ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

وضعیت رومینگ ملی در یک ماه گذشته چگونه بوده است؟

رومینگ ملی از 25 خرداد سال گذشته با هدف رفع نقاط بدون پوشش در شبکه 3 اپراتور تلفن همراه آغاز شد. در واقع این طرح برای کاهش عدم آنتن دهی موبایل مشترکین اجرایی شد و ...

حامد قاسمی نراقی
نوشته شده توسط حامد قاسمی نراقی | ۲۵ فروردین ۱۳۹۴ | ۱۵:۳۰

رومینگ ملی از 25 خرداد سال گذشته با هدف رفع نقاط بدون پوشش در شبکه 3 اپراتور تلفن همراه آغاز شد. در واقع این طرح برای کاهش عدم آنتن دهی موبایل مشترکین اجرایی شد و تا به امروز برای کاربران شرکت های ارائه دهنده خدمات موبایل در ایران، مفید بوده است.

البته باید در نظر داشته باشید این طرح هنوز رومینگ دیتا را در بر نگرفته و فقط صوت و پیام را شامل می گردد؛ یعنی اگر شما از پوشش اپراتور خود خارج شده و به شبکه شرکت میزبان بروید، فقط امکان ارسال پیامک، کد USSD و تماس را خواهید داشت و خبری از اینترنت 3G نخواهد بود.

این نکته را باید مد نظر داشته باشید که باید برای استفاده از رومینگ ملی، قابلیت رومینگ در تلفن همراه شما فعال باشد؛ به زبان دیگر قابلیت Roaming را Enable کرده باشید.

شاید شما هم بخواهید از وضعیت اجرای این طرح ملی که به برخی از مشترکان اپراتورها بخصوص رایتلی ها در یک سال گذشته کمک کرده است با خبر شوید؛ پس در ادامه همراه دیجیاتو بمانید.

معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری وضعیت اجرای رومینگ ملی میان اپراتورهای تلفن همراه را مطلوب توصیف کرد. غلامرضا داداش زاده درباره کیفیت اجرای این طرح در یک ماه گذشته اظهار کرد: بر اساس گزارشی که از شبکه اپراتورها دریافت شده طی ۳۰ روز گذشته، تا امروز ۱۸ هزار و ۷۸۵ مشترک ایرانسل و ۳۹۳ هزار و ۵۲۲ هزار مشترک رایتل به شبکه همراه اول روم شده و از آنتن دهی آن استفاده کرده‌اند.

وی اضافه کرد: این گزارش نشان می‌دهد در همین بازه زمانی ۱۲ هزار و ۴۳۷ مشترک همراه اول و ۱۳ هزار و ۹۵۹ مشترک رایتل در شبکه ایرانسل میزبانی شده و تحت پوشش شبکه این اپراتور قرار گرفته اند.

بنابر این، طبق آمارهای اعلامی معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور، در یک ماه گذشته، همراه اول از 412 هزار و 307 و ایرانسل از 26 هزار و 396 مشترک اپراتورهای دیگر میزبانی کرده اند و در مجموع 438 هزار و 703 مشترک موبایل در کشور از این خدمات استفاده کرده اند.

داداش زاده با اشاره به اینکه ارائه سرویس رومینگ داخلی در شبکه مستلزم بررسی دقیق فنی و مناطق پوششی است، افزود: اپراتورها الزام دارند به منظور بهره‌ گیری از پوشش سایر اپراتورها، مناطق فاقد پوشش خود را به صورت دقیق مشخص و به اپراتور دارای پوشش اعلام کنند.

وی گفت: با توجه به اینکه ممکن است اپراتور مقصد در برخی نقاط ارائه سرویس رومینگ، پوشش مناسبی نداشته و باعث افت کیفیت سرویس برای مشترکین روم شده شود، رگولاتوری برای رفع این مشکل بر تکمیل پوشش دهی تمامی اپراتورها طبق پروانه‌های صادره نظارت می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • yaser
    yaser | ۳۰ شهریور ۱۳۹۴

    سلام خدمت شما... جناب نراغی بنده از استان کرمانشاه شهرستان سرپل ذهاب روستای نقاره کوب... آنتن دهی ایرانسل ضعف شدیدی دارد بارها برای نصب دکل اقدام کردم نتیجه نداشت پیگیری بفرمائید

  • baraeen
    baraeen | ۱۱ شهریور ۱۳۹۴

    تشکر جناب نراقی، وقتی می بیبنم کامنت ها رو پاسخ می دید بسیار خوشحال می شم.

  • حسین
    حسین | ۲۶ فروردین ۱۳۹۴

    سلام
    من خودم مشترک ایرانسل هستم و محل کارم جایی که ایرانسل آنتن دهی نداره ولی همراه اول خوبه
    نزدیک به یک سال هستش که هیچ رومینگی به همراه اول نمیشه نه من و نه عده خیلی زیادی از همکارانم
    مشکل از کجاست؟

  • saeed
    saeed | ۲۵ فروردین ۱۳۹۴

    ما هم 13 بدر رفتیم کویر همراه اول آنتن داشت ولی ایرانسل نداشت . هرکاری هم کردم رومینگ نشد.
    فکر کنم بعضی جاهای خاص این قابلیت فعال شده باشه
    یا علی ع

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی