ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چگونه می توان مک بوک جدید را کاربردی تر کرد؟

مک بوک جدید، طلایی و لاغر اندام اپل را دوست داریم اما باید واقع بین بود و مشکلاتش را نیز پذیرفت؛ مشکلاتی که البته تا ۵ سال بعد وجود نخواهند داشت اما حال صرفا آن را ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۹ فروردین ۱۳۹۴ | ۲۱:۰۰

مک بوک جدید، طلایی و لاغر اندام اپل را دوست داریم اما باید واقع بین بود و مشکلاتش را نیز پذیرفت؛ مشکلاتی که البته تا ۵ سال بعد وجود نخواهند داشت اما حال صرفا آن را تبدیل به محصولی می کنند که گویی از آینده آمده است.

با همه زیبایی که در طراحی مک بوک وجود دارد، نمایشگر رتینای خیره کننده، ترکپد فورس تاچ و کیبورد با مکانیزم پروانه ای، این محصول از یک مشکل بزرگ رنج می برد که باعث می شود خیلی ها نخواهند برای داشتن این طاووس، رنج هندوستان کشند.

جدیدترین عضو خانواده نوت بوک های اپل صرفا از یک پورت برای به سرانجام رساندن همه کارها بهره می گیرد؛ USB-C در زمانه ی فعلی به هیچ عنوان پورت مرسومی نیست و برای استفاده از آن، به دردسرهای بسیاری خواهید افتاد؛ اپل هم خود این مساله را به خوبی می داند و هنگام معرفی محصول یاد شده، از یک دانگل نیز پرده برداشت که با اتصالش به مک بوک، می توانید همان پورت های مرسومی که در سایر مک بوک ها یافت می شود را داشته باشید؛ مشکل صرفا اینجاست که جدا از دست و پاگیر بودن این دانگل، پورت های آن محدود بوده و البته مشخصا گران است.

حال اما برای داشتن همه پورت ها به شکل همزمان، نیازی به خرید اداپتور ساخته شده توسط خود اپل نیست؛ کمپانی های ساخت لوازم جانبی نظیر Belkin دست به کار شده اند و محصولات تازه ای را در Kickstarter معرفی کرده اند. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

افرادی که در ابتدا مک بوک اپل را می خرند، راهی ندارند جز این که اداپتور ۷۹ دلاری USB-C را نیز خریداری کنند؛ چرا که برای داشتن ارتباط با سایر گجت های خود و اتصال آنها به مک بوک، به آن نیازمندند و هنوز هم تقریبا انتخاب دیگری برایشان وجود ندارد.

macbook-usb-c-port-2015-04-17-05

پس از پرداخت این ۷۹ دلار، شما به سه پورت دسترسی پیدا می کنید؛ می توانید نوت بوک خود را شارژ کنید، فلش یا هارد درایو اکسترنال را به USB 3.1 متصل کرده و همینطور تصویر لپ تاپ خود را نیز توسط پورت HDMI با کیفیت UltraHD خروجی بگیرید. (اپل البته همین دانگل را در دو نمونه عرضه می کند و می توانید به جای HDMI، نسخه ی VGA را تهیه کنید.)

Screen Shot 1394-01-29 at 1.25.39 PM

واقع بینانه که مساله نگاه کنیم، خود مک بوک با قیمت پایه ۱۲۹۹ دلاری اش به اندازه کافی گران است و بهتر بود اپل این دانگل را به خریداران به شکل رایگان هدیه می داد. در هر صورت؛ دانگل ۷۹ دلاری تنها انتخاب شما نیست. می توانید از اپل کابلی را بخرید که صرفا USB-C را به USB ۳.۱ تبدیل می کند و با برچسب قیمت ۲۹ دلاری اش، اندکی ارزان تر نیز هست.

تا اینجا مشکل اتصال سایر گجت ها به مک بوک تا حدی حل شده؛ اما بیایید تصور کنیم که می خواهید خود را با جریان USB-C هم نوا کنید. کمپانی SanDisk به تازگی یک فلش درایو ۳۲ گیگابایت را توسعه داده که از پورت یاد شده به همراه USB معمولی پشتیبانی به عمل می آورد. این فلش ۳۲ گیگابایت نیز قیمتی برابر با ۴۹ دلار داشته و در ماه ژوئن به بازار عرضه می گردد. اگر هم قصد دارید هارد درایو اکسترنالی بخرید که مستقیما به مک بوک متصل شود، کمپانی LaCie در ماه های آینده هارد درایوی (با طراحی پورشه) به بازار خواهد فرستاد که با این پورت همخوانی داشته و البته در جعبه  اش نیز تبدیل USB-C به USB معمولی یافت می شود. لازم به ذکر است که محصول یاد شده در حجم های ۵۰۰ گیگابایت و همینطور یک و دو ترابایت موجود خواهد بود. هنوز از قیمت سخنی به میان نیامده اما LaCie محصولی مشابه که صرفا از USB 3.0 پشتیبانی می کند را با قیمت ۷۵ دلار (برای نمونه ۵۰۰ گیگابایتی) به فروش می رساند.

macbook-usb-c-port-2015-04-17-04

بعضی از کاربران به پروژه هایی که در وبسایت KickStarter قرار داده می شوند علاقه دارند. اگر شما نیز به این وبسایت و همینطور مک بوک جدید اپل علاقه مند هستید، خبر خوب اینکه یک کمپانی به نام InfiniteUSB، کابلی را معرفی نموده که می توان از آن به عنوان یک مبدل برای USB-C استفاده کرد. نکته در اینجاست که می توانید برای مثال سه عدد از آن ها را بخرید و به هم متصل سازید؛ حالا سه پورت USB معمولی دارید؛ همانگونه که از نام این محصول پیداست، شما می توانید پورت های بینهایتی را به یکدیگر متصل کنید.

قیمت کابل مورد بحث ۱۸ دلار است و سیم آن از متریالی ساخته شده که می توان آن را به سادگی جمع کرده و در مسافرت ها نیز مورد استفاده قرار داد. نکته ی منفی البته در اینجاست که نمی توانید شارژر دستگاه را به این پورت ها متصل سازید. InfiniteUSB برای شروع این پروژه صرفا ۱۰.۰۰۰ دلار نیاز داشته اما تا بحال توانسته سرمایه عمومی ۲۰۰.۰۰۰ دلار را به دست آورد. گزینه دیگری که در Kickstarter مطرح شده، BeeKeeper نام دارد که جدا از تبدیل پورت ها، گزینه شارژ همزمان را نیز بر روی میز قرار داده و قیمتی ۱۹ دلاری دارد.

macbook-usb-c-port-2015-04-17-06

اما بیایید به سراغ بهترین گزینه برای مک بوک جدید برویم؛ هاب HydraDock می تواند یک پورت USB-C را تحویل گرفته و ۱۱ پورت در اختیارتان قرار دهد. این پورت ها شامل جک ۳.۵ میلیمتری برای هدفون، ethernet، درگاه کارت حافظه SDXC، یک DisplayPort مینی، خروجی HDMI با حداکثر کیفیت 1080p، چهار پورت USB معمولی و ۲ پورت USB-C دیگر هستند.

به نظر می رسد این محصول می تواند در نهایت تمام مشکلات مک بوک جدید را، دست کم تا زمانی که USB-C فراگیر شود حل نماید. هاب مورد بحث البته در کیک استارتر فعلا به سرمایه عمومی درخواستی خود دست نیافته و نیمی از راه را برای رسیدن به تولید انبوه طی نموده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (33 مورد)
  • مهدی
    مهدی | ۲ مهر ۱۳۹۴

    با سلام ازهرکس پرسیدم میگه ننیدونن لاقدشما جواب بدید
    ایاروی این مک بوک افیس وفتوشاپ اجرامیشه رون یانه؟؟؟

  • میسا
    میسا | ۵ مرداد ۱۳۹۴

    سالها طول ميكشه تا به اختراعات جديد اپل عادت كنند بعد بفهمند
    بعد تقليد شروع ميشه انوقت توي يه سطر ساده مينويسند اپل بود
    كه فلان كرد و باز راحت ميگويند مشكل از سيب نه داداشم مشكل
    از اينه كه شركتهايي كه ماشين لباسشويي يخچال تلوزيون جاروبرقي
    مي ساختند ساختارشكني در عرصه تكنولوژي كرده اند و موبايل و لبتاب ميسازند چندوقت ديگه موبايل فابر كاستل كه مداد ميسازه يا ايران خودرو با همكاري پژو كه در عرصه خودروسازي هستند لبتاب بدهند بيرون تعجب نكنيد يكبار با مك جديد كار كرديد ديكه نمي نويسيد مشكل از سيب هستش

  • کیپ کالم
    کیپ کالم | ۳۰ فروردین ۱۳۹۴

    اپل سودجو ترین شرکت روی زمینه
    کافیه به مشخصات سخت افزاری این مک بوک یه نگاهی بندازید
    دوربینش حتی به مگا یپکسل هم نمیرسه
    اونوقت می فهمید کسی که این مک بوک رو بگیره خیلی تعطیله

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی