ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

برتری مدیاتک از کوالکام؛ مقایسه چیپست MT6735 و اسنپدراگون 410

گزارشی که امروز منتشر شده، برخی از مشخصه های چیپست مدیاتک به نام MT6735 را فاش می کند. این چیپست در اواخر سال میلادی گذشته معرفی شد و از یک پردازنده چهار هسته ای با کلاک ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۳:۳۰

گزارشی که امروز منتشر شده، برخی از مشخصه های چیپست مدیاتک به نام MT6735 را فاش می کند. این چیپست در اواخر سال میلادی گذشته معرفی شد و از یک پردازنده چهار هسته ای با کلاک ۱.۳ گیگاهرتز بهره می برد که می توان گفت برای استفاده در محصولات میان رده، رقمی قابل قبول است.

در این چیپست از پردازنده گرافیکی Mali-T720 نیز بهره گرفته شده که می تواند نمایشگری با روزلوشن Full HD را به سادگی پشتیبانی نماید. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

سیستم-بر-چیپ MT6735 انواع مختلفی دارد که شامل MT6735M و MT6735P می شوند که باز هم از پردازنده گرافیکی Mali-T720 در آنها استفاده شده اما نکته اینجاست که کلاک پردازنده گرافیکی، این بار به شکلی پایین تر و بر روی ۶۰۰ مگاهرتز تنظیم گشته که صرفا پشتیبانی از یک نمایشگر با رزولوشن HD را ممکن می سازد. نمونه P اما از کلاک پردازنده گرافیکی با ۴۰۰ مگاهرتز استفاده می کند که صرفا می توان آن را در موبایل هایی مورد استفاده قرار داد که رزولوشن تصویرشان بالاتر از ۵۴۰ در ۹۶۰ پیکسل نباشد. لازم به ذکر است که هر سه چیپست، از همه ی باندهای مخابراتی پشتیبانی خواهند کرد.

اما بیایید به سراغ MT6735 برگردیم که قوی ترین در میان این سه سیستم-بر-چیپ به شمار می رود. چیپست یاد شده به تازگی در بنچمارک های Geekbench و GFXBench، شانه به شانه ی کوالکام اسنپدراگون ۴۱۰ مورد آزمایش قرار گرفته. سیستم-بر-چیپ کوالکام هم دارای یک پردازنده ی چهار هسته ایست اما کلاک آن بر روی ۱.۲ گیگاهرتز تنظیم گشته و برای انجام امور گرافیکی نیز از پردازنده گرافیکی Adreno 306 بهره می جوید.

در مقایسه این دو چیپست، بنچمارک Geekbench برتری را در حالت های تست تک هسته و چند هسته ای با نشان دادن امتیاز بیشتر برای MT6735، به مدیاتک می دهد. این بنچمارک همچنین در بخش قدرت گرافیک نیز اذعان دارد که پردازنده گرافیکی MT6735 به نام Mali-T720 قدرت بیشتری از Adreno 306 که در محصول کوالکام استفاده شده است دارد.

The-Mali-T720-outperforms-the-Adreno-306-GPU MT6735-CPU-tops-the-Snapdragon-410-processor

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • مسعود
    مسعود | ۱ بهمن ۱۳۹۴

    سلام من میخوام گوشی بگیرم ولی موندم که چیپست گوشیم اسنپ باشه یا مدیاتک
    کدومش بهتره؟ از نظر هنگ و سرعت و کیفیت
    مدل گوشی سونی c5

    Chipset
    Mediatek MT6752
    CPU
    Octa-core 1.7 GHz Cortex-A53
    GPU
    Mali-T760MP2

    • جواد
      جواد | ۲۶ اسفند ۱۳۹۴

      داداش من یه دو ماه میشه c5 گرفتم دو سیم کارت(1135000)که با اندروید ۵ مصرف باتریش افتضاح بود بعد از ابدیت کردن به اندروید5.1.1مصرف باتریش خوب شد. عکاسی و فیلمبرداریش خوبه حتی میتونم بگویم عالییه در عین حال که از مدیاتک بهره میبره ولی خیلی خیلی کم لگ داره و تنها لگی که من دیدم فقط تو مرورگرشه که گاهی یه لگ کوچیک میده. از لحاظ بازی الان ندفور اسپید نصب دارم با چنتا بازی اسنایپر و... که عالییه مخصوصا با صفحه نمایش بزرگش، فیلم دیدن باهاش که معرکست شک نکن گوشی خوبیه از هر نظر بگیر

  • محمد امین
    محمد امین | ۷ آبان ۱۳۹۴

    لطفا درباره چبپست هواوییعنی هایسلیسکون کراین هم مطلب بزارید مرسی

  • پژمان
    پژمان | ۱۴ شهریور ۱۳۹۴

    مدیاتک داره راه پیشرفت رو پیدا میکنه اگزینوس هم جلو دارش نمیشه داداشام

  • hamrahpc
    hamrahpc | ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴

    با تشکر از digiato بابت مطلب خوب راجع به پردازنده ها و مقایسه این دو

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی