ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هدست واقعیت مجازی و حس دوچرخه سواری در جاده و مکان های مختلف

لوازم ورزشی خانگی طرفداران خاص خود را دارند اما همین طرفداران نیز همواره از یک مشکل گلایه می کنند و آن هم نداشتن منظره ای جالب در هنگام ورزش کردن است. حال تیمی ایتالیایی ابتکاری به خرج ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۴ فروردین ۱۳۹۴ | ۱۲:۰۰

لوازم ورزشی خانگی طرفداران خاص خود را دارند اما همین طرفداران نیز همواره از یک مشکل گلایه می کنند و آن هم نداشتن منظره ای جالب در هنگام ورزش کردن است. حال تیمی ایتالیایی ابتکاری به خرج داده و می خواهد محصول جدید خود را با هدست های واقعیت مجازی ادغام سازد تا در نهایت این مشکل بزرگ برای افرادی که در محیط های بسته به ورزش مشغول می شوند، حل شود.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

شما در اتاق خود در حال رکاب زدن دوچرخه هستند اما در واقع این حس را دارید که در خیابان های نیویورک، توکیو یا جاده ای کوهستانی مشغول به دوچرخه سواری گشته اید.

widrn987

یکی از بهترین قسمت های این سیستم، Widerun (تصویر فوق) نام داشته که به شما اجازه می دهد دوچرخه واقعی خود را به آن متصل نموده و در اتاقتان و به شکل ثابت از آن بهره گیرید. این مورد برای افرادی که تمایل ندارند از یک دوچرخه ثابت و جاگیر استفاده کنند، بسیار مهم خواهد بود. دوچرخه ای که از آن در خیابان ها استفاده می کنید را به داخل اتاق آورده و به Widerun متصل نمایید، سپس هدست واقعیت مجازی را بر روی چشم نهاده و حس راندن در جادی ای کوهستانی را تجربه کنید.

این سیستم با هدست های واقعیت مجازی مختلف نظیر Oculus Rift و Samsung Gear VR کار کرده و اگر از چنین هدستی بهره نبرده و یا به طور کلی علاقه ای نیز به آنها ندارید، می توانید دوچرخه خود را در مقابل تلویزیون خود قرار داده و تصاویر مربوط به محیط های مختلف را بر روی نمایشگر LCD تان ببینید.

این پروژه در کیک استارتر مطرح گشته و در صورت دریافت سرمایه عمومی ۴۴.۰۰۰ دلار، می تواند کار خود را آغاز کرده و در آوریل ۲۰۱۶ نیز محصول خود را با قیمت ۴۰۰ دلار در اختیار مشتریان قرار دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • Shayan_X
    Shayan_X | ۲۴ فروردین ۱۳۹۴

    عجب چیز باحالیه!
    به نظرم اگه بتونه طبیعی جلوه کنه میتونه خیلی مفید تر از هر دستگاه ورزشی خانگی باشه چون بر اساس هیجانات مقدار آدرنالین بیشتر و رکاب زدن سریعتر و درنتیجه سوزوندن کالری بیشتری رو به دنبال داره
    والا این پایه معمولیه دوچرخه که آدمو خمار میکنه :-D

  • امیر
    امیر | ۲۴ فروردین ۱۳۹۴

    اصل کار حس شتاب هست که نمی تونه منتقل کنه
    فقط یه کاری میشه کرد، یه پنکه بزارن جلوش مثلا تند میری باد شدید بزنه آروم می ری ... برم پتنتش کنم ^_^

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی