ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نگاهی به داخل HTC One M9 توسط گروه iFixit

صرفا چند روز از به بازار آمدن جدیدترین پرچمدار HTC به نام One M9 می گذرد و همین موضوع نیز سبب شده که تازه ترین مهمان گروه iFixit، همین تلفن هوشمند باشد. همانگونه که اطلاع ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۵ فروردین ۱۳۹۴ | ۲۱:۰۰

صرفا چند روز از به بازار آمدن جدیدترین پرچمدار HTC به نام One M9 می گذرد و همین موضوع نیز سبب شده که تازه ترین مهمان گروه iFixit، همین تلفن هوشمند باشد.

همانگونه که اطلاع دارید، این اسمارت فون از بدنه ای کاملا فلزی ساخته شده و تعمیر و باز کردن آن نیز امری چندان ساده به نظر نمی رسد. پس از گشودن قاب پشتی بسیاری از موبایل های امروزی، ابتدا با یک باتری مواجه خواهید شد اما جالب اینجاست که اچ تی سی تصمیم گرفته تا باتری این موبایل را در بین نمایشگر و مادربرد آن قرار دهد؛ به این معنی که پس از گشودن درب پشتی، ابتدا مادربرد این دستگاه خودنمایی می کند.

در صورتی که کاربر، نمایشگر این موبایل را بشکند، تعویض آن به هیچ عنوان راحت نبوده و تمام اجزای تلفن همراه مورد بحث باید باز شوند؛ هرچند خبر خوب اینکه در بسیاری از کشورها، شرکت اچ تی سی در صورت صدمه دیدن تلفن همراه به هر شکل، بدون دریافت هیچ هزینه ای آن را تعویض خواهد نمود.

در ادامه از شما دعوت می کنیم با دیجیاتو همراه بوده و تصاویر مربوط به گشودن و قطعه قطعه کردن پرچمدار HTC را تماشا نمایید.

 

2
جعبه ی One M9 شباهتی بی نظیر به مک مینی دارد.
3
پس از بیرون کشیدن موبایل از جعبه، متوجه حضور یک خش بسیار بزرگ بر روی نمایشگر آن شدیم. این صرفا تمام مشکل نیست؛ پس از روشن نمودن آن، متوجه شدیم که در نمایشگر، یک پیکسل سوخته را نیز در میانه آن می توان یافت. این مشکلات احساس بسیار بدی را به خریدار منتقل می کند.
4
One M9 در کنار M8. بزرگترین ویژگی که می توان این دو موبایل را از یکدیگر متمایز سازد، دوربین پشت آنهاست. در M۹ همچنین جای کلید های کم و زیاد کردن صدا تغییر نموده.
5
پس از برداشتن این روکش، با پیچ های M9 مواجه خواهید شد.
6
برعکس M8، نیازی نیست تا برای گشودن M9 از گرما و حرارت استفاده شود. این قطعه پلاستیکی را با احتیاط در جدار میانی تلفن قرار داده و آن را باز نمایید. قسمت پایینی دستگاه به سختی از هم جدا شده اما پس از آن، قادر هستید نگاهی به داخل پرچمدار اچ تی سی داشته باشید.

eB1nMpTkGnHXF45f

wlAwL2FpSlnv4xR5

7
به جز دوربین، تغییر خاصی دیگری را نمی توان با M8 ذکر کرد.
8
قطعه قطعه نمودن M9 حس عمل جراحی قلب را به شما القا خواهد کرد!
9
پس از مقدار بسیار زیادی کشمکش، بالاخره توانستیم مادربرد را جدا کنیم.
10
خب! بیاید به سراغ بخش های مختلف این مادربرد برویم. قرمز: Qualcomm Snapdragon 810 به همراه رم ۳ گیگابایت سامسونگ K3RG3G30MM-MGCH از نوع LPDDR4 نارنجی: حافظه ۳۲ گیگابایت سامسونگ از نوع eMMC NAND زرد: Qualcomm PM8994 PMIC سبز: اتصالات وای-فای و بلوثوت ساخت Broadcom آبی روشن: چیپ فرستنده و گیرنده ۲۸ نانومتری کوالکام با نام WTR3925 آبی تیره: تقویت کننده قدرت ACPM-7800 صورتی: فرستنده SIL8620
11
حال که به سختی مادربرد کنار رفته، می توان باتری را دید. باتری نیز به شکل بدی با چسب، محکم شده و به سختی از جای خود خارج می گردد.
12
برخی منابع خبر می دهند که عمر باتری M9 در برابر M8 اندکی نا امید کننده نیز هست. نکته تامل بر انگیز بعدی نیز اینکه اگرچه این موبایل از فناوری Quick Charge 2.0 کوالکام استفاده می کند اما در نهایت با یک شارژر مناسب عرضه نمی شود و نمی تواند به آن سرعتی که کوالکام ادعا دارد، دست یابد.
13
پس از قطع یک اتصال دیگر و باز کردن چند پیچ، دوربین را نیز می توان جدا نمود. دوربین ۲۰ مگاپیکسلی این تلفن، از روکش یاقوت کبود استفاده می کند.

13.1 13.2

14
این هم از اسپیکر BoomSound که صدایی عالی را از M9 منتشر می کند.
15
برای باز کردن LCD نیاز به استفاده از گرما و حرارت دهی به بخش جلوی موبایل داریم.

15.1 15.2

16
برد مربوط به دوربین نیز جدا شد. قرمز: NFC ساخته شده توسط NXP با کد 47803 زرد: میکرو کنترلر MAXQ614 به همراه اینفرارد نارنجی: تیونر آنتن Qualcomm QFE2550
17
قرمر: Synaptics S3351B که عملکرد تاچ اسکرین را کنترل می نماید.

PVDxNgEQvMBNfCBF

18
امتیاز کلی تعمیر پذیری One M9 بسیار پایین و ۲ از ۱۰ است. باتری در میانه ی دستگاه دفن شده و به هیچ عنوان نمی توان به سادگی به آن دسترسی یافت. LCD دستگاه را نمی توان به شکل جداگانه تعویض نمود. چسب های به کار رفته در دستگاه، تعمیر و باز نمودن آن را سخت و خطرناک می کنند. نکته مثبت نیز اینکه استفاده از نوار های چسبی در M9 در قیاس با M8 کاهش بسیاری داشته اند.
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (37 مورد)
  • مهرداد
    مهرداد | ۲۱ فروردین ۱۳۹۵

    آقا اینقدر این طرفداران سامی و اون برند ورشکسته سونی بد بختن می خوان برند با کیفیتی مثل htc رو با این حرفا و بهونه ها خراب کنن، اما مهم نیست برندی که امتحان خودش رو پس داده نیازی به تعریف یه عده اسباب بازی دوستی مثل سامسونگ نداره، از جایی دیگه میسوزن کلا با اینا با لطافت رفتار کنید عقده ای شدن که نمیتونن هنوز یه پرچمداری به زیبایی و رونی و قدرت m9 از طرف اسباب بازی سازشون داشته باشن.

  • بابک
    بابک | ۱۳ دی ۱۳۹۴

    کوشی m9من شیشه روی لنز دوربینش شکسته ایا امکان تهیه و تعویض هست و قیمت یدکی و هزینه تعویض چقدر است.

  • amirhossein
    amirhossein | ۲۰ مرداد ۱۳۹۴

    سلام . من این گوشیو دارم ولی متاسفانه از دیشب بدن اینکه کوچکترین ضربه ای بخوره خود به خود ویبره ی گوشی از کار افتاده حتی فلش هم کردم درست نشد.چند تا سوال داشتم
    1-قطعه ی ویبره روی عکس کجا میشه؟
    2- درست کردنش کارهسختیه؟
    3-بدم درستش کنن یا همینجوری بدون ویبرهباهاش سر کنم؟
    4-تعمیرکار حرفه ای اگه سراغ دارید بهم معرفی کنید
    خواهش میکنم زود جوابمو بدید..
    ممنون از سایت خوبتون منتظر جوابتون هستم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی