ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

احتمال دارد نوکیا سال آینده به بازار تلفن های همراه بازگردد

تقریباً یکسال از تصاحب کسب و کار موبایل نوکیا توسط مایکروسافت می گذرد و حالا شایعات حکایت از این دارند که کمپانی فنلاندی در تکاپو است تا در آینده ای نزدیک مجدداً به این تجارت و ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۳۱ فروردین ۱۳۹۴ | ۱۷:۰۰

تقریباً یکسال از تصاحب کسب و کار موبایل نوکیا توسط مایکروسافت می گذرد و حالا شایعات حکایت از این دارند که کمپانی فنلاندی در تکاپو است تا در آینده ای نزدیک مجدداً به این تجارت و بازار مرتبطش بازگردد.

وب سایت Recode طی گزارشی در همین رابطه و با استناد به دو منبع مختلف آورده که نوکیا مشغول برنامه ریزی است تا به زودی زود و احتمالاً طی سال آینده دوباره محصولاتش را در بازار تلفن های همراه عرضه نماید.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

البته ناگفته نماند که هنوز اطلاعات مشخصی در مورد برنامه ی بازگشت نوکیا به بازار وجود ندارد و ضمناً این کمپانی تا پایان سه ماهه ی چهارم سال ۲۰۱۶ نمی تواند از برند خود بر روی هیچ موبایل جدیدی استفاده نماید.

محدودیت فوق الذکر مانعی بر سر راه تولید و عرضه تبلت N1 (که به باور بسیاری شباهت های زیادی با آیپد مینی اپل حداقل از نظر ظاهری داشت) محسوب نمی گشت ولی عملاً به خاطر همین قرارداد فنلاندی ها برای حضور مجدد در عرصه ی تلفن های همراه باید قدری منتظر بمانند.

در همین راستا مایکروسافت هم بی تفاوت نبوده و طبق اعلان های قبلی اش در حال کنار گذاشتن نام نوکیا از اسامی گجت های خانواده ی لومیا است.

نباید از خاطر برد شرکت فنلاندی پیش تر اشاره شده می تواند راهی مشابه تبلت N1 را برای اسمارت فون جدیدش در پیش گیرد و بدین طریق ضمن شراکت با یکی از تولید کنندگان بزرگ بازار تنها عنوان برند خود را بر روی سخت افزارهای محصول نهایی قرار دهد.

این سیاست تا حد زیادی مشابه روشی به حساب می آید که در سال های پیشین کمپانی پولاروید اتخاذ نموده بود و بر طبق آن نوکیا به سایر تولید کنندگان اجازه می دهد گجت هایی را طراحی و ساخته و سپس تحت لیسانس و نام او به مصرف کنندگان ارائه کنند.

گفته می شود در حال حاضر تیم Nokia Technologies مشغول توسعه ی برنامه های این شرکت برای بازگشت به بازار موبایل است. ناگفته نماند که تیم مورد اشاره در اصل یک گروه تحقیقاتی به حساب می آید که در گذشته نقشی بزرگ را در تولید و عرضه تبلت اندرویدی N1 ایفا نموده.

Recode در قسمت دیگری از گزارش خود می افزاید نوکیا پروژه ی دیگری در ارتباط با واقعیت مجازی را نیز در دست دارد، اما جزئیات چندانی از اینکه شرکت مذکور چطور می خواهد در این زمینه به نبرد بزرگانی همچون سامسونگ، فیس بوک و... برود در دسترس نیست.

شایعه بازگشت نوکیا به بازار تلفن های هوشمند درست زمانی مطرح می گردد که تقریباً چند روز پیش مشخص گشت کمپانی فنلاندی تمایل دارد با پرداخت ۱۶.۶ میلیارد دلار Alcatel-Lucent را به تصاحب خود در آورده و در عرصه ی تجهیزات مخابراتی به صورت مستقیم به جدال اریکسون برود.

ضمنا کمی قبل تر هم صبحت هایی در رابطه با فروش سرویس Here‌ مپس مطرح گشته بود و نوکیا از ارزیابی ارزش این سرویس و پیدا کردن مشتری مناسب برای آن سخن به میان آورده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (28 مورد)
  • مهدیار
    مهدیار | ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴

    :)

  • علی
    علی | ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴

    یه زمانی بود همین سیمبین که مسخره میکنید حرف اولو میزد . نمیگم اندروید نباشه یا ویندوزفون ولی اگه میخاد اینا باشه شبی شیائومی اختصاصی کنه تا ملت حال کنن با سیستمش یا سیسمبین رو گسترش بدن و قابلیت نصب اپلیکیشم اندروید رو روش بزارن شبی بلک بری همون سیسمبینش رقیب نداره خداییش . تنها شرکت هایی اعتبار پیدا میکنن که همچیشون اختصاصی باشه از سیستم عامل بگیر تا گوشی و همچی الان هواووی و سامسونگ و خیلیای دیگه گوشی غول میدن ولی اعتباری که بلک بری و اپل و مایکروسافت دارنو ندارن و مثل اونا ابهت ندارن به نظر من . اگه هر شرکت سیستم اختصاصی خودشو داشت هم تنوع بالا میرفت و هم اصالت و رقابت . الان همچی یکنواخته تو شرکت های چینی ...

  • Black Boy
    Black Boy | ۳۱ فروردین ۱۳۹۴

    امیدواریم از اندروید در محصولاتش استفاده نکنه. یادش بخیر سیمبیان و سیستم عامل میگو.

  • saeed_ebrahimi
    saeed_ebrahimi | ۳۱ فروردین ۱۳۹۴

    برگــــرد تنم دوباره با عشق تو تب کرد بازم نبودنت حالم و بد کرد برگرد ...

    NOKIA FOR EVER

  • mohammadmj
    mohammadmj | ۳۱ فروردین ۱۳۹۴

    من می ترسم نوکیا اندرویدی بزنه بعد ویندوز فون بیاد رو ..........

    • erfaan
      erfaan | ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴

      والا بعید نیست .. نحسی دامنگیر این کمپانیه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی