ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

پژوهشگران از امکان کاربرد آنتن های کوچک درون میکرو چیپ ها می گویند

آنتن ها باید به اندازه ای بزرگ باشند که کار کنند و بتوانند امواج الکترومغناطیسی مورد نیاز برای برقراری ارتباط را ایجاد نمایند. همین مساله یکی از محدودیت های فیزیکی تجهیزات الکترونیکی محسوب می گردد ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۲ فروردین ۱۳۹۴ | ۱۷:۰۰

آنتن ها باید به اندازه ای بزرگ باشند که کار کنند و بتوانند امواج الکترومغناطیسی مورد نیاز برای برقراری ارتباط را ایجاد نمایند. همین مساله یکی از محدودیت های فیزیکی تجهیزات الکترونیکی محسوب می گردد و این یعنی هر دستگاهی در دنیای فناوری های متصل به اینترنت می تواند تا اندازه ای معین کوچک باشد.

اما احتمال می رود که در آینده نه چندان دور این محدودیت ها رفع شوند. براساس پژوهشی که در نشریه Physical Review Letters منتشر شد، این نظریه مطرح شده که امواج الکترومغناطیسی با استفاده از فرایندی به نام «شکست تقارن» یا symmetry breaking نیز قابل تولید شدن هستند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

در این فرایند، یک میدان الکتریکی که عمدتا متقارن هم هست، خاصیت یکسانی خود را از دست می دهد؛ به بیان دیگر زمانی که شارژ الکتریکی در حرکت نیست، این تقارن حفظ خواهد شد اما به محض اینکه شروع به حرکت می کند، همین شکست تقارن باعث ایجاد امواج الکترومغناطیسی شده که می توانند آنتن های ریزی را ایجاد نموده و در نهایت می شود از آن برای طراحی نسل جدیدی از تلفن های همراه و دستگاه های اینترنت اشیاء بهره گرفت.

نظریه الکترومغناطیس که مدت زمان زیادی هم از مطرح کردنش می گذرد (از قرن 19 تاکنون) الگوی ریاضی تعریف شده ای ندارد و توضیح نمی دهد ماده ای که به الکترون ها اجازه حرکت کردن نمی دهد چطور می تواند به عنوان یک آنتن عمل نماید.

دکتر Dhiraj Sinha سرپرست تیم تالیف این مقاله اظهار داشت: این مساله مدت 60 سال است که باعث سردرگمی دانشمندان و مهندسان شده است.

این پژوهشگران با استفاده از فیلم های نازکی از فیزوالکتریک (piezoelectric) که به ولتاژ ورودی واکنش داده و دچار لرزش می شود، موفق به کشف فرکانس های مشخصی شدند که می توان به عنوان آنتن از آن بهره گرفت.

پروفسور Gehan Amaratunga از دپارتمان مهندسی کمبریج گفت: اگر بخواهید از این مواد برای انتقال انرژی استفاده نمایید باید تقارن را شکسته و به حرکت الکترون ها شتاب دهید که این همان تکه گم شده معمای نظریه الکترومغناطیس است.

اما این یافته ها صرفا آغاز راه را نشان می دهند و Amaratunga می گوید: حرف من این نیست که به یک نظریه یکپارچه و عظیم در این رابطه دست یافته ایم، بلکه به لطف این نتایج می توانیم درک بهتری از مکانیزم الکترومغناطیس و کوانتوم داشته باشیم و با این کشف، دریچه ای تازه به سوی دنیایی از احتمالات به رویمان گشوده خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • EmAD
    EmAD | ۲۲ فروردین ۱۳۹۴

    بحث میکرو چیپ ها فقط به گجت موبایلی محدود نمیشه ار.تش آ.مریکا در بدن سربازان آ.مریکایی هم از میکرو چیپ استفاده میکنه

  • Ali Rousta
    Ali Rousta | ۲۲ فروردین ۱۳۹۴

    با عرض معذرت، ولی خیلی بد ترجمه شده است.

    از جایگزین نکردن کلمه «بار الکتریکی» به جای charge گرفته تا شرح تابش در اثر شتاب. اتفاقا یکی از منسجم ترین بخش های فیزیک از نظر بیان ریاضی الکترومغناطیس هست.

  • تایماز ثنایی
    تایماز ثنایی | ۲۲ فروردین ۱۳۹۴

    بحث کونتوم بحث فوق العاده وسیع و جذابی هست.
    جالبی یک مبحث دقیقا جایی اتفاق میوفته که ما رابطه ی یک نظریه رو با دیگر نظریه ها پیدا میکنیم اما علتش رو نمیدونیم تلاش واسه کشف علت این رابطه خیلی شیرینه.
    انسانهای زیادی شاید تمام عمرشون رو سرف یک همچین بحث هایی کردن و چه زیباست که زندگی آدم دلیل قابل احترامی داشته باشه

  • bahram
    bahram | ۲۲ فروردین ۱۳۹۴

    60 سال؟! O_o
    شگفتا...

  • Divan Greedy (thankyouaj)
    Divan Greedy (thankyouaj) | ۲۲ فروردین ۱۳۹۴

    دم پژوهش گران گرم / 5 تا عکس از ویندوز 10 برای تلفن ها / اولی اضافه شدن موس / دومی و سومی و چهارمی اپلیکیشن ایمیل بدون هیچ گونه بحثی بهترین اپلیکیشن موبایل توی کل سیستم عامل ها / پنجمی ، multitasking داخل موبایل هایی با اندازه بزرگ
    https://onedrive.live.com/redir?resid=32b56df57204afa4!352224&authkey=!AIpPOeXUKaK3Yww&ithint=folder%2cpng

    • Divan Greedy (thankyouaj)
      Divan Greedy (thankyouaj) | ۲۲ فروردین ۱۳۹۴

      خدایا همه حسودان را به راه راست هدایت کن

مطالب پیشنهادی