ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپلیکیشن Inklet ترک پد مک بوک را به پد نقاشی تبدیل می کند

مک بوک جدید اپل اوایل اسفند گذشته با ترک پد جدید حساس به فشار معرفی شد. این ترک پد که از فناوری جدیدی به نام Force Touch بهره می برد، می تواند میزان فشار را ...

عماد ساعدی
نوشته شده توسط عماد ساعدی | ۷ فروردین ۱۳۹۴ | ۱۳:۰۰

مک بوک جدید اپل اوایل اسفند گذشته با ترک پد جدید حساس به فشار معرفی شد. این ترک پد که از فناوری جدیدی به نام Force Touch بهره می برد، می تواند میزان فشار را تشخیص دهد و از این روش برای دریافت دستورات مختلف استفاده کند. مثلاً می توان ضربه 3 انگشتی را با یک ضربه پرفشار جایگزین نمود. ترک پدهای ForceTouch در سری جدید تمامی مک بوک های اپل مورد استفاده قرار گرفته اند.

اما اپل این فناوری را در انحصار خود قرار نداده و امکان ساخت نرم افزارهای مختلف را برای دیگر توسعه دهندگان فراهم آورده و حالا اپلیکیشن طراحی Inklet، اولین نرم افزار شخص ثالثی است که از این فناوری بهره می گیرد.

در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

کاربران Inklet می توانند برای ترسیم در نرم افزارهای مختلف، از قلم استایلوس روی ترک پد مک بوک استفاده کنند. با حرکت دادن معمولی قلم، خطوطی با ضخامت کم کشیده می شوند و با افزایش فشار، ضخامت خطوط افزایش می یابد. این امکان باعث می شود Inklet مانند یک قلم مو و پد نقاشی دیجیتال عمل کند. نگران جزئیات هم نباشید؛ می تواند بزرگنمایی کنید و کل ترک پد را به محدوده مورد نظر خود اختصاص دهید.

این فرآیند برای افرادی که دستی در نقاشی دیجیتال دارند و با پدهای نقاشی کار کرده اند، آشنا خواهد بود اما تفاوت در اینجاست که Inklet تنها با 25 دلار، تجربه ای مشابه قلم های واکوم (Wacom) را برای هنرمندان مبتدی که نمی خواهند صدها دلار هزینه پدهای نقاشی حرفه ای کنند، به ارمغان می آورد.

Inklet در پس زمینه اجرا می شود و با هر نرم افزاری که قابلیت تعامل با قلم را داشته باشد، کار می کند، از جمله Pixelmator، Photoshop، Gimp، Corel Painter، Sketch و بسیاری نرم افزارهای دیگر. ضمناً اگر اشتباهی دستتان روی ترک پد قرار گرفت، تشخیص می دهد و از دستکاری شدن تصویر جلوگیری می کند.

نظرتان در مورد Inklet چیست؟ اگر تجربه کار کردن با پدهای نقاشی دیجیتالی را دارید با ما در میان بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • Rend
    Rend | ۸ فروردین ۱۳۹۴

    آقا سایتتون دو تا مورد داره . اول اینکه کپی رایت پایین سایت تاریخش هنوز ۱۳۹۳ هست و آپدیت نشده :) سطح دغدغه رو واقعا داشتی!
    اما دومی اینکه رو بعضی از آی اس پی ها ( شاتل مثلا) صفحاتتون کش میشه . بخصوص روی کروم ! باید ctrl + f5 بزنی تا محتوای جدید بیاد . یه فکری بردارید !

  • TROOL
    TROOL | ۸ فروردین ۱۳۹۴

    با حال بود

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی