ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیا اپل واچ آنطور که گفته می شود در برابر آب مقاوم است؟ [تماشا کنید]

مردم سراسر دنیا از امروز ساعت های خریداری شده خود را دریافت خواهند کرد و یک تیم استرالیایی به نام FoneFox نیز که به حرف های کمپانی سازنده اطمینان نداشته، تصمیم گرفته که این محصول ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۳:۰۰

مردم سراسر دنیا از امروز ساعت های خریداری شده خود را دریافت خواهند کرد و یک تیم استرالیایی به نام FoneFox نیز که به حرف های کمپانی سازنده اطمینان نداشته، تصمیم گرفته که این محصول را خودش تست کند و دریابد که آیا ساعت هوشمند اپل ضد آب است یا خیر؟

اگر خاطرتان باشد کوپرتینویی ها رسما اعلام کرده بودند که اپل واچ در برابر آب مقاوم است و استاندارد IPX7 را دارد؛ این یعنی گجت مورد بحث می تواند به مدت 30 دقیقه در عمق یک متری آب دوام بیاورد.

تیم کوک مدیر عامل اپل نیز پیشتر اعلام کرده بود که با ساعت اپل دوش می گیرد اما تیم FoneFox تصمیم داشتند که بدانند آیا این محصول می تواند بیشتر از مدت زمان و عمق اعلام شده در آب باقی بماند یا خیر؟

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

از همین رو، این تیم استرالیایی کار خود را با تست عملکرد دستگاه پس از قرار گرفتن در معرض قطرات آب (دوش) آغاز کردند.

ساعت پس از مدت های کوتاه و طولانی قرار گرفتن در زیر دوش، همچنان به فرامین پاسخ می داد و کارایی اش را حفظ کرده بود و عملکرد آن حتی زمانی که به صورت مستمر در معرض دوش آب، صابون و شامپو قرار گرفت، نیز کاملا عادی بود.

در مرحله بعدی، آنها ساعت را در ظرفی از آب قرار دادند و اجازه دادند که دستگاه دست کم برای مدت 5 دقیقه در داخل آن بماند. مجددا اتفاق ناخوشایندی برای اپل واچ رخ نداد و دستگاه همچنان کار می کرد.

تست اپل واچ در داخل استخر مرحله بعدی آزمایش بود. یکی از اعضای تیم FoneFox به مدت 5 دقیقه و در حالی که اپل واچ را روی مچ خود بسته بود در داخل استخر شنا کرد تا عملکرد آن را زمانی که به صورت کامل به زیر آب فرو برده می شود، بسنجد.

مشخص شد که نمایشگر تاچ خازنی دستگاه به درستی زیر آب کار نمی کند اما سایر بخش های ساعت از جمله چرخنده دیجیتالی همچنان به فرامین پاسخ می دادند و می شد از طریق آن اپلیکیشن ها را بزرگ نمایی و کوچک نمایی کرد.

در مرحله بعد، آنها ساعت را به مدت 5 دقیقه کف استخری به عمق 1.2 متر قرار دادند و مجددا دریافتند که همه چیز خوب کار می کند.

با افزایش این زمان به 15 دقیقه، ساعت همچنان کارایی اش را حفظ کرده بود و به همین جهت تیم FoneFox نتیجه گرفتند که اپل واچ واقعا شرایط و ملزومات کافی برای دریافت استاندارد IPX7 را دارد.

البته اپل به شما توصیه نمی کند که ساعت خود را هنگام شنا همراه داشته باشید، با این همه، اگر گهگاه آن را در عمق های تایید شده هم قرار دهید احتمالا مشکلی برای ساعت هوشمند شما پیش نمی آید.

کل فرایند تست را می توانید در ویدئوی زیر مشاهده نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (21 مورد)
  • مهدیار
    مهدیار | ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴

    ارزش خریدنو داره.

  • وحید
    وحید | ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴

    دیجیاتو ویدیو رو توضیح نده قبلش! بی نمک میشه !!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی