر شاهد عرضه ی انواع مختلفی از تکنولوژی های بدیع در صفحه نمایش های تولیدی آنها بوده ایم.

از جمله ی این تکنولوژی ها می توان به نمایشگرهای تا حدی منعطف و همینطور خمیده اشاره کرد که به صورت رسمی نیز در بسیاری از تلویزیون ها و تلفن های هوشمند به کار گرفته شده اند.

اما اکنون گزارش ها حکایت از این دارند که دو غول کره ای به دستاوردهای فعلی شان قانع نیستند و قصد دارند طی سال های پیش رو مرزهای تازه ای از محدودیت را پشت سر بگذارند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

امروز و از جانب رسانه های کره ای گزارشی انتشار یافت که در آن به نقل از یکی از مقامات سامسونگ گفته شده بود این شرکت می خواهد در سال ۲۰۱۶ تلفن های هوشمندی تولید کند که از نمایشگرهایی با قابلیت تا شدن بهره مند خواهند بود.

ضمناً در گزارشی مشابه ذکر گشته که ال جی توانسته صفحه نمایش هایی شفاف را توسعه دهد و بعید نیست که در آینده ای نزدیک تکنولوژی مذکور را به تولید انبوه برساند.

از دیدگاه صنعت مورد بحث چهار مرحله در مقابل چرخه ی تکامل نمایشگرهای منعطف وجود دارد که از آنها به ترتیب با عناوین "خمیده"، "اندکی منعطف"، "تاشو" و "به صورت کامل منعطف یا با قابلیت رول شدن" یاد می گردد.

برای مثال G Flex 2 از ال جی محصولی به حساب می آید که نمایشگر آن بین مرحله ی اول و دوم قرار می گیرد و بدین ترتیب به نظر می رسد که هنوز راه بسیار طولانی برای دست یابی به تکنولوژی مرحله ی چهارم پیش رو داریم.

البته همانطور که اشاره شد Business Korea ادعا می کند، یکی از مقامات رسمی و بلند پایه ی سامسونگ به آنها اطلاع داده که تولید تلفن های هوشمند تجاری با صفحه نمایشی تا شو در سال ۲۰۱۶ امری کاملاً محتمل است. ناگفته نماند که غول تکنولوژی کره ای پیش از این اولین نمونه از چنین صفحه نمایش هایی را در CES سال ۲۰۱۴ رونمایی کرده بود.

lg-transparent-display

در کنار سامسونگ دیسپلی دیگر همتای آن یعنی ال جی دیسپلی ظاهراً تمرکز خودش را بر روی نمایشگرهای شفاف گذاشته است. این نوع از صفحه نمایش ها تا کنون در برخی از هواپیماها، اتومبیل ها، بیلبوردها و حتی یک مدل یخچال نیز مورد استفاده قرار گرفته اند؛ البته یخچال مورد بحث که به کاربران اجازه می داد تا محتویات درونش را مشاهده کنند توفیق چندانی به دست نیاورد.

در همین راستا روز گذشته یکی از مدیران رسمی ال جی به رسانه ها اطلاع داده که توسعه ی تکنولوژی نمایشگرهای شفاف آنها خاتمه یافته و حتی نمونه هایی نهایی از محصولات مرتبط هم تهیه شده اند، اما برای تولید انبوه چنین صفحه نمایش هایی لازم است ابتدا اطمینان حاصل گردد در رابطه با تامین مواد اولیه کافی مشکلی وجود ندارد.

طبق نقشه ی راه مرتبط به ال جی که قبلاً لو رفته بود، این کمپانی میلی به عقب ماندن از رقیب خود یعنی سامسونگ ندارد و تلاش می کند تا سال ۲۰۱۷ موبایل هایی مجهز به صفحه نمایش های تاشو و یا حتی کاملاً منعطف عرضه نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • بهداد
    بهداد | ۵ فروردین ۱۳۹۴

    صفحه نمایشهای کاملا تاشو و مدل رول شونده یه انقلاب واقعی در گجتها و خصوصا گوشیهای موبایل بوجود میاره و دیگه از حمل گوشی یا فبلت 5 اینچ به بالا و یا تبلتهای 10 و 12 اینچ راحت میشیم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی