ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزارش مالی آمازون منتشر شد: تجارت ۵ میلیارد دلاری سرویس های تحت وب

آمازون بی شک در حال حاضر یکی از بزرگترین شرکت های فعال در حوزه تجارت الکترونیک به شمار می رود. اما جالب است بدانید که تمام تمرکز این شرکت بر روی این بخش قرار ندارد ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۱:۱۲

آمازون بی شک در حال حاضر یکی از بزرگترین شرکت های فعال در حوزه تجارت الکترونیک به شمار می رود. اما جالب است بدانید که تمام تمرکز این شرکت بر روی این بخش قرار ندارد و جف بزوس به موازات گسترش فروشگاه اینترنتی خود، بر روی سرویس های تحت وب نیز سرمایه گذاری بسیاری کرده است.

در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

سال ها قبل آمازون تصمیم گرفت تا خدمات پردازش ابری خود را توسعه دهد و آن را در قالب سرویس های مختلف به دیگر شرکت ها عرضه نماید. تا به حال آمازون در گزارش های مالی به این بخش به صورت جداگانه اشاره نمی کرد و جزییات مربوط به آن را در اختیار رسانه ها قرار نمی داد، اما اکنون برای اولین بار جف بزوس از گنجی که در مجموعه خود دارد، رونمایی به عمل آورده است.

بر اساس گزارش مالی جدید آمازون که به وضعیت این شرکت در سه ماهه اول سال مالی ۲۰۱۵ اشاره دارد، بخش سرویس های تحت وب موفق شده به درآمدی ۱.۵۷ میلیارد دلاری دست پیدا کند و سودی ۲۶۵ میلیون دلاری را برای آمازون رقم زند. این آمار و ارقام نشان می دهند که وسعت خدمات ابری آمازون با سرویس های دیگر شرکت ها همچون IBM، Microsoft و گوگل برابری می کند.

جف بزوس در این رابطه می گوید: «ما در آمازون همواره به دنبال پرورش ایده هایی جدید هستیم و ریسک پذیری بالایی داریم. سرویس های تحت وب ما نزدیک به یک دهه قبل متولد شدند و اکنون برای خود تجارتی ۵ میلیارد دلاری به شمار می روند. موففیت این سرویس ها برای نگرشی که در مجموعه آمازون وجود دارد، مثال خوبی به شمار می رود.»

بزوس ادامه می دهد: «ما تلاش می کنیم تا به شکلی خستگی ناپذیر بر روی مشتریان خود تمرکز داشته باشیم و با سرعتی بالا، نوآوری های جدید را به بهترین شکل پیاده سازی کنیم. اشتیاق در ارائه هرچه سریع تر خدمات و تمایل به آینده نگری، از جمله فاکتور هایی هستند که ساختار آمازون بر پایه آنها شکل گرفته است.»

آمازون که در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۴ توانسته بود از فروش محصولات به رقم ۱۹.۷۴ میلیارد دلار دست پیدا کند، در سال جدید رشدی ۱۵ درصدی را پشت سر گذاشته و رکورد ۲۲.۷۲ میلیارد دلار را برای خود به ثبت رسانده است.

این فروش بالا، درآمد عملیاتی ۲۲۵ میلیون دلاری را برای آمازون به همراه داشته که این عدد در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته، رشدی ۷۴ درصدی را داشته است. با این حال در نهایت باز هم آمازون نتوانسته به سود دهی رسد و در سه ماهه گذشته، ضرری ۵۷ میلیون دلاری را تجربه کرده است.

نمودار سود و زیان آمازون در ۹ فصل مالی اخیر.
نمودار سود و زیان آمازون در ۹ فصل مالی اخیر.
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • عـــامـروفـسـکی
    عـــامـروفـسـکی | ۴ اردیبهشت ۱۳۹۴

    کاشکی بشه تو ایرانم از آمازون خرید کرد دیگه عالی میشه

مطالب پیشنهادی