ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پتنت مربوط به قابلیت تشخیص چهره از سوی اپل به ثبت رسید

حسگرهای اثر انگشت می توانند ایده آل ترین راه برای قفل گشایی تلفن هوشمند شما باشند، اما نظرتان در مورد تشخیص چهره چیست؟ این قابلیت مدتی است که توسط توسعه دهندگان اندروید در دست بررسی ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۲ فروردین ۱۳۹۴ | ۱۶:۰۰

حسگرهای اثر انگشت می توانند ایده آل ترین راه برای قفل گشایی تلفن هوشمند شما باشند، اما نظرتان در مورد تشخیص چهره چیست؟ این قابلیت مدتی است که توسط توسعه دهندگان اندروید در دست بررسی قرار دارد و به زودی در دستگاه های مبتنی بر ویندوز 10 نیز شاهد ارئه آن خواهیم بود.

براساس اطلاعات مربوط به پتنت جدیدی که توسط اپل به ثبت رسیده است آیفون بعدی شما احتمالا قابلیت تشخیص چهره را هم خواهد داشت.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

به نظر نمی رسد که تفاوت فاحشی میان فناوری مورد نظر اپل و نمونه های موجود در بازار وجود داشته باشد. این نرم افزار با استفاده از دوربین جلویی آیفون، تصویری از چهره فرد می گیرد و پس از تحلیل آن و در صورتی که انطباق کامل میان چهره و تصویر ذخیره شده در سیستم وجود داشته باشد، دستگاه را قفل گشایی خواهد کرد.

apple-face-unlock-630x499

تشخیص هویت از طریق شناسایی چهره کار چندان پیچیده ای برای کاربر نخواهد بود، با این همه بسیاری ایمنی تاچ آی دی را ترجیح می دهند، به ویژه آنکه هک کردن سیسم های تشخیص چهره پیش تر نیز گزارش شده بود.

اما این امکان به ویژه برای دستگاه های قدیمی تر اپل که فاقد سیستم تشخیص اثر انگشت هستند بسیار جالب و البته سودمند واقع می شود اما شاید بهتر آن باشد که کوپرتینویی ها به جای تلفن همراه، قابلیت مذکور را برای OS X در نظر بگیرند.

همچون سابق صرفا اینکه اپل پتنتی را به ثبت رسانده به معنای آن نخواهد بود که در آینده حتما فناوری مربوط به آن نیز ارائه می گردد اما اگر چنین باشد آیا واقعا از آن استفاده خواهید کرد؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (17 مورد)
  • اَلِــــــــکــــــس
    اَلِــــــــکــــــس | ۱۲ فروردین ۱۳۹۴

    به نظر من که تاچ آی دی فعلا بهتره . ولی برای من که بیشتر اوقات دستم عرق میکنه خیلی اذیت میشم مجبور میشم رمز بزنم. امیدوارم نسل بعدی تاچ آی دی قویتری بذاره که اگه انگشت خیس باشه هم تشخیص بده.

  • ★Saeed ★saye
    ★Saeed ★saye | ۱۲ فروردین ۱۳۹۴

    گوشی های اندروید الانم اینو دارن که هرچند تکنولوژیش قطعا فرق داره اما پتنت جدیدی نیست!!!! در ضمن هر چقدر هم دقیق باشه تو شب بعیده کارایی داشته باشه...

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی