ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیا نسل آتی نمایشگرها سه بعدی خواهند بود؟

در سال های اخیر، نمایشگرهای تاچ نحوه تعامل ما با تکنولوژی را دستخوش تغییراتی گسترده کرده و حتی می توان گفت که انقلابی را در این صنعت به وجود آورده اند. اما نسل جدید نمایشگرها برای ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۶ فروردین ۱۳۹۴ | ۱۴:۰۰

در سال های اخیر، نمایشگرهای تاچ نحوه تعامل ما با تکنولوژی را دستخوش تغییراتی گسترده کرده و حتی می توان گفت که انقلابی را در این صنعت به وجود آورده اند.

اما نسل جدید نمایشگرها برای آنکه بهترین بهره را از حواس انسان ببرند دیگر از نوع فلت نخواهند بود و در عوض سطوحی سه بعدی و قابل پیکره بندی هستند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

حتی اگر بسیاری این مسأله قبول نداشته باشند، باید بگوییم که جیسون الکساندر از دانشگاه لانکاستر که چنین نظری دارد و در حال حاضر آزمایشگاه تحت سرپرستی وی مشغول ساخت گونه ای از نمایشگرهای سه بعدی است تا نحوه تعامل ما با آنها را مورد مطالعه قرار دهد.

آقای الکساندر در مرکز The Conversation به بحث در مورد نحوه اثر گذاری نمایشگرهای سه بعدی بر روابط انسان و فناوری می پردازد.

ساخت نمایشگرهایی که پیکسل هایشان از سطح خارج شده و بیرون می آید، به توسعه دهندگان امکان می دهد تا موارد آشنایی از قبیل معماری، طراحی، الگوسازی محیطی و عکاسی (از طریق رندر کردن صحنه های سه بعدی تولید شده توسط کامپیوتر) را ارتقاء دهند و آنها را در سه بعد واقعی بسازند.

ساخت این نمایشگرها، فرصت های تازه ای را برای همکاری های تیمی، سرگرمی های ملموس و تدوین روش هایی به منظور قابل دسترس نمودن سیستم های محاسباتی برای افراد ناتوان فراهم می آورد.

به این ترتیب امکانی به وجود می آید تا شکل و کارایی دستگاه ها بر حسب نیاز تغییر یابد: برای نمونه یک تلفن موبایل را در نظر بگیرید که به یک ریموت کنترل برای تلویزیون تبدیل می شود و سپس با تغییر پیکره بندی و ایجاد اینترفیس های مناسب، به کنترل ویدئو گیم بدل می گردد.

در این صورت، اپلیکیشن ها، علاوه بر آنکه می توانند صفحه نمایش ها را بهینه سازی دهند، قادر خواهند بود که به صورت پویا خصوصیات فیزیکی شان را نیز دستخوش تغییر نمایند.

ویدئویی که در زیر می بینید نوعی نمودار میله ای تعاملی است که توسط آزمایشگاه الکساندر طراحی شده. این نمایشگر به کاربران امکان می دهد امور ابتدائی برای بصری سازی داده ها (از قبیل نمایش و فیلتر نمودن آنها و سازمان دهی شان به ستون ها و ردیف ها) را انجام دهد.

حتما این تصور به ذهنتان خطور خواهد کرد که همه این امور از طریق اکسل نیز امکان پذیر خواهد بود، اما به لطف این نمایشگرها بهتر می توان تغییرات و الگوها را نسبت به نمایشگرهای دو بعدی مشخص نمود.

شاید در وهله نخست این نمایشگر بسیار شبیه به اسباب بازی Lite Brite به نظر بیاید، اما باید یادآور شویم که اینترفیس های قابل ملموس هم اکنون دوران طفولیت خود را سپری می کنند.

اگر با خواندن این مطلب به کار کردن با اینگونه نمایشگرها علاقمند شده اید، باید به اطلاع تان برسانیم که الکساندر نوعی ابزار نمونه سازی را اختراع کرده که می توانید برای آشنایی با اینگونه نمایشگرها، آن را امتحان نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • bahram
    bahram | ۱۶ فروردین ۱۳۹۴

    خیلی خوبه
    ______________
    لطفا پست قبلو درست کنید.نمیشه نظر داد

  • Divan Greedy (thankyouaj)
    Divan Greedy (thankyouaj) | ۱۶ فروردین ۱۳۹۴

    اینم برای برادر سیامک ، سرچ رو می تونی کوچیکش کنی یا اصلن برش داری و ..... اینم عکس کوچیک شدنش داخل build 10049
    https://onedrive.live.com/redir?resid=32b56df57204afa4!349696&authkey=!AM7hizR7t6ZP6do&v=3&ithint=photo%2cpng

    • Siamak Gol
      Siamak Gol | ۱۶ فروردین ۱۳۹۴

      خداروشکر...
      خیالم راحت شد.. ولی اگه اینو پیشفرض بزارن بهتره. نه؟ اصا نگا کن چقد خوشکل شده! شیک و مجلسی

      • Divan Greedy (thankyouaj)
        Divan Greedy (thankyouaj) | ۱۶ فروردین ۱۳۹۴

        خوب سلیقه ها فرق می کنن ، به شخصه بزرگ رو می پسندم ، سریع تر و راحت تر می تونی سرچ بکنی

        • Siamak Gol
          Siamak Gol | ۱۶ فروردین ۱۳۹۴

          نظره من به نظره کوچیک نزدیک تره..
          .
          اصا بیا سرِ کوچه تا بت بگم کدوم بهتره :D

  • بهداد
    بهداد | ۱۶ فروردین ۱۳۹۴

    انشالله تا 15 سال دیگه کاربردی تر میشه..... فعلا جسچر ریکوگنیشن رو توسعه بدهند تا نوبت بقیه هم برسه

مطالب پیشنهادی