ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کمپانی فورد و معرفی سیستم کنترل هوشمند سرعت

اگرچه بیشترمان تمایل داریم تا در زمان رانندگی، استعداد های خویش را به رخ سایر رانندگان کشیم، اما گاهی گذر کردن از سرعت های مجاز، نتیجه ی جالبی در بر ندارد. گاهی هم البته، افزایش ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۹ فروردین ۱۳۹۴ | ۱۱:۰۰

اگرچه بیشترمان تمایل داریم تا در زمان رانندگی، استعداد های خویش را به رخ سایر رانندگان کشیم، اما گاهی گذر کردن از سرعت های مجاز، نتیجه ی جالبی در بر ندارد. گاهی هم البته، افزایش سرعت و رد شدن از برخی خط های قرمز و در نتیجه، جریمه توسط دوربین های هوشمند راهنمایی و رانندگی، به شکل غیر عمد رخ می دهد.

کمپانی فورد سیستم هوشمندی را توسعه داده که با توجه به علائمی که در جاده ها نصب می گردند، سرعت خودرو را تنظیم کند تا هم از هرگونه تصادف احتمالی، و هم جریمه شدن توسط دوربین های تعبیه شده در خیابان ها و بزرگراه ها،‌ جلوگیری گردد. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

سیستم هوشمند کنترل سرعت کمپانی فورد، در مدل جدید این شرکت به نام S-Max، تعبیه گشته و به زودی به دست مصرف کنندگان اروپایی خواهد رسید. گفته می شود این سیستم، به سادگی قادر است نحوه رانندگی اشخاص را دگرگون سازد.

دوربین کوچکی که در شیشه جلوی اتومبیل تعبیه گشته، وظیفه اسکن جاده را بر عهده داشته و علائم رانندگی را به سیستم هوشمند مدیریت سرعت، انتقال می دهد. برای مثال زمانی که خودروی شما وارد محدوده ای گردد که سرعت مجاز ۳۰ کیلومتر در ساعت است، به جای ترمز گرفتن و کاهش دستی سرعت، خودرو به شکل خودکار کاهش سرعت داشته و خود را با سرعت مجاز هماهنگ می سازد.

در صورتی که راننده احساس نماید که به شتاب بیشتری نیاز دارد، می تواند از طریق کلیدی که بر روی فرمان تعبیه گشته، سیستم کنترل سرعت را غیر فعال سازد و یا به راحتی، پای خود را بر روی پدال گاز فشار دهد. در صورتی که خودروی شما در سرازیری قرار گرفته و به دلیل شیب جاده، سرعتی بالاتر از حد مجاز پیدا نماید نیز، سیستم مذکور، توسط آلارم، این موضوع را به اطلاع شما می رساند تا در صورت تمایل، از ترمز استفاده نمایید.

پیش از این نیز، از تکنولوژی های مشابهی در خودرو ها استفاده شده که می توان به سنسور های شناسایی عابرین پیاده و هشدار های پیش از برخورد و تصادف اشاره کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • مجتبی تواضعی
    مجتبی تواضعی | ۱۰ فروردین ۱۳۹۴

    این ویژگی رو مرسدس بنز s 500 داره و با دوربینایی که رو آینه های جانبی داره این کارو میکنه

  • farid
    farid | ۹ فروردین ۱۳۹۴

    عجب چیزیه

  • Hamed Khoramyar
    Hamed Khoramyar | ۹ فروردین ۱۳۹۴

    این تکنولوژی چندین سال هست که در سوئد و خودرو های ولوو وجود داره. من دفعه اول حتی فکر میکنم این رو در خودروی ولوو S80 در سال ۲۰۰۸ دیدم چون خاطرم هست که ماشینی که اجاره کرده بودم که برم کپنهاک یک ولووی S80 نو بود که چنین قابلیتی داشت و از اون سال به بعد در تمامی مدل های ولوو چنین امکانی وجود داره.

  • عــــــامـــــــــر
    عــــــامـــــــــر | ۹ فروردین ۱۳۹۴

    برای جاده های نسبتا خلوت و خالی از پیچ و خم خوبه ک بشه سرعتو تنظیم کرد چیزی شبیه کروز کنترل فکر کنم کمی هوشمندانه تر

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی