ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نگاهی به داخل سامسونگ گلکسی S6 Edge توسط گروه iFixit

درحالی که هنوز عرضه جهانی سامسونگ برای پرچمداران جدیدش آغاز نشده، وب سایت iFixit نسخه اج از گلکسی اس ۶ را مورد بررسی و کاوش قرار داده و می خواهد ما را با اجزای داخلی ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۹ فروردین ۱۳۹۴ | ۲۱:۰۰

درحالی که هنوز عرضه جهانی سامسونگ برای پرچمداران جدیدش آغاز نشده، وب سایت iFixit نسخه اج از گلکسی اس ۶ را مورد بررسی و کاوش قرار داده و می خواهد ما را با اجزای داخلی این اسمارت فون پرقدرت، آشنا سازد.

در ادامه قصد داریم مراحل گشودن و قطعه قطعه شدن Galaxy S6 Edge را برایتان به نمایش بگذاریم؛ با دیجیاتو همراه باشید.

xZZTRrC3CNIdPoqw
سامسونگ مانند همیشه سخت افزار قابل قبولی را در پرچمدار خود قرار داده است؛ نمایشگر ۵.۱ اینچ با پنل Super AMOLED و رزولوشن QHD که چگالی پیکسلی ۵۷۷ پیکسل را به ارمغان می آورد. دوربین پشتی آن سنسوری ۱۶ مگاپیکسل داشته و قادر است ویدیو های 4K را به ثبت رساند. این موبایل همچنین از شارژر های بیسیم به شکل پیشفرض پشتیبانی به عمل می آورد. با حافظه های ۳۲/۶۴/۱۲۸ گیگابایت به بازار عرضه می شود اما در این میان خبری از درگاه کارت حافظه نیست. جلد شیشه ای گلکسی جدید نیز توسط کورنینگ گوریلا گلس ۴ پشتیبانی می گردد.

 

OtxSkJpckRBhBWDt
با نگاهی به ظاهر و لبه های خمیده این موبایل، از خلاقیت به کار رفته در آن به وجد خواهید آمد؛ هرچند که این لبه های زیبا، باعث شده اند تا در دست گرفتن موبایل جدید اندکی سخت شود و حالت ارگونومی مناسبی نداشته باشد. از سوی دیگر این لبه ها به شکل بالایی استعداد جذب اثر انگشت شما را دارند.

 

hIIs4YU5MrbGQUNH
در این لبه ها می توانید به برخی اطلاعات ساده دسترسی داشته باشید؛ با نگاهی به جلوی دستگاه قادر هستید سنسور های آن را نیز به شکل کامل ملاحظه کنید. سنسور مجاورت (proximity) و سنسور مخصوصی که سامسونگ برای انجام ژست های حرکتی در موبایل هایش قرار می دهد. در کنار آنها نیز دوربین جلو قرار گرفته که امسال نیز برای به ثبت رساندن تصاویر خود-گرفت، بیش از پیش بهینه شده. همانگونه که اطلاع دارید، این سنسورها و دوربین جلوی دستگاه، با پوششی از گوریلا گلس ۴ محافظت می شوند.

 

lhR3BdANWl4ZWoAK
در بخش فوقانی نیز می توان میکروفون را مشاهده کرد و در سوی دیگر این قسمت نیز، درگاه ورود سیمکارت قرار گرفته.

 

6d4NDwOVOCKAlycU
وجود سنسور پایش ضربان قلب نیز حالا برای علاقه مندان به برند سامسونگ تبدیل به یک امر عادی گشته. هرچند گزارش هایی مبنی بر عملکرد نادرست این سنسور در گلکسی های جدید به گوش می رسد.

 

CsRXqWGa12SsOjMN
اسپیکر، میکروفون و جک ۳۵ میلیمتری به همراه پورت اتصال Micro USB 2.0 مشاهده می شوند. از چنین زاویه ای، طراحی این موبایل اندکی آشنا به نظر می رسد.

 

KwOBGhQcAoCBce21
این هم بخش پشتی این پرچمدار؛ یادآور می شویم مدلی که در اختیار ما قرار گرفته SM-G925T است. هرچند که سامسونگ این بار دست و دل بازی به خرج داده و در پرچمداران گران قیمت خود، از متریالی بهتر مانند فلز و شیشه استفاده کرده،‌ اما این اولین بار نیست که ما با چنین موبایل های با کیفیتی رو به رو شده ایم.

 

and3dvfc3VsBypkN
درب پشتی با چسب به شاسی دستگاه چسبانده شده و برای باز کردنش مجبور بودیم تا گرمای زیادی به آن وارد کنیم.

 

otRimPdDLtQMMQ3G
یادش بخیر، در زمان های دور سامسونگ از درب هایی که به آسانی باز می شدند استفاده می کرد.
GBTeoAh6FgYS3oeZ
گویا تلاش هایمان در حال نتیجه دادن است و به زودی چشممان به جمال بخش های داخلی گلکسی اس ۶ اج روشن خواهد شد.

 

UjPLsDBdfhY5XTHj
همانگونه که مشاهده می کنید، درب پشتی گلکسی بالاخره پس از تلاش های فراوان باز شد و شاهد موقعیتی چسبناک هستیم.
CGfWvQBKEjAKfjXN
بالاخره درب پشتی که از جنس شیشه است، به سلامت از جای خود در آمد.

BGOFqJI2xjSvZTyB

AhrKVKvlWULVNoD1
بله درست می بینید؛ درب پشتی گلکسی اس ۶ که از جنس شیشه ساخته شده نیز قابلیت خم شدن را دارد!
PlJAOCgbJtq6asiD
در تمام گلکسی های قبلی که باز نموده ایم،‌ حتی پرچمدار سال گذشته به نام اس ۵، اینجا جایی بود که به اشاره نوک ناخن خود، باتری را از بدنه موبایل جدا می کردیم. سامسونگ در این بخش ما را نا امید کرده؛ زیرا باتری در لایه های درونی دفن شده و تعویضش را برای کاربرانی که با مشکل باتری مواجه می شوند بسیار سخت خواهد کرد.

NioAu1gqkAjPhBBH

kmI5AiVrmaImvB1h
قاب میانی به راحتی، با ابزاری ساده جدا می شود. دست کم نکته مثبت اینجاست که در این بخش ها دیگر خبر از «چسب» نیست.
rXjaPFIk22aniX1g
حال که فریم میانی را جدا کرده ایم، می توانیم باتری و مادربرد دستگاه را مشاهده کنیم. یک بار دیگر ابزار تاسف خود را به عرضتان می رسانیم! باتری توسط مادربرد به اسارت گرفته شده است.

 

UTHNOyLLS1mFVahA
در این میان هم که خبری از درگاه کارت حافظه نیست؛ اگر نیاز به فضای ذخیره سازی زیادی دارید، بهتر است از قبل مبالغی بالا را برای آن بپردازید. خیلی دوست داریم باتری را در آورده و نگاهی به آن بیاندازیم اما پیش از این کار، مجبور هستیم اتصال آن را به مادربرد قطع کنیم.

 

lSkTMSSHPKGS6dAX
توضیح مربوط به نوع آنتن موبایل بر روی قاب میانی نوشته شده؛ چقدر زیبا! بر اساس گفته های خود سامسونگ، آنتن های موبایل بر روی قاب میانی توسط جوشکاری خاصی به روش اولتراسونیک جوش داده شده اند. این امر بیشتر جهت صرفه جویی در فضای اشغال شده انجام گرفته است.
lgvWYhRNBjbmM24n
کسی می داند کاربرد این سوراخ ایجاد شده در قاب میانی موبایل چیست؟

 

dJKKWQpBfmlVFSeD
برد دستگاه تشابه بسیاری به نمونه سال گذشته، گلکسی اس ۵ دارد.
SPLGUGkitZdvlZKI
دل به دریا زده و دوربین را به آرامی از مادربرد جدا می کنیم.

 

XqippZJOU6bGVILQ
قرمز: چیپ Winbond W25Q32FW نارنجی: ژیروسکوپ دو حالته InvenSense IDG-2030 که وظیفه لرزشگیر را بر عهده دارد. دوربین کوچک و ۵ مگاپیکسل سلفی در برابر دوربین اصلی ۱۶ مگاپیکسل
V5EpBsmWMBy6TWAo
قرمز: پردازنده اگزینوس هشت هسته ای و ۶۴ بیت با کد ۷۴۲۰ که از چهار هسته با فرکانس ۲.۱ و چهار هسته با فرکانس ۱.۵ بهره می جوید. به همراه رم ۳ گیگابایت K3RG3G30MM-DGCH با فناوری LPDDR4. نارنجی: حافظه ۳۲ گیگابایت سامسونگ KLUBG4G1BD با تکنولوژی NAND Flash. زرد: ماژول کنترلر شبکه چندبانده با کد 78041 از Skyworks. سبز: چیپ Avago AFEM-9020 PAM. آبی روشن: Wolfson Microelectronics WM1840 که وظیفه پردازش صوتی را بر عهده دارد به همراه آمپلی فایر صدای Maxim MAX98505 Class DG. آبی تیره: چیپ مربوط به NFC با کد N5DDPS3. صورتی: پردازشگر تصویر C2N89U، ژیروسکوپ علاوه بر InvenSense MP65M 6-Axis Accel

 

JnRqCrNfgPgIfKKn
وقتی مادربرد را برگردانید، با IC و چیپ های بیشتری نیز مواجه می گردید. قرمر: فرستنده و گیرنده Shannon 928 RF نارنجی: مودم Broadcom BCM4773 زرد: چیپ Avago ACPM-7007 PAM سبز: چیپ Maxim MAX77843 آبی: مدارهای انرژی سامسونگ با کد Shannon

qHUuVVoojQrrUTSM

rRSAryPt3mZIlviH
شیشه؟ فلز؟ چسب؟ گویا سامسونگ تازگی ها با اپل دمخور بوده است.
OHnimCA4SsoqcVVv
در تصویر می توان باتری ۳.۸۵ ولتی را مشاهده نمود. سامسونگ در گلکسی اس ۵ از ظرفیت ۲۸۰۰ میلی آمپر استفاده کرده بود اما اینجا تصمیم گرفته ظرفیت را کاهش دهد و به ۲۶۰۰ میلی آمپر برگردد.
Dmj13WsCDrRLevXG
سامسونگ می گوید که باتری گلکسی اس ۶ اج به شما اجازه می دهد تا ۱۲ ساعت وب گردی LTE را تجربه کرده، ۲۶ ساعت با 3G به مکالمه پرداخته و یا ۵۸ ساعت موسیقی گوش دهید.
kjc3M51MPBfNgNme
سامسونگ در گلکسی اس ۵ از پورت مینی USB 3 استفاده کرده بود که به کاربران اجازه می داد اطلاعات را با سرعت بالایی بین موبایل و کامپیوتر جا به جا کند. حال در بازگشت به عقبی دوباره، کره ای ها تصمیم گرفته اند تا از پورت microUSB ۲ استفاده کنند.

JJ1ESWLiP3kAmBm6

sMJNWCD41eRL5ut1
به سال ۲۰۰۰ خوش آمدید.
p2MEoNefmKkDrLPe
۳ عدد iOpener (حرارت دهنده) بر روی قاب جلوی دستگاه قرار داده ایم تا چسب آن آب شده و در نهایت بتوانیم نمایشگر را جدا کنیم.
3PXtt5jImUMND14W
در حال باز کردن شیشه فوقانی هستیم...
VbCjGsMZrwIEBTVh
آیا چنین حالتی عادیست؟ متاسفانه گویا به لطف وجود نمایشگر خمیده، هنگام برداشتن شیشه رویی، برخی از اجزای خود نمایشگر نیز به شیشه چسبیده اند.
PSxUJWeRmtLfxkQj
حال که داریم این قسمت را بر می داریم، می توانید به خوبی لبه های خمیده نمایشگر را تماشا کنید. لازم به ذکر است که ساخت نمایشگری خمیده صرفا با تکنولوژی Super AMOLED امکان پذیر است.

r6bZAp6XKEy2gtDC

ADL5oducNLHSONBa
آخرین بخشی که می خواهیم آن را جدا کنیم، ماژول کلید Home است.

tc2CZSrF4SHGhBW3 vDPOeEcaOD1DHrYQ

rGxRcAZBBxEnGaYA

 

Y5pFVTNF4tkksjn4
سامسونگ Galaxy S6 Edge امتیار ۳ از ۱۰ را در بخش تعمیرپذیر بودن دریافت می کند. (امتیاز ۱۰ آسان ترین تعمیرپذیری را دارد.) بسیاری از بخش ها به شکل مستقل بوده و می توان آن ها را به سادگی تعویض نمود. - برخلاف گلکسی اس ۵، برای جایگزینی مادربرد، دیگر نیازی نیست نمایشگر را باز کرده و سپس به اعماق موبایل دست پیدا کنیم. - استفاده از شیشه مقاوم در برابر ضربه در هر دو سوی موبایل، همینطور چسب کاری های داخلی، باعث شده تا نفوذ به آن و تعمیرش بسیار مشکل شود. - باتری به سختی با چسب به نمایشگر چسبیده و در لایه های زیرین موبایل، در بین قاب میانی و مادربرد مدفون شده. - جایگزینی شیشه جلوی دستگاه بدون آسیب زدن به پنل نمایشگر امری تقریبا غیر ممکن است.
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (20 مورد)
  • aboutaleb
    aboutaleb | ۲۲ اسفند ۱۳۹۵

    آقا الان شیشه پشت گوشی من شکست چطوری میگین ضد ضربس?

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی