ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پرمصرف ترین اپلیکیشن های رایگان برقراری تماس صوتی کدامند؟

اپلیکیشن های تماس های صوتی رایگان که برای برقراری این منظور از داده استفاده می کنند، روشی به مراتب ارزان تر برای برقراری ارتباط با دوستان و خویشاوندانی هستند که در آنسوی مرزها زندگی می کنند. ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۵ فروردین ۱۳۹۴ | ۱۵:۳۰

اپلیکیشن های تماس های صوتی رایگان که برای برقراری این منظور از داده استفاده می کنند، روشی به مراتب ارزان تر برای برقراری ارتباط با دوستان و خویشاوندانی هستند که در آنسوی مرزها زندگی می کنند.

اما حتی این اپلیکیشن ها هم نمی توانند از هزینه تماس های طولانی مدت کاربران پر چانه کم کنند و مصرف چندین گیگابایت داده برای برقراری چنین تماس هایی گاهی برای چنین افرادی بیش از اندازه گران تمام می شود.

برای روشنن تر شدن قضیه 10 اپلیکیشن تماس صوتی رایگان مورد بررسی قرار داده شده اند تا مشخص شود که هر یک چه میزان داده را مصرف می کنند.

در این لیست می توانید اپلیکیشن های محبوبی چون Hangout، اسکایپ، واتساپ و وایبر و حتی مواردی از قبیل لاین و Nimbuzz را مشاهده نمایید.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

روش تست

در این تست، از طریق هر یک از 10 اپلیکیشن مورد بررسی، سه تماس تلفنی یک دقیقه ای برقرار شد تا یک ارتباط دو سویه شبیه سازی گردد.

همه تست ها نیز (از هر دو طرف خط) از طریق شبکه 4G صورت پذیرفت و تلفن های هوشمند مورد استفاده در آن نیز از جدیدترین نسخه اپلیکیشن مورد بررسی بهره می بردند و نسخه مربوط به سیستم عامل اندروید آنها هم یکی بود.

نتایج

پس از انجام تست، به خوبی می شد به اختلاف پرمصرف ترین و کم مصرف ترین اپلیکیشن ها پی برد و جالب است بدانید که بسیاری از موارد شناخته شده از قبیل Hangouts، اسکایپ و واتساپ بیشترین میزان مصرف داده را داشته و مواردی از قبیل لاین، KakaoTalk و Nimbuzz مصرف داده کمتری داشته اند.

نکته قابل توجه دیگر اینکه سرویس پیام رسان فیسبوک با عملکردی باورنکردنی در زمره مقرون به صرفه ترین روش ها قرار گرفته و می توان برای برقراری تماس های صوتی به آن اعتماد کرد.

voice-data-app-usage-per-min-710

خبر نگران کننده برای کاربران اسکایپ این است که اپ مورد بحث 2.7 برابر بیشتر از اقتصادی ترین اپلیکیشن های این بررسی مصرف داشته است. واتساپ 2.3 برابر KakaoTalk و Hangounts و تانگو هم دو برابر بیشتر از عناوین کم مصرف، داده استفاده می کنند.

در یک مکالمه یک ساعته اختلاف مصرف داده اسکایپ و KakaoTalk به حدود 33.4 مگابایت رسید که اگر حجم داده های مصرفی تان پایین است، این موضوع می تواند اهمیت پیدا کند.

Magic Jack و وایبر هر دو اندکی بیشتر از موارد دیگر داده مصرف می کنند اما همچنان می توان آنها را در زمره موارد اقتصادی تر نسبت به باقی اپلیکیشن ها قلمداد کرد. در کل می توان گفت که اگر می خواهید موازنه خوبی میان مصرف داده و کیفیت تماس های صوتی خود برقرار نمایید، این دو در زمره بهترین ها قرار می گیرند.

در ادامه این آزمایش، شبکه 4G به 3G با پهنای باند محدودتر تغییر داده شد تا معین گردد که آیا این مسأله تأثیری بر میزان مصرف داده دارد یا خیر که مشخص شد چنین نیست.

می توان اینگونه نتیجه گرفت که ارتباط 3G برای برقراری تماس های صوتی با بالاترین کیفیت مناسب بوده و حتی از آن هم بالاتر است؛ مصرف داده این اپلیکیشن ها همواره در همین حدود خواهد بود و فرقی ندارد که شبکه مورد استفاده شما 3G باشد یا 4G یا وای فای.

البته شرکت های بزرگ می توانند پول بیشتری را صرف ایجاد پهنای باند بیشتر و تهیه سرورهای زیادتر نمایند، با این همه روشن است که سرویس هایی چون Kakao ،Nimbuzz و لاین احتمالا برای پایین آوردن هزینه بالای پهنای باند سروری، ترجیح می دهند که ارتباطاتی با کیفیت پایین تر را در اختیار کاربرانشان قرار دهند که این مسأله از طرفی هم می تواند میزان مصرف داده ما را پایین بیاورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (20 مورد)
  • NabiKAZ
    NabiKAZ | ۲۱ اسفند ۱۳۹۵

    به نظر میرسه واحد نوشته شده در تصویر اشتباس و به همین شکل، digiato هم اشتباه برداشت کرده.

    دقت داشته باشید واحد بیت رو با b (حرف کوچک) و واحد بایت رو با B (حرف بزرگ) نشون میدن و 1B=8b است. در این رابطه پیشنهاد میکنم این ویدیو رو ببینید: http://tv.parsonline.com/training/adsl/13/

    برای مثال برای اسکایپ نوشته شده 880Kb/m (کیلوبیت بر دقیقه) که تقسیم بر 60 معادلش میشه 14.67Kb/s (کیلوبیت بر ثانیه) و تقسیم بر 8 برابر است با 1.83KB/s (کیلوبایت بر ثانیه) که در 3600 ضرب کنیم میشه 6.4MB/h (مگابایت در ساعت) که به نظرم مقدار خیلی کمیه برای یک ساعت تماس صوتی.
    اما بزارید فرض کنیم منظور از تصویر، 880KB/m (کیلوبایت بر دقیقه) بوده که تقسیم بر 60 معادلش میشه 14.67KB/s (کیلوبایت بر ثانیه) در 3600 ضرب میکنیم میشه 51.6MB/h (مگابایت بر ساعت) که رقم منطقی تریه و البته من هم در تستهایی که داشتم به همین حدود 50~60 مگ در ساعت رسیدم.

    بنابراین اختلاف حجمی بین KakaoTalk و Skype که 33.4MB (مگابایت) ذکر شده، با اصلاح واحد ها و تقسیم بر 8 شدن، تنها میشه 4MB (مگابایت) که اختلاف فاحشی نیست.

    من عکس رو سرچ کردم به این مقاله رسیدم که ظاهراً ترجمه همین مطلب است:
    http://www.androidauthority.com/voice-call-data-comparison-598541/
    چند نفر هم در کامنتهای همونجا به این موضوع اشتباه واحد ها اشاره داشتند.

    @digiato
    اگر دوست داشتید میتونید واحد ها رو اصلاح کنید.

  • Amir
    Amir | ۱۲ آبان ۱۳۹۴

    سلام ايا درسته كه ميگن وايبر و شركت هاي ديگه مكالمات تصويري و صوتي رو ذخيره ميكنن ؟

  • حسن
    حسن | ۲۹ فروردین ۱۳۹۴

    در نرم افزار لاین هنگام تماس صوتی فقط زمانی که هر یک از طرفین صحبت میکنند اطلاعات ارسال و دریافت میشه.یعنی به محض صحبت کردن شماست که اطلاعات صوت شما به مخاطبتون ارسال میشه و در صورت سکوت انگار ارتباط قطع هست و داده ای برای ارسال اطلاعات سکوت یا سر و صدای اطراف به مخاطب ارسال نمیشه.خیلی ایده ی قشنگیه.

  • MojtabaHere
    MojtabaHere | ۱۵ فروردین ۱۳۹۴

    باز هم مایکروسافت حرف اول رو میزنه

  • وحید |Vahid-a
    وحید |Vahid-a | ۱۵ فروردین ۱۳۹۴

    دیحیاتو یا دوستان لطفا شفاف سازی کنید این چطوریه؟
    5.3.0.2274 اخرین نسخه وایبر در کافه بازار.اونوقت اخرین ورژن وایبر تو گوگل پلی استور 5.2.2.478

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی