ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

همراه اول برای دریافت محدوده شماره های جدید به رگولاتوری درخواست داد

همراه اول در حالی امسال 21 سالگی خود را جشن خواهد گرفت که با پایان شماره های موبایل با پیش شماره 091 روبرو می شود و مشترکان جدید آن به ویژه در شهرهای بزرگ به زودی شاهد ...

حامد قاسمی نراقی
نوشته شده توسط حامد قاسمی نراقی | ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۶:۳۰

همراه اول در حالی امسال 21 سالگی خود را جشن خواهد گرفت که با پایان شماره های موبایل با پیش شماره 091 روبرو می شود و مشترکان جدید آن به ویژه در شهرهای بزرگ به زودی شاهد ارائه کدها و شماره های جدیدی از سوی این اپراتور خواهند بود.

به نظر می آید که رنج شماره های کد 0912 این اپراتور که مربوط به استان های تهران، قزوین، سمنان و قم بوده، رو به پایان است و همراه اول برای ارائه شماره های ثابت جدید در استان های مذکور با مشکل مواجه گردیده.

ناگفته نماند که شماره های واگذار نشده کد 8 و 9 سال قبل به پایان رسید، و اپراتور اول با آغاز 20 سالگی خود، کد صفر را از طریق سایت و فروشگاه هایش به فروش رساند.

البته باید در نظر داشت که افزایش فروش سیم کارت های این اپراتور در سراسر کشور نتیجه مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بود که قیمت سیم کارت های همراه اول را با کاهش 115 هزار تومانی به مبلغ حدود 165 هزار تومان رساند.

در ادامه همراه دیجیاتو بمانید.

به گفته وحید صدوقی مدیرعامل این اپراتور، شرکت ارتباطات سیار در سال گذشته، 6.7 میلیون سیم کارت به هموطنان واگذار کرده است که رقم بسیار خوبی برای این اپراتور 20 ساله محسوب می گردد.

با توجه به این میزان فروش بالا و پایان یافتن شماره های شرکت ارتباطات سیار، معاون بازاریابی این اپراتور از ارائه درخواست دریافت رنج شماره های جدید به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی خبر داد.

محمد مهدی عطوفی در رابطه با این موضوع گفت: مدتی است که درخواست رنج جدید شماره را به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات ارسال کرده‌ایم و منتظریم در این زمینه تصمیم‌گیری شود.

فروش ده برابری کدهای قدیمی طبیعی است

سیم کارت های 0912 با کد یک و دو در بازار تهران بیش از 10 برابر قیمت کدهای جدید یعنی حداقل دو و نیم میلیون تومان، به فروش می رسند و عده ای معتقدند که این مبالغ ناشی از عدم ارائه سیم کارت های باقی مانده از این کدها توسط اپراتور است.

معاون بازاریابی همراه اول در پاسخ به سوالی که در این رابطه مطرح شد عنوان کرد: به هر حال در هر جامعه ای برخی اجناس دارای نوعی مطلوبیت هستند و ما نمی توانیم این مطلوبیت را از بین ببریم، چرا که در این زمینه مردم تصمیم می‌گیرند.

محمد مهدی عطوفی ادامه داد: از نظر ما خدماتی که در هر دو سیم کارت ارائه می‌شود، یکسان است اما عده‌ای دوست دارند سیم کارت هایی با کدهای قدیمی تر یا شماره‌ هایی که مناسباتی خاص را در ذهن تداعی می کنند، خریداری نمایند که این موضوع نیز جزئی از تحولات بازار است.

وی در مورد سود حاصل از فروش بالاتر از قیمت این سیم کارت ها، توضیح داد: این سود در شبکه کل کشور تقسیم می شود و مشترک و توزیع‌ کننده، همه، از آن بهره می برند. در دنیا نیز این قضیه مرسوم است و نه تنها در فروش سیم‌ کارت بلکه درباره موارد دیگری مانند خودرو نیز اتفاق می افتد و در هر صورت لازم است شبکه ارائه کنندگان خدمات نیز سود کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • nooria
    nooria | ۱۰ شهریور ۱۳۹۴

    توی آنتن دهی ها تاثیری نداره.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی