ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

انتشار تصویر و اطلاعاتی تازه از اکسپریا Z5 سونی

هفته ی گذشته و در حالیکه هیچکس انتظارش را نداشت سونی رسماً اقدام به معرفی اکسپریا Z4 نمود، موبایلی که در اصل ارتقایی بر نسخه ی پیشین پرچمدار کمپانی ژاپنی یعنی Z3 محسوب می شد و ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۰۹:۳۰

هفته ی گذشته و در حالیکه هیچکس انتظارش را نداشت سونی رسماً اقدام به معرفی اکسپریا Z4 نمود، موبایلی که در اصل ارتقایی بر نسخه ی پیشین پرچمدار کمپانی ژاپنی یعنی Z3 محسوب می شد و البته ظاهراً این محصول تنها در اختیار کاربران ژاپنی قرار خواهد گرفت.

اما امروز در رسانه های مختلف تصویری نه چندان واضح انتشار یافته که منتسب به اکسپریا Z5 یا همان نسل پنجم اسمارت فون های پرچمدار سونی خوانده می شود؛ تلفن هوشمندی که تا پیش از این، در موردش شنیده بودیم به سیستم-روی-چیپ اسنپدراگون ۸۲۰ تجهیز گشته و در سه ماهه ی چهارم ۲۰۱۵ آماده ی عرضه به بازار خواهد بود.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

در عکسی که پیش تر به آن اشاره شد می توانیم مشاهده نماییم که دوربین اصلی در گوشه ی بالا و سمت چپ قسمت پشتی محصول جای گرفته و کناره های دیوایس نیز فلزی به نظر می رسند. تصویر مورد بحث در شبکه ی اجتماعی چینی Weibo نشر پیدا کرده و کسی که آن را با دیگران به اشتراک گذاشته ذکر نموده که سونی در پرچمدار بعدیش از پورت USB-C استفاده کرده است.

علاوه بر موارد یاد شده در پست مرتبط به عکس مذکور اشاراتی نیز به عدد ۹ صورت پذیرفته که می تواند مرتبط به ماه میلادی که قرار است در آن Z5 معرفی گردد، یعنی ماه سپتامبر مرتبط باشد.

شایعات پیشین می افزایند که موبایل پرچمدار بعدی غول تکنولوژی ژاپنی از نمایشگری با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل بهره می برد و چیپست اسنپدراگون ۸۲۰ به همراه ۴ گیگابایت حافظه ی رم به آن قدرت بخشیده اند. ضمناً در Z5، کیفیت دوربین پشتی مجدداً بهبود یافته و سونی در مورد آن طراحی جدید را به خدمت گرفته است، همچنین کاربران می توانند در این محصول حسگر اثر انگشت کوالکام موسوم به Sense ID را نیز تجربه نمایند.

البته ناگفته نماند که قضاوت های صورت پذیرفته بر مبنای این تصویر در مورد موبایل فوق الذکر نمی توانند قطعی باشند و باید منتظر ماند تا در آینده عکس هایی دقیق تر و منابعی موثق تر اطلاعات بیشتری را در اختیارمان بگذارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (51 مورد)
  • آریانا
    آریانا | ۱۷ مهر ۱۳۹۴

    کامنت ـا رو دیدم .. خیلی خندیدم !

    بهترین گوشی ای کِ تا حالا استفاده کردم سونی بوده .. !

    z2 ب شدت منُ اقناع می کرد ... چون هم ظاهر خوبی داش هم امکاناتش خوب بود و خیلی از دردسرـای گوشی ـای دیگه رو نداش ... !

    درسته ب بهانه ی خرید Z4 از دس دادمش ... اما منتظرِ Z5 می مونم ... !

    باز هم سونی می خرم ... چون گوشی فقط سونی !

  • داریوش نعمتی
    داریوش نعمتی | ۲ شهریور ۱۳۹۴

    سلام و خسته نباشید.
    بنده داریوش نعمتی هستم علاقه مند به تکلونوژی و فعال رشته فنی
    دوستان باید به این نکته توجه کرد که یک پرچم دار سونی زیر دست صد ها مهندس طراحی میشه و این رو بدونید اگر مشکل تکراری بودن دستگاه بود تا الان هزاران مهندس سونی متوجه آون شده بودن اما نه مشکل طراحی سونی نیست، مشکل جهان سوم یا افرادی با شعور کم و درک پایین از جامعه که فقط هدف ارتقاع گوشی خود فقط و فقط خودنمایی بوده است. سونی با بدنه ای بی نقص و طراحی زیبا و شکیل گوشی های خود را تولید کرده است و واقعا نیازی به تغییر آون جهت خود نمایی افراد جهان سوم نیست. بلکه هدف از ارتقاع گوشی بروز رسانی سخت افزار و ایرادت گوشی است، واقعا تغییرات بسیار زیای نسبت به نسل اول اکسپریا زد تا زد3 پلاس رقم خرده است. افزایش کیفیت دوربین، افزایش هرچه تمامتر کیفیت شیشه بدنه، استریو شدن و افزایش کیفیت باند های، نازک و شکیل شدن دستگاه، از همه مهمتر پیشرفت سخت افزار، بهبود لمس صفحه نمایش، بالا رفتن مدت زمان شارژ دهی، پیشرفت هرچه تمامتر صفحه نمایش و.... دوستان به این هم توجه کنند که دادن یک گوشی جدید توسط سونی در 6ماه یک مزیت بسیار بزرگ محسوب میشود. پیشرفتی که سونی در 24 ماه داشته سامسونگ در 4سال یعنی معادل 48 ماه داشته. درضمن داشتن حسگر اثرانگشت یک قابلیت ضروری برای گوشی های هوشمند محسوب نمیگردد و باید قبول کرد که سونی هرچه را داشته سخاوت مردانه به گوشی های خود بخشیده است.

    • amirhossein_maleki
      amirhossein_maleki | ۱۴ شهریور ۱۳۹۴

      داداش دم شما گرم که حرف دل مارو زدی اگه ملت ما همه مثل شما با سواد و فهمیده بودن الان اوضامون این نبود.البته خب شما اینو هم در نظر داشته باش که یه نوجوون پدر مادرش رو به سختی راضی کرده یه میلیون بده سامسونگ بخره چون دوستش تو مدرسه سامسونگ داشته خب طبیعیه بیاد اینجا ازش حمایت کنه چون دیگه حداقل تا یکی دو سال نمیتونه گوشیش و عوض کنه و سونی بخره ناچاره با همون بسازه و بیاد اینجور جاها حمایتشم کنه خخخخ

  • جواد
    جواد | ۲۴ مرداد ۱۳۹۴

    یه چیزی برا سامسونگیا ؛ همین کافیه که رو اس 6 تونم دوربین سونی خودنمایی میکنه، من زد3 دارم و شخصا از سامسونگ بیشتر قبولش دارم چون مارکی نیست که هر کس دست بگیره، گوشی خاص برای ادمای خاص، سامسونگ هنو بنظرم باس یخچال بزنه چون تو صنعت انگشت کوچیکه ژاپنم نمیشه،راستی از گوشی ضد ابتون چه خبر، که تست ضد ابیش 2،43 ثانیه بود، و از اثر انگشتتون که هواوی ازش تو این صنعت بالاتر بود و سامسونگ آخر، و یه چیزم خدایی همون ایکونای کارتونی رو صفحه یعنی سامسونگ، هه، کسی که با محصولات سونی بزرگ شده میدونه ژاپن غول تکنولوژی دنیاست و سونی قطب این تکنولوژی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی