ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اچ تی سی قصد رقابت با Android Auto را دارد

به تازگی اطلاعات جالبی از زبان Mr_Bartek (یکی از کاربران سایت ردیت) مطرح شده که نشان می دهد کمپانی تایوانی اچ تی سی به امکانات Android Auto قانع نیست و تصمیم گرفته که نسخه مختص به خود ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۶ فروردین ۱۳۹۴ | ۱۲:۰۰

به تازگی اطلاعات جالبی از زبان Mr_Bartek (یکی از کاربران سایت ردیت) مطرح شده که نشان می دهد کمپانی تایوانی اچ تی سی به امکانات Android Auto قانع نیست و تصمیم گرفته که نسخه مختص به خود را از آن بسازد.

براساس مطلب منتشر شده در سایت ردیت، این دستگاه که با عنوان HTC Cello از آن یاد شده امکاناتی به مراتب بالاتر از نسخه مادر دارد.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

طبق اظهارات کاربر یاد شده: «اچ تی سی در نظر دارد که امکانات بیشتری را در قیاس با Android Auto برای اتوموبیل ها در نظر بگیرد، کما اینکه دستگاه یاد شده از باس CAN و استاندارد RS485 برای برقراری ارتباط با خودرو استفاده می کند و برای ارتباط با دستگاه های اندرویدی نیز از بلوتوث و استاندارد MHL بهره می گیرد. در حال حاضر دستگاه مورد بحث با تجهیزات زیر تست شده است: دید در شب، سونار، مینی HMI (اینترفیس انسان و ماشین)، DVD، سیستم پایش فشار تایر، هشدار دهنده ترک لاین، رهگیری و GPS.

HTC Cello هم اکنون از نسخه کیت کت اندروید بهره می برد و همراه با رابط کاربری Sense عرضه شده که مشخصا برای اتومبیل هایی با عنوان Sense Automotive تهیه گردیده است.

شاید Cello محصولی کاملا متفاوت و جالب از سوی این کمپانی تایوانی به نظر بیاید اما آنچنان هم نمی تواند باعث شگفتی شما شود. ناگفته نماند که طبق شایعات، این شرکت هم اکنون مشغول کار روی گروه های دیگری از محصولات است که RE Camera و هدست VIVE تنها تعدادی از آنها هستند و ظاهرا صنعت اتومبیل عرصه تازه فعالیت آن به شمار می رود.

از طرفی این خبر، در صورت صحت داشتن، بدان معناست که دیگر شرکت های اندرویدی نیز در نظر دارند که محصولات اختصاصی مشابه به Android Auto را تهیه نمایند و این یعنی در آینده ای نه چندان دور نمونه های مختلفی از آنها را برای تلفن های هوشمند خواهند ساخت.

خبر بسیار خوبی است چراکه به این ترتیب بستر مناسب برای رقابت شرکت ها فراهم می شود و از طرفی هم با زیاد شدن گزینه ها و بالا رفتن تنوع میان آنها، بسیاری از کاربران برای انتخاب دچار سردرگمی خواهند شد.

خوشبختانه اچ تی سی امکانی را فراهم خواهد آورد که Cello با انواع دستگاه های اندرویدی کار کند و عملکردش صرفا محدود به تلفن های هوشمند و تبلت های اندرویدی نباشد.

این دستگاه همانطور که قبلا هم گفته شد از نسخه کیت کت اندروید بهره می برد و از سال 2014 میلادی تا کنون در حال توسعه است.

خبر خوب اینکه، طبق خبری که در سایت ردیت منتشر گردید محصول مورد بحث در زمان رونمایی از نسخه 5.0 اندروید موسوم به آبنبات چوبی بهره خواهد برد. این کاربر ردیت اعلام داشت که اطلاعات زیادی در مورد این دستگاه در اختیار ندارد و این یعنی تا زمان رونمایی رسمی محصول زمان زیادی باقی مانده.

HTC Working on it s own Version of Android Auto  Dubbed HTC Cello   Androidheadlines

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • بهداد
    بهداد | ۱۶ فروردین ۱۳۹۴

    واقعا احتیاج به یه نسخه اختصاصی برای خودرو احساس میشه و امیدوارم سرعت عمل شرکتها در ارایه این نوع محصولات کاربردی بیشتر بشه

  • iLDA
    iLDA | ۱۶ فروردین ۱۳۹۴

    خخخخ
    این مطلب(آیا ویندوز اوپن سورس خواهد شد؟)

    فرم نظر دهی نداره!!!! جالبه :)

    • بهداد
      بهداد | ۱۶ فروردین ۱۳۹۴

      مخصوصا نظرات رو برای اون مطلب بستن والا جنگ جهانی در دیجیاتو شروع میشه ...

  • SAEED DASTMARD
    SAEED DASTMARD | ۱۶ فروردین ۱۳۹۴

    امیدوارم تو هر دسته ای که قدم برمیداره موفق باشه.

  • عــــــامـــــــــر
    عــــــامـــــــــر | ۱۶ فروردین ۱۳۹۴

    Htc فهمیده باید تو همه بازارها باشه و برای موفقیت باید کاری رو که همه انجام میدن رو بهتر انجام بده الانم میخواد با اضافه کردن قابلیت هااا خودشو برتر نشون بده

مطالب پیشنهادی