ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پیش نمایش جدید ویندوز ۱۰ لو رفت؛ حضور اپلیکیشن های ایمیل و تقویم

هرچند برنامه ارائه ی پیش نمایش های فنی از ویندوز ۱۰ به شکل منظم پیش می روند، اما گویا نسخه های لو رفته، همواره یک قدم جلوتر هستند. نسخه جدیدی از پیش نمایش ویندوز ۱۰ ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۶ فروردین ۱۳۹۴ | ۱۱:۰۰

هرچند برنامه ارائه ی پیش نمایش های فنی از ویندوز ۱۰ به شکل منظم پیش می روند، اما گویا نسخه های لو رفته، همواره یک قدم جلوتر هستند. نسخه جدیدی از پیش نمایش ویندوز ۱۰ با کد رمز ۱۰۰۵۱ امروز به شکل غیر رسمی به شبکه جهانی اینترنت راه یافت که می توان گفت دارای تغییرات جالبیست.

قابل توجه ترین تغییرات نسخه جدید، اپلیکیشن های ایمیل و تقویم هستند که ظاهری بسیار شبیه به آفیس برای ویندوز ۱۰ به خود گرفته اند. مایکروسافت پیشتر و در ماه ژانویه و رویداد خود، صرفا این اپلیکیشن ها را به عموم نشان داد اما حالا به اعتماد به نفس بالاتری رسیده و تمایل دارد در نسخه ی بعدی از پیش نمایش ویندوز ۱۰ که به شکل رسمی ارائه می گردد، آنها را در اختیار کاربران بگذارد. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

هر دو اپلکیشن ایمیل و تقویم، فعلا بسیار ساده، اما بسیار سریع و کاربردی هستند و از نسخه های پیشین که در ویندوز ۸.۱ به کار رفته بود نیز بسیار خوش چهره ترند. مایکروسافت اشاره (جسچر)های حرکتی را نیز از اپلیکیشن Outlook خود برای iOS و اندریود قرض گرفته و اگر در یک گجت تاچ اسکرین از اپ ایمیل جدید استفاده کنید، قادر به انجام ژست های حرکتی نیز خواهید بود.

برای مثال، در صورت کشیدن یک ایمیل به سمت چپ، علامت حذف برایتان ظاهر می گردد. این ژست ها همچنین آنطور که کاربر تمایل داشته باشد، قابل تغییرند. خبر خوب دیگر اینکه اپ ایمیل، قابلیت پشتیبانی از چند حساب کاربری را داشته و عاشقان ویندوز می توانند به راحتی همه ایمیل های خود را یکجا داشته باشند. نام این اپلیکیشن همچنان «Mail» است اما آنطور که خبر می رسد، مایکروسافت تمایل دارد تا در آینده نام «Outlook» را بر روی آن قرار دهد.

افرادی که تمایل به استفاده از تقویم ویندوز دارند نیز می توانند از بابت پشتیبانی از تقویم گوگل، آسوده خاطر باشند. در ویندوز ۸.۱، اپلیکیشن تقویم از گوگل پشتیبانی به عمل نمی آورد، اما گویا این بار مایکروسافت تمایلی به تکرار اشتباهات گذشته اش ندارد؛ این پشتیبانی به شکل یک پارچه بوده و به خوبی نیز کار می کند.

در قیاس با اپلیکیشن تقویم در ویندوز ۸.۱، نسخه فعلی ارتقا ظاهری بسیاری یافته و زیباتر شده و همانگونه که گفتیم  حس آفیس را به کارابران القا می کند. شرکت مورد بحث هنوز این دو اپ را به شکل یکپارچه ارائه نداده و به عنوان دو اپلیکیشن جداگانه کار خواهند کرد. با توجه به تمرکز Outlook بر روی یکپارچه سازی مخاطبین، ایمیل و تقویم، می توان انتظار داشت که در آینده این اپ ها را به شکل یکپارچه نیز مشاهده کنیم.

اگرچه بیشتر تغییرات نسخه ۱۰۰۵۱ مربوط به اضافه شدن اپ های تقویم و ایمیل هستند اما ریزکاری های دیگری را نیز می توان در این نسخه مشاهده نمود؛ برای مثال، حالا به مرورگر اسپارتان گزینه ای به نام "open with Internet Explorer" اضافه شده است. این در حالیست که پیشتر نیز به اطلاعتان رسانده بودیم که مایکروسافت نمی خواهد اینترنت اکسپلورر را در برابر دیدگان کاربران قرار دهد، حتی خبرهایی رسیده که این شرکت قصد ندارد آن را در منوی استارت یا نوار وظیفه جای دهد، اما در هر حال، با وجود چنین گزینه ای، میتوان گفت که چندان هم از وجود این مرورگر در جدیدترین نسخه ویندوزی، شرمسار نیست.

نسخه جدید ویندوز که به شکل غیر رسمی به فضای مجازی راه یافته، از یک اپلیکیشن دیگری به نام Microsoft Family نیز بهره می برد که صرفا برای انجام برخی کنترل ها بر عملیات فرزندان، توسط والدین کاربرد دارد. البته ذکر این نکته نیز لازم است که در نسخه فعلی، این اپلیکیشن هنوز به صورت کامل قابل اجرا و بهره گیری نیست و برای استفاده از آن، بهتر است در انتظار نمونه ی رسمی بعدی از سوی ردموند باشیم.

windows10mailcalendarapps9_1020.0

windows10mailcalendarapps8_1020.0

windows10mailcalendarapps5_1020.0

windows10mailcalendarapps6_1020.0

windows10mailcalendarapps7_1020.0

windows10mailcalendarapps2_1020.0

windows10mailcalendarapps4_1020.0

windows10mailcalendarapps1_1020.0

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • محمد
    محمد | ۳ بهمن ۱۳۹۴

    ویندوز 8.1 بهتر از 10

  • mohammadreza
    mohammadreza | ۱۶ فروردین ۱۳۹۴

    سلام به همه
    منم بی صبرانه منتظرم ک نسخه اصلیش بیاد هرچی هم باشه معلومه ک از نسخه های 8.1 و جدیدا 8.2 بهتر هستش من ک میخوام بیاد، کرکش هم زود بیاد و نصب کنم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی