ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آموزش

5 قابلیت مخفی مرورگر کروم در اندروید که می توانید همین حالا آنها را به کار بگیرید

نسخه اندرویدی مرورگر گوگل کروم، در حال حاضر روی حدودا 500 میلیون تا یک میلیارد گجت نصب شده که این آمار خیره کننده آن را به محبوبترین مرورگر تاریخ موبایل تبدیل نموده است. دلایل محبوبیت ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۷:۰۰

نسخه اندرویدی مرورگر گوگل کروم، در حال حاضر روی حدودا 500 میلیون تا یک میلیارد گجت نصب شده که این آمار خیره کننده آن را به محبوبترین مرورگر تاریخ موبایل تبدیل نموده است.

دلایل محبوبیت کروم در میان کاربران بسیار فراوانند، با این حال افرادی هم پیدا می شوند که کروم را به خاطر محدودیت هایش نمی پسندند. یک سری از این محدودیت ها به سازنده مرورگر بر می گردند که فقط گوگل قادر به برداشتن آنهاست، با این وجود یک سری از محدودیت های کروم را خود کاربر می تواند از سر راه بردارد؛ مشروط به آن که بداند به کدام قسمت از این مرورگر مراجعه کند.

در این مطلب به پنج مورد از جالب ترین و کاربردی ترین قابلیت های مخفی کروم پرداخته ایم که ممکن است تا حالا از وجودشان در مرورگر گوگل بی اطلاع بوده باشید.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید. 

1- فعالسازی حالت خواننده یا Reader Mode

Enable-Reader-mode

هیچ وقت از روی ظاهر قضاوت نکنید! به عنوان مثال، هیچ می دانستید که کروم یک حالت خواننده اختصاصی هم دارد؟ بله، فقط باید بدانید که از کدام قسمت فعالش کنید.

اگر نمی دانید که Reader Mode چیست، باید بگوییم که با فعالسازی این حالت می توان تمام محتوای اضافی اطراف متن یک مقاله مثل تولبارها، آگهی ها و ... را از بین برد تا بتوان فقط و فقط روی مطلب تمرکز کرد.

برای فعالسازی کافیست تا عبارت Chrome://flags/#enable-reader-mode-toolbar-icon را در نوار آدرس تایپ کرده و سپس روی دکمه فعالسازی کلیک کنید. بعد از این کار می بایست از قسمت پایین صفحه، حتما کروم را ری استارت کنید.

2- نمایش نتایج جستجوی آنی

Instant-search-results

این مورد شاید محبوب ترین قابلیت مخفی کروم باشد؛ گزینه ای پنهان که کروم را قادر می سازد تا به سوالات شما در نوار آدرس پاسخ بدهد. همان طور که در تصویر می بینید، با فعال کردن این حالت کروم به سوال "پایتخت مری‌لند کجاست؟" سریعا پاسخ صحیح که آناپولیس است را ارائه داده.

برای فعال کردن این قابلیت عبارت Chrome://flags/#answers-in-suggest را در نوار ابزار تایپ، سپس Enabled را از بخش مربوطه انتخاب کرده و در نهایت مرورگر را برای اجرای این حالت ری استارت کنید.

 3- مرور با سرعت بیشتر

Browser-faster 1

این یکی دیگر از قابلیت های مخفی اما آزمایشی است که می تواند از لحاظ تئوری سرعت مرور شما را تا 300 میلی ثانیه افزایش دهد. کاری که انجام می دهد در واقع غیر فعال کردن تأخیر کلیک است؛ بدین معنا که بر خلاف رفتار پیش فرض کروم، حالا هر لینکی که رویش کلیک شده بدون تأخیر بلافاصله بارگذاری می شود.

در حالت عادی، کروم لحظه ای برای فرمان دابل کلیک از سمت شما به منظور زوم روی صفحه در انتظار نشسته و سپس اقدام به بارگذاری لینک می کند تا به جای زوم کردن روی صفحه، اشتباها لینکی را باز نکنید. با غیر فعال کردن این قابلیت، دیگر این تأخیر کوتاه هم وجود نخواهد داشت.

برای غیر فعال کردن این تأخیر، عبارت Chrome://flags/#disable-click-delay را در نوار آدرس وارد و سپس مرورگر را ری استارت کنید.

4- جستجوی سریع تر

Search-faster 11

قابلیت مخفی بعدی به شما اجازه می دهد تا سریعتر به نتایج حاصل از جستجو در کروم برسید. با فعالسازی آن، موارد ضروری همزمان با لحظه کلیک شما بارگذاری خواهند شد که این کار زمانی حدودا 100 تا 150 میلی ثانیه را برایتان حفظ خواهد کرد. زیاد نیست، ولی فراموش نکنید که قطره قطره جمع گردد وانگهی دریا شود!

برای فعالسازی این مورد هم کافیست پس از تایپ عبارت Chrome://flags/#enable-instant-search-clicks در نوار آدرس، از صفحه گزینه Enable را انتخاب کرده و سپس کروم را ری استارت نمائید.

5- انتخاب گزینه ها بدون لمس صفحه (Hover)

Hover

آخرین قابلیت مخفی کروم، تنها روی اسمارت فون هایی قابل اجراست که صفحات نمایششان می تواند حضور انگشت را در نزدیکی خود حس کند؛ مثل سامسونگ گلکسی نوت. با فعال شدن، این قابلیت شما را قادر می سازد تا بدون اینکه صفحه را واقعا لمس کنید، انگشت یا قلم را بالای یک المان فعال نگه داشته و به طور مثال در موردش یک tooltip (توضیحی کوتاه در باکس) را مشاهده نمایید.

این قابلیت بیشترین کاربرد را برای مرور وبسایت هایی دارد که برای نمایش در موبایل بهینه سازی نشده اند؛ از جمله فروشگاه های اینترنتی که دسته بندی ها و منوهایشان برای نمایش، معمولا نیازمند نگه داشتن موس بدون کلیک روی آنهاست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • تنین پارسه
    تنین پارسه | ۱۹ دی ۱۳۹۴

    خیلی توپ بود
    http://digiato.com/

  • محمدرضا
    محمدرضا | ۸ آبان ۱۳۹۴

    من که هر جور کپی پیس میکنم نمیاره؟

  • محسن
    محسن | ۷ شهریور ۱۳۹۴

    ممنون خیلی مفید بود...
    http://niazresi.ir/

  • atrin_salehi
    atrin_salehi | ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴

    عالی بود قابلیت های کاربردی بود ممنون

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی