ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سیم کارت
تکنولوژی

خطوط مالکان بیش از 10 سیم کارت قطع می شود

چند ماهی است که با توجه به ضرورت های قضایی به وجود آمده، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به دنبال اجرای احراز هویت مالکیت سیم کارت ها افتاده و این کار را از بهمن ...

حامد قاسمی نراقی
نوشته شده توسط حامد قاسمی نراقی | ۱۶ فروردین ۱۳۹۴ | ۱۹:۳۰

چند ماهی است که با توجه به ضرورت های قضایی به وجود آمده، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به دنبال اجرای احراز هویت مالکیت سیم کارت ها افتاده و این کار را از بهمن ماه به طور جدی اجرایی کرد؛ به این ترتیب خط تلفن افرادی که کد ملی نداشتند پس از یک طرفه شدن از 8 فروردین 94 به صورت کامل قطع شد.

این بار رگولاتوری به فکر سخت گیری و اجرای قانون سقف 10 سیم کارت افتاده است. بر اساس این قانون هر ایرانی تنها می تواند 10 سیم کارت به نام خود از هر اپراتور تلفن همراه داشته باشد؛ یعنی هم اکنون که 4 شرکت همراه اول، ایرانسل، رایتل و تالیا خدمات موبایل ارائه می کنند، هر ایرانی می تواند حداکثر 40 سیم کارت را به نام خود ثبت نماید.

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در این باره اعلام کرد: پس از قطع تمام سیم‌کارت‌ های بی هویت، از 23 فروردین مشترکان می‌ توانند مطلع شوند که دقیقا چه تعداد سیم کارت به نام آنها ثبت شده و سپس با قطع سیم‌کارت‌های بیش از 10 عدد به نام یک کد ملی، احراز هویت مشترکان موبایل کامل می‌ گردد.

در ادامه با دیجیاتو همراه شوید.

غلامرضا داداش‌ زاده با اعلام خبر طراحی یک سامانه جدید برای اطلاع مشترکان از تعداد سیم کارت‌های ثبت شده به نامشان، اظهار کرد: نگرانی‌ هایی بابت سوء استفاده‌ های احتمالی از کارت‌ های ملی افراد و ثبت سیم‌ کارت در سال‌ های قبل وجود دارد و هدف از راه‌ اندازی سامانه مذکور این است که به افراد اجازه دهد با وارد کردن کد ملی از تعداد سیم‌ کارت‌ هایی که به نامشان ثبت شده مطلع شوند.

وی گفت: با توجه به اینکه فعلا مشکلاتی درباره امنیت مشترکان در این سامانه وجود دارد و با اپراتورها نیز به جمع‌بندی نرسیده‌ایم، فعلا راه حل کوتاه مدتی را انتخاب نموده ایم.

معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ادامه داد: در راه‌حل فعلی که از 23 فروردین آغاز خواهد شد، امکان اعلام اینکه دقیقا چه تعداد سیم کارت به نام هر فرد است از سوی اپراتورها وجود دارد.

داداش‌ زاده تصریح کرد: پس از اجرای این مرحله، قطع خطوط مالکانی که بیش از 10 سیم‌ کارت دارند آغاز خواهد شد و احراز هویت کامل می‌ گردد.

وی تاکید کرد: مکالکان خطوطی که از 8 فروردین 94 به دلیل عدم ارسال کد ملی قطع شدند، برای وصل مجدد باید به دفاتر امور مشترکین مراجعه کنند. درباره افرادی نیز که تا این تاریخ شماره ملی خود را ارسال نکرده بودند محرز شده که سیم‌ کارت به اسم خودشان نبوده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • ساروين
    ساروين | ۲۸ دی ۱۳۹۴

    سلام . ميبخشيد يك سوال دارم .در ايران چه سيم كارتي قابله دست رس نيست

  • hasan
    hasan | ۲۹ آذر ۱۳۹۴

    سلام
    میخواستم سئوال کنم که از چه طریقی میتوانم از تعداد تمام سیم کارتهایی (همراه اول دائمی و اعتباری،ایرانسل،تالیا و رایتل ) فعال و غیر فعالی که از چند سال قبل تا اکنون خریداری کرده ام( حالا به هر دلیلی استفاده نکردم ، گم کردم، قطع شده، و یا سلب امتیاز شده اند) و به نام من بوده با خبر بشم؟
    ممنون

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی