ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

حافظه های SSD با ظرفیت ۱۰ ترابایت در آینده نزدیک تولید خواهند شد

با توجه به بیانیه جدید شرکت های توشیبا و اینتل، حافظه های SSD و فلش، به زودی ارزان تر شده و حجم آنها نیز وسعت بیشتری خواهد یافت. این دو کمپانی بزرگ از حافظه هایی رونمایی ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۸ فروردین ۱۳۹۴ | ۱۵:۰۰

با توجه به بیانیه جدید شرکت های توشیبا و اینتل، حافظه های SSD و فلش، به زودی ارزان تر شده و حجم آنها نیز وسعت بیشتری خواهد یافت. این دو کمپانی بزرگ از حافظه هایی رونمایی نمودند که توسط فناوری 3D NAND ساخته شده اند؛ با استفاده از این تکنولوژی، می توان برعکس حافظه های امروزی که صرفا از یک چیپ استفاده می کنند، چیپ های حافظه را در چند لایه بر روی یکدیگر قرار داد تا بتوان در نهایت به حجم بیشتری برای استفاده دست یافت. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

توشیبا اذعان داشته که توسط تکنولوژی NAND توانسته یک چیپ جامع ۴۸ لایه با ظرفیت ۱۶ گیگابایت را به تولید برساند که از لحاظ کارکرد استاندارد نیز، از ضریب اطمینان بالایی برخوردار است.

جالب است بدانید این کمپانی ژاپنی در سال ۱۹۸۴ حافظه های فلش را به جهانیان معرفی کرد و حال هم کوچک ترین سلول های NAND، یعنی ۱۵نانومتری را در اختیار دارد. کمپانی مورد بحث در حال حاضر نمونه های اولیه از این حافظه ها را در اختیار شرکت های تولید کننده گجت های الکتریکی گذارده اما نباید تا سال آینده، انتظار ورود آنها را در محصولات موجود در بازار بکشیم.

در همین زمان، شرکت اینتل با همکاری Micron، خبر از تولید چپست های ۳۲ لایه NAND می دهد که به احتمال بسیار زیاد تا سال آینده روند تولید حافظه های SSD را متحول خواهد نمود. اینتل نمونه ای حجیم تر، یعنی ۳۲ گیگابایتی را به عنوان نمونه آماده کرده و گفته که مدل ۴۸ گیگابایتی نیز در راه است. Micron معتقد است از این چیپست ها می توان در ساخت SSDهای ۲.۵ اینچ با ظرفیت ۱۰ ترابایت نیز استفاده کرد.

در مجموع، بیانیه های توشیبا، اینتل و میکرون خبر از ارزان تر و البته پر حجم تر شدن حافظه های فلش و SSD می دهد که این امر، مشخصا به سود مصرف کنندگان و کاربران گجت های الکتریکی خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۹ فروردین ۱۳۹۴

    خیییییییلی خوبه

  • نیما
    نیما | ۹ فروردین ۱۳۹۴

    قانون مور!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی