ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با پورت USB 3.1 ایسوس از مرزهای سرعت عبور کنید

ایسوس یک شرکت تایوانی چند ملیتی است که در زمینه ساخت تجهیزات کامپیوتری و قطعات الکترونیکی فعالیت داشته و طیف گسترده ای از محصولات را در سبد کالاهای خود دارد که از آن جمله می ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۵ فروردین ۱۳۹۴ | ۱۷:۳۰

ایسوس یک شرکت تایوانی چند ملیتی است که در زمینه ساخت تجهیزات کامپیوتری و قطعات الکترونیکی فعالیت داشته و طیف گسترده ای از محصولات را در سبد کالاهای خود دارد که از آن جمله می توان به انواع دسکتاپ، لپ تاپ، نوت بوک، پنل های LEd و LCD، تلفن های همراه، تجهیزات شبکه و بسیاری موارد دیگر اشاره نمود.

حال در خبری تازه، کارشناسان این شرکت موفق به ارائه کابل های USB 3.1 شده اند که در ادامه توجه شما را به بیانیه خبری این شرکت در این رابطه جلب می کنیم.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

شرکت ایسوس، سریعترین و نخستین پورت USB .1 دنیا را معرفی کرد. این محصولات به همراه گروه گسترده ای از مادربردهای ایسوس به صورت پورت های پیش فرض و همچنین به شکل کارت توسعه ASUS USB 3.1 ارائه میشوند. این نوآوری در ادامه به شکل یک کارت PCIe جدید و یا دو سوکت نوع A و یا نوع C که سازگاری مناسبی هم با کامپیوترهای فعلیدارند، عرضه خواهند شد.

مادربردهای ایسوس به همراه پورت USB 3.1 و کارت USB 3.1 ارائه می شوند و اطلاعات را با سرعت 10 گیگابیت بر ثانیه انتقال می دهند که دو برابر سریعتر از پورت های USB 3.0 فعلی است.

X99-AU31-IO

 

تمامی پورتهای USB 3.1 نوع A کاملا با استانداردهای قبلی USB سازگار هستن و از اواسط ماه فوریه سال جاری میلادی عرضه شده اند.

این راه حل جدید از فناوری USB 3.1 Boost ایسوس بهره می برد تا انتقال اطلاعات را سریعتر از گذشته امکان پذیر سازد. سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات از طریق این پورت به ترتیب 854.6 و 863.9 مگابیت بر ثانیه است که صحت این موضوع توسط مهندسین ایسوس مورد بررسی و آزمایش قرار گرفته.

به گفته جو سی، مدیر کل واحد مادربرد و سیستم های تجاری دسکتاپ ایسوس، این شرکت به عنوان برند برتر تولید کننده مادربرد، با ارائه آخرین فناوری به کاربران خود، در این راه پیشرو و یکه تاز است. به گفته وی، ایسوس مشارکت نزدیکی با سازمان ASMedia Technology دارد تا عملکرد USB 3.1 را در مادربردهای ایسوس و کارتهای USB 3.1 به حداکثر برساند و مطمئن شود که کاربران به کمک این استاندارد جدید از تجربه کاملا جدیدی در انتقال پر سرعت اطلاعات خود بهره مند خواهند شد.

مادربوردهاس ایسوس به همراه سوکت های USB 3.1 10Gbit/s و دو برابر عملکرد سریعتر

دوازده عدد از مادربردهای ایسوس به دو پورت USB 3.1  نوع A با سرعت 10 گیگابیت بر ثانیه مجهز هستند. در اسامی محصولاتی که این پورت را در اختیار دارند پسوند /USB 3.1 به کار رفته است. این مادربوردها شامل مدلهای X99 Pro/USB 3.1، X99-A/USB 3.1 (Transfer Express) ، X99-A/USB 3.1، X99-E/USB 3.1،  Z97-Deluxe/USB 3.1 ، Z97-Pro (Wi-Fi ac)/USB 3.1 ، Z97-E/USB 3.1 ، Z97-K/USB 3.1 ، Sabertooth Z97 Mark 1/USB 3.1 ، B85M-G Plus/USB 3.1 و B85-Plus/USB 3.1 هستند.

کارت توسعه ASUS USB 3.1 ایسوس

ASUS USB 3.1 نخستین کارت توسعه USB 3.1 در دنیا بوده و از سازگاری با تمامی درگاه های PCIe x4, x8 و یا x16 برخوردار است. این کارت توسعه، سرعت انتقال اطلاعات در کامپیوترهای رومیزی امروزی را به 10 گیگابیت بر ثانیه افزایش می دهد و در دو نوع A و C ارائه شده که در حال حاضر از قابلیت سازگاری با تمامی مادربوردهای X99 و Z97 ایسوس برخوردار است و در آینده نزدیک سایر مادربردهای ایسوس نیز با به روزرسانی بایوس و درایور سیستم قادر به استفاده از امکانات آن خواهند بود.

گفتنی است که کارت توسعه نوع A به همراه دو مادربرد جدید Rampage V Extreme/U3.1 و X99-Deluxe/U3.1 با پسوند U3.1 به صورت پیش فرض در کارخانه تنظیم شده اند و در اختیار کاربران قرار میگیرند.

فناوری ASUS USB 3.1 Boost

تمامی راه حل های USB 3.1 ایسوس به همراه یوتیلیتی اختصاصی USB 3.1 Boost ارائه می شوند. این فناوری انحصاری ایسوس به صورت خودکار عملکرد USB 3.1 را به میزان قابل توجهی افزایش داده و سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات را به ترتیب به 854.6 و 863.9  مگابایت برثانیه رسانده می رساند.

ASUS USB 3.1 Type-A Card_2 ASUS USB 3.1 Type-A Card_3

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • YotaByte
    YotaByte | ۱۵ فروردین ۱۳۹۴

    امیدوارم همه ی این اختراعات باعث بشه آدم وقت کم تری صرف این کارا کنه.

  • کیانوش
    کیانوش | ۱۵ فروردین ۱۳۹۴

    برای چی مستقیما سراغ USB Port Type-C نرفته؟ به نظر من اون ها خیلی مفید تر میتونن باشن تا پورت های معمولی و Type-A

  • بهداد
    بهداد | ۱۵ فروردین ۱۳۹۴

    نگفته که ایا با تاندربولت یا دیسپلی پورت هم سازگارند یا خیر

  • maket_bivatan
    maket_bivatan | ۱۵ فروردین ۱۳۹۴

    یواس بی 3من که بیشتر از 50 یا60 بیشتر سرعت نداره
    این ورژنو خوب رون کاری کردن
    راستی دقت کردین کامنتا چه باحال حذف میشن

  • عیسی
    عیسی | ۱۵ فروردین ۱۳۹۴

    عاشق ایسوزم ....... امیدوارم هرچه سریعتر روی لبتاباش بزاره ....

    تازه از اون گذشته اگه بیاد با مایکروسافت هم همکاری کنه و تو نسل بعدی سرفیس از usb 3/1 استفاده کنه دیگه نور علی نور میشه

مطالب پیشنهادی