ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

همراه اول
تکنولوژی

همراه اول در سال 93 نزدیک به دو هزار و پانصد میلیارد تومان سود کرده است

مجمع عمومی سهامداران همراه اول برای بررسی حساب های مالی و سود این شرکت در سال 93 امروز برگزار شد. در این مجمع که سهامداران اپراتور اول حضور داشتند، سود انباشته (ذخیره) شده شرکت ارتباطات ...

حامد قاسمی نراقی
نوشته شده توسط حامد قاسمی نراقی | ۳۱ فروردین ۱۳۹۴ | ۱۹:۰۰

مجمع عمومی سهامداران همراه اول برای بررسی حساب های مالی و سود این شرکت در سال 93 امروز برگزار شد.

در این مجمع که سهامداران اپراتور اول حضور داشتند، سود انباشته (ذخیره) شده شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول) در سال 93، مبلغ 2 هزار و 487 میلیارد تومان (معادل 24 هزار و 870 میلیارد ریال) اعلام شد.

طبق اعلام نظر سهامداران، با ذخیره کردن 323 میلیارد تومان از مبلغ بابت 22.5 درصد مالیات، بقیه میزان سود اعلامی، میان آنها تقسیم شد که هر سهم با سودی معادل 541 تومان در سال 93 روبرو گردید.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

با توجه به اینکه آخرین قیمت سهام شرکت ارتباطات سیار با نماد همراه در بازار بورس تهران با قیمت 3200 تومان به فروش رسیده، هر سهم با سود حدودا 17 درصدی روبرو گردیده.

سال گذشته بازار بورس تهران با روند نزولی و کاهش شاخص در اکثر هفته ها مواجه بود. همراه اول هم برای توسعه و ارتقای شبکه خود به 3G، سرمایه گذاری کلانی جهت خرید تجهیزات و نصب سایت انجام داد.

از طرفی این اپراتور به خاطر استقبال مردم از اپلیکیشن های پیام رسان مانند وایبر و واتساپ و همچنین مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات برای کاهش تعرفه دیتای موبایل، با کاهش درآمد در بخش های تماس، پیامک و مصرف آزاد اینترنت روبرو شده است.

با توجه به موارد بیان شده در بالا و کاهش درآمد این اپراتور در بخش های یاد شده، ارائه سود 541 تومانی به سهامداران و کسب سود 2 هزار و 487 میلیارد تومانی آن نشان دهنده این مساله است که وضعیت این اپراتور تلفن همراه در بازار بورس و میان رقبای ایرانی اش چندان هم بد نیست.

قابل توجه است که بنا به اظهارات اخیر مدیرعامل همراه اول و ایرانسل، حدود 50 درصد از درآمدهای این دو اپراتور به حساب خزانه دولت واریز می گردد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (19 مورد)
  • همراه اول
    همراه اول | ۱۱ شهریور ۱۳۹۴

    کاش در کنار پولی که دریافت می کنید کمی هم کیفیت رو چاشنی کار می کردید.

  • جعفری
    جعفری | ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴

    چن رصدش با سو استفاده هست.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی