ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

Olio قصد دارد با حذف اپلیکیشن ها ساعت هوشمند ایده آل را بسازد

اگر در دنیای آیفون زده امروز بگویید که اپلیکیشن ها بی فایده هستند، احتمالاً از جامعه استارت آپ ها طرد می شوید. اما این دقیقاً همان چیزی است که طراحان [شجاع] شرکت Olio به آن ...

عماد ساعدی
نوشته شده توسط عماد ساعدی | ۸ فروردین ۱۳۹۴ | ۰۸:۳۰

اگر در دنیای آیفون زده امروز بگویید که اپلیکیشن ها بی فایده هستند، احتمالاً از جامعه استارت آپ ها طرد می شوید. اما این دقیقاً همان چیزی است که طراحان [شجاع] شرکت Olio به آن اعتقاد دارند؛ آن ها مشغول ساخت ساعت هوشمندی زیبا با قابلیت های مینیمال هستند.

Olio مدت ها به صورت پنهانی فعالیت می کرده (در حقیقت هیچ چیزی نمی فروخته) است. استیو جکابز (Steve Jacobs)، از طراحان سابق اپل و HP مدیریت شرکت را بر عهده دارد بنابراین نمی توان آن را یک استارت آپ مبتدی تلقی کرد.

قیمت پیش خرید ساعت از 545 دلار شروع می شود. بدنه استیل، ظاهر لوکس ساعت و باتری دو روزه آن، می توانند ساعت اپل را به چالش بکشند. اما در قسمت نرم افزاری اوضاع متفاوت است. اولیو به جای استفاده از پلتفرم رایج Android Wear، اپلیکیشن ساعتش را برای iOS و اندروید توسعه داده و اینگونه ضمن کنترل قابلیت های ساعت از طریق تلفن هوشمند، با تمامی موبایل ها نیز سازگار است، همانند ساعت های مارشن (Martian) که بررسی آن ها در دیجیاتو خواندید.

در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

این حرکت را می توان تحسین برانگیز و شجاعانه خواند؛ اندروید ور با تمام نواقصش کاری کرده که شرکت ها مجبور شوند همه چیز را خودشان از پایه بسازند. اما اولیو باید خطرهای این کار را نیز به جان بخرد؛ تنها شرکتی که توانسته با این استراتژی موفق شود، Pebble بوده است.

پیاده سازی پلتفرم نرم افزاری این ساعت برای Olio کاری دشوار خواهد بود، چرا که ویژگی بارز ساعت آن ها نه طراحی، بلکه سیستم نوتیفیکیشن ابری آن است. این سیستم از دستیار مخصوص برای اولویت بندی اعلان ها با توجه به استفاده شما بهره می گیرد. مثلاً اگر از حساب کاری خود بیشتر با ایمیل ها درگیر هستید، نوتیفیکیشن های مربوط به ایمیل اولویت پیدا می کنند و دیگر نوتیفیکیشن ها مانند فیس بوک و توییتر در جایگاه مناسب خود قرار می گیرند.

در یک کلام، Olio قصد دارد ساعتی زیبا و ساده بسازد که کارهای کمی را به خوبی انجام می دهد. می توانید نوتیفیکیشن ها را ببینید، با Siri صحبت کنید، زمان را چک کنید (!)، و کارهای ساده ای از این قبیل.

برخی معتقدند ساعت اولیو با تمام سادگی اش می تواند به بهترین ساعت هوشمندی بدل شود. کاربران ساعت Pebble به خوبی می دانند که یک ساعت هوشمند واقعی چطور کار می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۸ فروردین ۱۳۹۴

    دمش گرم

  • mm98
    mm98 | ۸ فروردین ۱۳۹۴

    اگر بتونن خیلی خوب میشه.
    ساعت باید راحتی بیاره.

  • Siamak Gol
    Siamak Gol | ۸ فروردین ۱۳۹۴

    ریسکش زیاده.
    و پشتیبانی قوی یی میخاد. آخه ساعت مثل موبایل نیست که خاصی توش بشه انجام داد..خیلی محدوده. همون بهتر که همش دست شرکت باشه

  • سهیل
    سهیل | ۸ فروردین ۱۳۹۴

    با سلام. طبق معمول ببخشید که بی ربطه ولی ....
    انتقادی به دیجیاتو دارم.
    نمایش نیمه کاره فیدها در فیدخوان کاری است که بیشتر سایتهای بازاری که فقط به دنبال بازدیدکننده به هر قیمتی هستند انجام می دن. دیجیاتو بدون شک با توجه به ریشه های اصیلش همچین سایتی نیست ولی الان دو سه هفته ای هست که این سیستم پیاده شده ممنون میشم اگر تجدید نظر بشه.
    علاوه بر اینکه خود فیدخوان هم محل خیلی مناسبی برای نمایش تبلیغاته و مانعی برای این قضیه وجود نداره

مطالب پیشنهادی