ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تیم کوک قصد دارد در آینده ثروت خود را به خیریه ببخشد

اینطور که خبر می رسد، تیم کوک هم تصمیم دارد تا راه بیل گیتس را ادامه داده و به انجام امور بشردوستانه بپردازد. طبق گزارش مجله Fortune، وی قصد دارد در آینده و پس از پرداخت ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۷ فروردین ۱۳۹۴ | ۱۹:۰۰

اینطور که خبر می رسد، تیم کوک هم تصمیم دارد تا راه بیل گیتس را ادامه داده و به انجام امور بشردوستانه بپردازد. طبق گزارش مجله Fortune، وی قصد دارد در آینده و پس از پرداخت شهریه دانشگاه برادرزاده ۱۰ ساله خود، ثروتش را به خیریه ببخشد.

تیم کوک

تیم کوک

گاهی می خواهید همانند ریگی کوچک که در یک رودخانه فرود می آید و باعث ایجاد موجی می گردد، ایجاد کننده یک تغییر باشید.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

تیم کوک، عضوی از گروه مدیران دنیای تکنولوژیست که به اشتراک گذاشتن ثروت خود می پردازند. بر اساس آمار ارائه شده در فوربز، در این گروه، بیل گیتس به عنوان شناخته شده ترین فرد بشر دوست محسوب می گردد که همراه همسر خود، تا به حال ثروتی ۳۰.۲ میلیارد دلاری را صرف امور خیریه نموده؛ در اصل، گتیس تا به حال ۳۷ درصد از دارایی های خالص خود را به افراد نیازمند بخشیده است.

از سوی دیگر مارک زاکربرگ نیز تا به حال ثروتی ۱.۵ میلیارد دلاری را صرف این امور نموده که ۴ درصد از دارایی های خالص وی به شمار می روند. سایر اعضای گروه مذکور را اشخاصی نظیر موسس گوگل، سرگئی برین، بنیان گذار eBay، پیرمراد امیدیار، و یکی از موسسین شرکت اینتل به نام Gordon Moore تشکیل می دهند.

اگرچه به نسبت افراد عادی، تیم کوک شخصی ثروتمند محسوب می شود اما هنوز یک میلیاردر نبوده و در میان مدیران دنیای تکنولوژی افراد بسیار ثروتمندتری را می توان یافت. درآمد سالانه وی از مدیریت اپل مبلغی معادل با ۱.۷۵ میلیون دلار بوده و ارزش دارایی هایش نیز به ۱۲۰ میلیون دلار می رسد. هرچند، وی برخی سهام اپل را نیز به نام خود دارد که ارزش آنها نیز مبلغی بالغ بر ۶۶۵ میلیون دلار است.

پس از کسب سمت مدیرعاملی اپل در سال ۲۰۱۱، وی نشان داده که با مدیر قبلی این شرکت، استیو جابز، تفاوت هایی در زمینه فعالیت های  مربوط به امور خیریه دارد. جابز به هیچ عنوان در امور بشردوستانه دخالت نکرده و حتی گفته می شود که پیشتر، در خصوص صرف پول به این شکل، مخالفت خود را نیز نشان داده است. از سوی دیگر تیم کوک به کارمندان شاغل در اپل تخفیفات بسیاری در هنگام خرید محصولات این شرکت می دهد و برنامه خیریه ای را ترتیب دیده که کارمندان به شکل سالانه می توانند تا ۱۰.۰۰۰ دلار را صرف امور خیریه نمایند.

کوک همچنین پیشتر ۵۰ میلیون دلار را به مجموعه بیمارستان های استفورد اهدا کرده و در سال ۲۰۱۲ نیز ۵۰ میلیون دلار دیگر را برای جلوگیری از برخی مرض ها، به Product RED اهدا نموده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • احمد
    احمد | ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴

    ای کیو داره میگه در آینده

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی