ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مقایسه تصویری تلفن های هوشمند اکسپریا Z4 و Z3

از سه روز پیش که تلفن هوشمند اکسپریا Z4 سونی رونمایی شد، حرف و حدیث های مختلفی در رابطه با آن در فضای مجازی منتشر گشت. شاید سونی با این کار به تعهدات خود برای ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۸:۰۰

از سه روز پیش که تلفن هوشمند اکسپریا Z4 سونی رونمایی شد، حرف و حدیث های مختلفی در رابطه با آن در فضای مجازی منتشر گشت. شاید سونی با این کار به تعهدات خود برای ارائه یک پرچمدار جدید در بازه های زمانی شش ماهه عمل کرده باشد، با این همه، بسیاری بر این باورند که اکسپریا Z4 نمی تواند انتظارات کاربران این شرکت را برطرف نماید.

در واقع موبایل مورد بحث شیاهت زیادی به نسخه پیشینش یعنی اکسپریا Z3 دارد که آن نیز شباهت زیادی به مدل Z2 داشت و آن هم همانطور که می دانید مدل اکسپریا Z1 را در ذهن تداعی می کرد.

علیرغم همه اینها، پرچمدار جدید سونی که در حال حاضر صرفا به بازار ژاپن عرضه می گردد و در مرحله بعد با نامی متفاوت روانه بازارهای اروپا می شود، در قیاس با تلفن هوشمند Z3 تا حدودی بهبود یافته که برخی از تغییرات ایجاد شده در آن نیز در نوع خود قابل توجه هستند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

برای مثال در این مدل به جای اسنپدراگون 805 از چیپست اسنپدراگون 810 استفاده شده و با در نظر داشتن این نکته که مدل Z3 از چیپست اسنپدراگون 801 بهره می برد، می توان گفت که آپگرید قابل توجهی است.

از دیگر به روز رسانی های صورت گرفته در پرچمدار سونی می توان به دوربین جلویی محصول اشاره کرد که معمولا از جمله نقاط ضعف اساسی و مهم تلفن های هوشمند سونی به شمار می رود و این بار به نوع 5.1 مگاپیکسلی ارتقاء یافته و برای گرفتن سلفی های بهتر لنزی با زاویه واید نیز برای آن در نظر گرفته شده.

آخرین به روز رسانی که البته کم اهمیت هم نیست قطر بدنه اکسپریا Z4 است که به 6.9 میلی متر تقلیل یافته.

اما بگذارید نگاهی داشته باشیم به جزئیات کوچک تر، یعنی مواردی که نمی توانید با مراجعه به لیست مشخصات دستگاه به آنها پی ببرید. سایت ژاپنی RBBToday عکس هایی از تلفن هوشمند اکسپریا Z4 را در مقایسه با Z3 منتشر کرده تا به صورت تصویری این تفاوت ها را به نمایش بگذارد و از قاب فلاش گرفته تا پورت شارژ دستگاه (که ضد آب هم هست) همه را در بر می گیرد.

علاوه بر اینها سونی اسپیکرهای استریوی جلوی دستگاه را هم به لبه های بالایی و پایینی آن انتقال داده و علاوه بر این، میکروفون را هم به فریم بالایی در روی دیگر Z4 منتقل نموده است.

تلفن هوشمند اکسپریا Z4 در مقایسه با Z3

1- موبایل اکسپریا Z4 در سمت راست

Xperia-Z4-on-the-right

 

2- اکسپریا Z4 در سمت چپ

Xperia-Z4-on-the-left

3- اکسپریا Z4 در سمت راست

Xperia-Z4-on-the-right (1)

4- اکسپریا Z4 در بالا

Xperia-Z4-on-top (1)

5- اکسپریا Z4 در بالا

Xperia-Z4-on-top (2)

 

6- اکسپریا Z4 در بالا

Xperia-Z4-on-top (2)

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (37 مورد)
  • Mahdi
    Mahdi | ۹ اسفند ۱۳۹۴

    سونی عالیه مخصوصا گوشی سونی z3 بهترینه وخریدم..با گوشی دوستم کل انداختم گوشیش سامسونگ s5بود.گوشی من از هر چیزش بهتر بود

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی