ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت نسخه پیش نمایش پروژه اسپارتان را عرضه کرد

مایکروسافت امروز پیش نمایش پروژه اسپارتان (جایگزین اینترنت اکسپلورر) را ارائه کرد. این مرورگر جدید به صورت پیش فرض روی ویندوز 10 قابل استفاده خواهد بود و بخشی از آپدیتی است که برای پیش نمایش ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۱ فروردین ۱۳۹۴ | ۱۰:۳۰

مایکروسافت امروز پیش نمایش پروژه اسپارتان (جایگزین اینترنت اکسپلورر) را ارائه کرد. این مرورگر جدید به صورت پیش فرض روی ویندوز 10 قابل استفاده خواهد بود و بخشی از آپدیتی است که برای پیش نمایش نسخه پی سی آن آماده شده.

این شرکت که قول ارائه بیلدهای سریع تر را به تست کنندگان سیستم عامل محبوب خود داده بود امروز به وعده اش عمل کرد. به این ترتیب پس از کمتر از دو هفته، تست کنندگان ویندوز 10 می توانند یک بیلد جدید (10049) را برای آن دانلود کنند که شامل مرورگر پروژه اسپارتان هم هست.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

اگر شما نیز هم اکنون یکی از نسخه های پیش نمایش ویندوز 10 را روی سیستم خود دارید باید به اطلاع تان برسانیم که این بیلد جدید از طریق Windows Update قابل دسترس است، در غیر اینصورت می توانید به برنامه ویندوز اینسایدر ملحق شده و پروژه اسپارتان و ویندوز 10 را تست نمایید.

اگر خاطرتان باشد در ماه ژانویه مایکروسافت طیف گسترده ای از امکانات و خصوصیات پروژه اسپارتان را معرفی نمود، اما متاسفانه همه آنها در نسخه پیش نمایش امروز قابل دسترسی نیستند.

یکی از امکاناتی که شاهدش خواهید بود کورتانا، دستیار دیجیتالی این کمپانی است که با قابلیت هایی چون راهنمایی در مورد آب و هوا و اطلاعات بازار بورس همراه شده است.

با این همه، علیرغم وجود کورتانا، تقویم و اطلاعات روز پرواز از جمله مواردی هستند که از نسخه پیش نمایش امروز حذف گردیده اند و دستیار دیجیتالی آن هم تنها در ایالات متحده آمریکا قابل استفاده است.

نسخه به روز شده ای از مود Reading View نیز در پیش نمایش اسپارتان موجود است اما امکان جابجایی یا رومینگ میان ابزارهای مختلف و ذخیره سازی آفلاین آن هنوز هم وجود ندارد و آنطور که کمپانی ارائه دهنده اعلام کرده، هر دوی این امکانات برای نسخه نهایی ویندوز 10 و پروژه اسپارتان که تا تابستان ارائه می شوند در نظر گرفته شده.

اما یکی از جالب توجه ترین امکانات اسپارتان توانایی آن در یادداشت برداری با استفاده از قلم است. بیلدهایی که اخیرا از این مرورگر انتشار یافته اند فاقد چنین امکانی بودند، با این همه نسخه پیش نمایش امروز همراه با این امکان که Web Notes خوانده می شود ارائه شده است.

به لطف این قابلیت می توانید مستقیما روی صفحات وب بنویسید یا تایپ کنید و نظرات خود را از طریق ایمیل، شبکه های اجتماعی یا OneDrive با دیگران در میان بگذارید.

مایکروسافت حتی پشتیبانی از OneNote را هم در این پیش نمایش فراهم نموده که امکان برش دادن صفحات وب و نوشتن نکته یا نظر روی آنها را فراهم می کند.

پیش نمایشی که امروز از سوی مایکروسافت ارائه شد تنها قطره ای از دریای امکانات پروژه اسپارتان را در خود دارد و این کمپانی وعده داده که به صورت مستمر مرورگر ویندوز 10 را به روز رسانی خواهد کرد.

جو بلفیوره در این رابطه اظهار داشته: « پروژه اسپارتان به صورت منظم به روز رسانی خواهد شد. تیم توسعه دهد آن نیز تعامل نزدیکی با کاربران ویندوز و شرکای مایکروسافت دارند تا هر چه بهتر این مرورگر را به روز رسانی نمایند.»

مایکروسافت پیشتر نیز فاش ساخته بود که برنامه هایی برای پشتیبانی از اکستنش های مختلف در پروژه اسپارتان دارد و به همین دلیل انتظار می رود که این امکان نیز در آینده نزدیک به مرورگر جدیدش اضافه گردد.

این شرکت همچنین خود را برای عرضه نسخه پیش نمایش ویندوز 10 برای تلفن های همراه آماده می کند و احتمال می رود که اسپارتان نیز در آن نسخه گنجانده شده باشد.

درست است که پروژه اسپارتان به عنوان جایگزینی برای اینترنت اکسپلورر معرفی شده با این همه، شرکت ارائه دهنده آن در نظر دارد تا «مرورگر انحصاری» خود را برای برخی نسخه های ویندوز 10 هم در نظر بگیرد.

در واقع مایکروسافت می داند که برخی از کاربرانش از جمله مشتریان سازمانی و شرکتی همچنان به این مرورگر نیاز خواهند داشت و به همین دلیل است که تصمیم گرفته آن را به طور کامل حذف نکند.

آنطور که مقامات این شرکت اعلام کرده اند قرار نیست که اینترنت اکسپلورر روی نوار وظیفه (تسک بار) یا منوی استارت ویندوز 10 بنشیند و در عوض پروژه اسپارتان جای آن را خواهد گرفت.

شاید اینترنت اکسپلورر به طور کامل حذف نشود، با این حال ردموندی ها در نظر دارند تا این نام را با عنوانی تازه به نام پروژه اسپارتان که به باورشان آینده تلاش هایشان در حوزه مرورگرهاست، جایگزین نمایند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • عــــــامـــــــــر
    عــــــامـــــــــر | ۱۱ فروردین ۱۳۹۴

    چیزی که میبینید قطره ای از دریای عظیم امکانات این مرورگر هستش و من عاشق اینم

  • مهرداد
    مهرداد | ۱۱ فروردین ۱۳۹۴

    خوب است

  • BuBo
    BuBo | ۱۱ فروردین ۱۳۹۴

    من خودم خیلی مایکروسافت رو دوست دارم.
    ولی حس میکنم انقدر دنگ و فنگ و تو بوق کردن یه Browser زیاده رویه، یه بار یه عکس یه بار یه ویدو ، تا حالا چندین خبر هی گذاشتن با محتواهایی که جمعشون کنی فوقش بشه دو تا پست، بسته دیگه بده بیرون شرش رو بکن دیگه مایکی جونم

    • Divan Greedy
      Divan Greedy | ۱۱ فروردین ۱۳۹۴

      مگه حلیم سرشیره ، خودت داری می گی browser ، طول می کشه مراحل توسعش ، دوست داری نسخه نهایی امتحان کنی و ... وایسا تا تابستون این اخبار برای افراد windows insider نه افراد معمولی، یه ویدیو معرفی داشت موقع مراسم اصلی یه ویدیو هم امروز ازش منتشر کردن ، بقیشم لو رفته بود و ... حالا روزایی که صد تا خبر درباره ماشین اپل ، شرایط امتحان اپل واچ (هر کی ندونه انگار اپل صد تا شبعه داخل ایران داره) و ... می خونید اینا اشکال ندارن بعد این مشکل داره

  • administrator
    administrator | ۱۱ فروردین ۱۳۹۴

    عالیه

    ISOموجود بشه نصبش کردم

  • TROOL
    TROOL | ۱۱ فروردین ۱۳۹۴

    جالبه ها

مطالب پیشنهادی