ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیا اپل توانست در یک روز تلاش های یک ساله گوگل در زمینه ساعت های هوشمند را بر باد دهد؟

با وجود بررسی هایی که در روز های گذشته از وب سایت های مختلف در خصوص عدم کاربردی بودن اپل واچ در فضای مجازی قرار گرفته بود، استقبال از پیش فروش این محصول تا حدی ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۵ فروردین ۱۳۹۴ | ۲۰:۰۰

با وجود بررسی هایی که در روز های گذشته از وب سایت های مختلف در خصوص عدم کاربردی بودن اپل واچ در فضای مجازی قرار گرفته بود، استقبال از پیش فروش این محصول تا حدی زیاد بود که موجودی آن صرفا در کمتر از یک روز به پایان رسید و افرادی که در روز بعد تمایل به پیش خرید آن داشتند، در ماه ژوئن این کالا را دریافت خواهند کرد.

اما جدا از بحث خود اپل واچ و کاربردی بودن یا نبودنش، می خواهیم مقایسه ای دیگر داشته باشیم؛ طبق آمار ارائه شده از سوی Slice Intelligence، روز جمعه ۹۵۷.۰۰۰ نفر هزینه خرید اپل واچ را به کمپانی ساکن کوپرتینو پرداخت نموده اند. برخی از این خریداران در ۲۴ آوریل و بعضی از آنها نیز در اوایل ماه میلادی آینده ساعت هوشمند اپل را دریافت می کنند و این در حالیست که کل ساعت های فروخته شده ی اندرویدی در سال گذشته برابر با ۷۲۰.۰۰۰ دستگاه از جانب تمام سازندگان بوده اند. با دیجیاتو همراه باشید.

اپل توانسته در یک روز ۹۵۷.۰۰۰ ساعت هوشمند بفروشد و این در حالی است که آمار فروش ساعت های هوشمند مبتنی بر اندروید ور از طرف سازندگان مختلف نظیر موتورولا، ال جی و سامسونگ صرفا در یک سال به ۷۲۰.۰۰۰ دستگاه می رسد. آماری که به هیچ عنوان برای مدیران گوگل خوشایند نخواهد بود.

اندروید به واسطه «بازی تعداد» برنده میدان اسمارت فون هاست

آیفون به علت قیمت بالاترش نسبت به پرچمداران اندرویدی، همواره به عنوان اسمارت فون افراد ثروتمند شناخته شده است. از سوی دیگر کاربران اسمارت فون مورد مبالغ بیشتری را صرف خرید اپلیکیشن ها و پرداخت های درون برنامه ای می کنند. در نتیجه میزان آگهی ها نیز در اکوسیستم iOS بیشتر از اندروید است.

این آمار دست کم بر روی کاغذ نشانگر این موضوع بوده که اکوسیستم اپل برای توسعه دهندگان اکوسیستم پرسود تری است. اما همچنان توسعه دهندگان به علت فروش بالای اسمارت فون هایی که با این پلتفرم به بازار عرضه می شوند، اندروید را به عنوان انتخاب اول خود برای توسعه اپلیکیشن ها قرار می دهند.

آن روی سکه

اما به بحث ساعت های هوشمند برگردیم؛ پلتفرم Android Wear از مزیت «گستردگی» برخوردار نیست و اپل توانست در یک روز، رکورد سالانه ی این پلتفرم را بشکند. اگرچه این آمار به شکل رسمی هنوز از سوی اپل ارائه نشده اند اما می توان از همین حالا تیم کوک را بر روی صحنه ی کنفرانس بعدی اپل تصور کرد که با لحنی همراه کنایه آمیز، این آمار را بر روی نمایشگر به تصویر می کشد.

در بازار اسمارت واچ ها، بر خلاف بازار اسمارت فون ها، گستردگی به سوی اپل در حال سوق پیدا کردن است. همین امر موجب می شود تا توسعه دهندگان، پلتفرم Watch OS را به Android Wear ترجیح داده و به سراغ توسعه اپلیکیشن ها برای آن روند.

در این میان البته نباید دو پلتفرم مخصوص پوشیدنی ها از اپل و گوگل را تنها دانست؛ کمپانی Pebble نیز طرفداران زیادی داشته و از سال ۲۰۱۳ تا پایان ۲۰۱۴، موفق شده تا ۱ میلیون ساعت هوشمند به فروش رساند؛ پر طرفدار بودن اپل و Pebble در زمینه پوشیدنی ها، بیش از هر زمان دیگری عرصه را بر مدیران گوگل تنگ کرده است.

نمی گوییم در آینده هیچ کس تمایل نخواهد داشت برای اندروید ور اپلیکیشن توسعه دهد، کمپانی هایی که تمایل دارند دسترسی به کاربران بالاتری داشته باشند همواره اپلیکیشن های خود را برای تمام پلتفرم ها عرضه خواهند کرد؛ اما زمانی که به سراغ توسعه دهندگان مستقل برویم، مشخصا ترجیح خواهند داد زمان خود را برای محصولی صرف کنند که کاربران بیشتری از آن بهره می جویند؛ اندروید Wear، توسعه دهندگان مستقل را از دست داده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (37 مورد)
  • اَلِــــــــکــــــس
    اَلِــــــــکــــــس | ۲۵ فروردین ۱۳۹۴

    من که تقریبا عاشق آی دیوایس هستم تا حالا متقاعد به خرید اپل واچ نشدم. نمیدونم شاید اگه پولشو داشتم میخریدم. بالاخره هرکی خرید خوش به حالش از طرفی خوش به حال اپل با اون همه سود. اپل یه نیاز در مشتریا به وجود آورد میپرسید چیه؟! نیاز به محصولی لوکس! چون میدونه خیلیا دوس دارن فخر بفروشن (متاسفانه)
    والا ما یه آیفون داریم به جز اینجا کسی نمیدونه.
    بالاخره یه سری شرکتا هستن با اینکه دیوایساشون گرونن ولی فروش میکنن اونم به خاطر لوکس بودن و کیفیت ساخت بالا. نمونش Beats و B&O و Apple و...

  • (رضا پناه)
    (رضا پناه) | ۲۵ فروردین ۱۳۹۴

    اپل شركتي بود ساعت رو مطابق با مد و لوكس معرفي كرد بند ها و طلا و انواع مختلف ساعت،نسخه و اديشن هايي كه كاملا نشان دهنده ي اين بود اپل مفهوم ساعت كه يك كالا ي بيشتر فشن هست تا تكنولوژيك رو درك كرده . و مدل هايي كه مخصوص خانوم هاست !!! و توجه به اندازه مچ!!
    اما متاسفانه براي يك گيگ ،هنوز تكنولوژي باتري چنان پيشرفته نشده كه اپل بتونه محصولي رو اراىه كنه كه تا روزها توان كار متوالي رو داشته باشه .و همچنين اپل محصولي فشن در كنارش تكنولوژيكي معرفي كرده .نه صرف تكنولوژيكي
    مورد جالب ديگه توجه عجيب اپل به كوچكترين جزئيات ساعت است ،از ساعت بسيار بسيار دقيق تا رابط كاربري فوق العاده مخصوص يك ساعت !!! دكمه اي كه رابط كاربري ساخته براي اپل واچ كه به هيچ وجه در اندرويد وير شاهدش نيستم !!
    مورد ديگه شركتهل سعي مي كنن كه از سيستم عامل غير از اندرويد وير استفاده كنند كه در اين صورتتوان رقابت با اپل رو به تنهايي نخواهند داشت !!بايد خيلي متحد تر از اين عمل كنند !! و تمام توان رو براي رقابت روي هم بزارند حتي كپي هاي اينده از رابط كاربري اپل واچ!!!

    • (رضا پناه)
      (رضا پناه) | ۲۵ فروردین ۱۳۹۴

      و مورد بعدي اين بود شركت ها قبل اپل فقط مطابق با شايعات ساعت اپل مي خواستند پيش دستي كنند ، اما هيچ گونه ذهنيتي راجع به يك ساعت به اصطلاح هوشمند نداشتند كه به اعتقاد من اپل بيشتر ساعت لوكس مدر نظرش بود در كنارش هوشمند بودن !!
      * االبته هنوز نظرم تاييد نشده و اين ادامه نظرم بود*

  • Ramtin
    Ramtin | ۲۵ فروردین ۱۳۹۴

    ديوان جان لجبازي رو بزار كنار و قبول كن كه تو ساعت ها فعلا از لحاظ فروش اپل حرف اول رو ميزنه و يجورايي ميشه گفت بقيه شركتا بايد بيان لنگ بندازن جلوش ،

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی