ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

طی سال جاری شیائومی یک میلیارد دلار از خدمات موبایلی درآمد خواهد داشت

نزدیک به چهار سالی می شود که شیائومی تلفن های هوشمند تولیدی خود را با قیمتی نزدیک به هزینه صرف شده برای ساخت آنها و با حاشیه سودی بسیار اندک به فروش می رساند و حالا ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۸:۰۰

نزدیک به چهار سالی می شود که شیائومی تلفن های هوشمند تولیدی خود را با قیمتی نزدیک به هزینه صرف شده برای ساخت آنها و با حاشیه سودی بسیار اندک به فروش می رساند و حالا کمپانی مذکور می گوید رفته رفته مدل تجاری اش در حال به ثمر نشستن است.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

Lei Jun، بنیانگذار شرکت چینی مورد بحث، روز جمعه و طی مصاحبه ای در همین رابطه اظهار داشته انتظار دارد تا در آینده پیش رو کمپانی اش از فروش سرویس های مرتبط به اسمارت فون ها -همانند بازی ها و خدمات پرداخت- درآمدی نزدیک به یک میلیارد دلار کسب نماید.

شیائومی طی سال های اخیر همواره به این موضوع اشاره داشته که هدف اصلی اش پیشتازی در بازار تلفن های هوشمند نیست و می خواهد بدل به یکی از اسم های بزرگ در عرصه ارائه سرویس ها و خدمات مبتنی بر اینترنت گردد.

طبق آمار تهیه شده توسط وال استریت ژورنال، کمپانی مذکور در پایان سال گذشته عنوان ارزشمند ترین استارتاپ تکنولوژیک را به خود اختصاص داد و سرمایه گذارن زیادی را با امید اینکه بتواند میلیون ها خریدار تلفن های هوشمند اش را تبدیل به مشتریانی جدی برای خدمات سرگرمی و تجاری آنلاین نماید به خود جذب کرد.

شیائومی در سال ۲۰۱۳ سود خالصی معادل ۵۵۹ میلیون دلار را تجربه نموده است.

این برند چینی قبلاً ذکر کرده پیش بینی می نماید تا در سال ۲۰۱۵ به درآمدی ۱۶ میلیارد دلاری دست پیدا کند، از همین رو کسب یک میلیارد دلار بوسیله ی خدمات مبتنی بر موبایل تنها ۶٪ از درآمد شیائومی را تشکیل خواهد داد. البته آقای Lei می گوید طی سال گذشته آنها از خدمات یاد شده ۳۰۰ میلیون دلار به دست آوردند و رشد سه برابری این رقم نویدهای مثبتی را با خود به همراه دارد.

ناگفته نماند در کنار ارائه ی چنین آمار و ارقام مطلوبی، چینی ها حاضر نشده اند تا سخنی از میزان سود دهی خود عنوان نمایند و وال استریت ژورنال طبق اسنادی که قبلاً آنها را به دست آورده و مرور کرده ادعا می نماید که شیائومی در سال ۲۰۱۳ سود خالصی معادل ۵۵۹ میلیون دلار را تجربه نموده است.

در حالیکه شرکت مورد بحث به توسعه دادن کسب و کار خود در بیرون از سرزمین مادری اش مشغول گشته، آقای Lei می گوید با رشد نگرانی های کاربران در رابطه با امنیت داده هایشان، آنها به دنبال ارائه خدمات فضای ذخیره سازی آنلاین به افراد مختلف در سراسر جهان هستند.

در کنار همه ی این تفاسیر بنیانگذار شیائومی هنگامیکه هفته پیش تلفن هوشمند جدید شرکت اش با هدف جذب کاربران هندی معرفی شد، اظهار نمود گروه هولدینگ علی بابا و همینطور کمپانی فعال در زمینه بازی ها و گفتگوهای اینترنتی (چت) موسوم به "تن سنت هولدینگ" را رقبای آتی برند خود می داند.

Lei Jun

Lei Jun

روش هایی که علی بابا و تن سنت امروز از آنها کسب درآمد می کنند، شیوه هایی خواهند بود که شیائومی در آینده برای سودآوری مورد بهره برداری قرار خواهد داد.

کمپانی چینی فوق الذکر کار خودش را به عنوان یک تولید کننده تلفن های هوشمند و در مقیاس نه چندان گسترده آغاز کرد، آنها برای کاهش هزینه های خود در زمینه خرده فروشی محصولات شان را به صورت آنلاین عرضه نمودند و به منظور کنار گذاشتن هزینه های تبلیغاتی نیز از شبکه های اجتماعی استفاده بردند.

اگر قصد دارید جهانی شوید، باید به قوانین و شیوه نامه های کشورهای مختلف احترام بگذارید.

پس از اتخاذ چنین راهکارهایی، طبق آماری که توسط IDC‌ در سال گذشته ارائه شد شیائومی مطابق تعداد موبایل هایی که تولید و در بازار به فروش رسانده بزرگترین سازنده اسمارت فون در چین محسوب می گردد.

آقای لی می گوید در فاز اولیه یکی از اهداف اصلی ما ارائه خدمات کلاود و فضای ذخیره سازی آنلاین به ساکنین کشور هند است، در عرضه چنین خدماتی تامین امنیت داده های کاربران اهمیتی دو چندان می یابد و لذا تا پایان سال جاری دیتا سنترهای مرتبط به این مسئله را در خود هندوستان راه اندازی خواهیم کرد و در آن اصولی ترین راه حل های امنیتی ممکن را به کار خواهیم بست.

بنیانگذار شیائومی می افزاید: "اگر قصد دارید جهانی شوید، باید به قوانین و شیوه نامه های کشورهای مختلف احترام بگذارید. ضرورت دارد به عادات تک تک کاربران و فرهنگ شان اهمیت دهید."

بزرگترین سازنده تلفن های هوشمند در چین، تمایل دارد یک مرکز تحقیقاتی جدید را نیز طی سال جاری در هند احداث کرده و سپس شرایط موجود برای انتقال برخی از خطوط تولیدش به این سرزمین را مورد بررسی قرار دهد.

WSJ
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • آیییخم و خونواده گلکسی s6 ( اسکی از آیفون و z3 )
    آیییخم و خونواده گلکسی s6 ( اسکی از آیفون و z3 ) | ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴

    دیجیاتو خیلی باحالی

    دیدگاه من چه مشکلی داشت حذف کردی ؟

    میترسی ؟

    یه کم از زومیت یاد بگیر هرچی هست حداقل به کاربراش احترام میزاره

    :|

  • متین هستم(یه بنده خدای سابق)
    متین هستم(یه بنده خدای سابق) | ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴

    دیجیاتو جا داره تشکر کنم بابت بررسی ام9دلم گرفته بود میخواستم یه چیزی بخونم "این یه ماه نیز میگذرد چون میگذرد غمی نیس"

  • میراندا
    میراندا | ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴

    محصولاتشون خیلی جذاب هست . به طور کلی کیفیت محصولاتشون از هوآوی بالاتره .

  • آریا
    آریا | ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴

    اگر قصد دارید جهانی شوید باید کپی رایت را هم رعایت کنید و طراحی دیگران را ندزدید

    • امیر
      امیر | ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴

      اگه کپی نکنه قیمت محصولاتش بالا میره

  • Alireza2000
    Alireza2000 | ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴

    خب به درک ما که نه گوشیشو داریم و نه هم حسرته نداشتنشو

مطالب پیشنهادی