ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پروازهای آزمایشی فضاپیمای کمپانی Blue Origin امسال آغاز می شوند

Blue Origin نام کمپانی جدیدی است که جف بزوس، موسس آمازون آن را هدایت می کند. این شرکت در زمینه پروازهای فضایی فعال بوده و به تازگی موتور جدیدی برای فضاپیمای خود به نام New ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۹ فروردین ۱۳۹۴ | ۱۳:۰۰

Blue Origin نام کمپانی جدیدی است که جف بزوس، موسس آمازون آن را هدایت می کند. این شرکت در زمینه پروازهای فضایی فعال بوده و به تازگی موتور جدیدی برای فضاپیمای خود به نام New Shepard نیز ساخته است و می توان انتظار داشت پروازهای آزمایشی این فضاپیما تا انتهای سال جاری میلادی آغاز گردند.

راب میرسون، نماینده ی Blue Origin به خبرنگاران گفت: «موتور جدید آماده پرواز و سایر استفاده های تجاریست.» نکته اینجاست که وی تاریخ دقیقی را برای شروع این پرواز های تجاری-مسافراتی به فضا مشخص نکرده و صرفا از آغاز این سفرها تا انتهای سال جاری خبر می دهد. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

فضاپیمایی که Blue Origin در حال توسعه آن است، ظرفیت حمل ۳ نفر را دارد؛ New Shepard از پایگاه کمپانی مذکور در تگزاس، بارها به شکل بدون سرنشین و آزمایشی پرتاب خواهد شد و پس از رفع تمام مشکلات، شخصی به عنوان هدایت کننده به آن افزوده شده و در نهایت نیز برای مصارف تجاری و مسافرتی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. در این هنگام نیز Blue Origin بر روی تکنولوژی های به کار رفته تمرکز کرده و تلاش خواهد کرد تا موتور طراحی شده جدید را به کپسول این فضاپیما متصل سازد.

New Shepard نیز همانند فضاپیمای Virgin به نام SpaceShipTwo (که در اکتبر گذشته سقوط کرد و باعث مرگ خلبان آن شد) فضاپیمایی است که صرفا در بخش پایینی مدار زمین قرار خواهد گرفت؛ به این معنی که این موشک قادر نیست به شکل کامل در مدار زمین قرار بگیرد و صرفا می تواند تا ارتفاع ۹۹.۷ کیلومتری از سطح زمین بالا رود.

Blue Origin تلاش خواهد کرد تا در آینده، بتواند با فضاپیماهای خود به مدار زمین نیز وارد شود؛ گفته می شود تا ده سال آینده، این کمپانی توسط موتورهای گاز طبیعی مایع که از طریق United Launch Alliance در حال توسعه هستند، به این مهم دست خواهد یافت.

راب میرسون در خصوص اهداف کمپانی مورد بحث این چنین نظر می دهد: «هدف Blue Origin در آینده این است که بتواند پروازهای فضایی را امن، قابل اطمینان و ارزان کند تا افراد بسیاری بتوانند از آنها استفاده نمایند. ما فعلا با پروازهای زیر مدار زمین شروع کرده ایم و این پیشنهادیست که با فضاپیمای New Shepard و قیمتی مناسب در اختیار علاقه مندان قرار گرفته؛ در واقع موقعیتی فراهم گشته تا مردم عادی نیز بتوانند با هزینه ی قابل قبول، فضای بی وزنی را تجربه نمایند. اهداف بلند مدت ما اما اندکی بلند پروازانه تر هستند و می خواهیم با موتورهای BE-3 و BE-4 علاقه مندان به سفر های فضایی را وارد مدار زمین نماییم.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی