ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دستکش Hands Omni به گیمرها امکان لمس اشیاء مجازی را می دهد

در سال های اخیر، به لطف وجود داده های حرکتی و عرضه هدست های مختلف، پیشرفت های قابل توجهی در حوزه واقعیت مجازی به دست آمده است، با این همه، توانایی ما برای حس کردن ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۹:۰۰

در سال های اخیر، به لطف وجود داده های حرکتی و عرضه هدست های مختلف، پیشرفت های قابل توجهی در حوزه واقعیت مجازی به دست آمده است، با این همه، توانایی ما برای حس کردن اشیائی که واقعا در جهان های مجازی می بینیم، همچنان محدود باقی مانده.

اما تیمی از دانشجویان رشته مهندسی دانشگاه رایس در تلاشند تا این مشکل را با استفاده از یک دستکش لمسی برطرف نمایند و امکانی را در اختیار کاربران بگذارند تا اشیاء و محیط های مجازی را درست همچون واقعیت حس کنند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

این دستکش که Hands Omni نام گرفته در اصل برای گیمرها ساخته شده و شرکتی به نام Virtuix هم که در زمینه تولید فناوری های حوزه بازی فعالیت دارد و بیشتر به خاطر ساخت تردمیل Virtuix Omni شناخته می شود، حمایت مالی از آن را بر عهده دارد تا این محصول را به مرحله تولید انبوه برساند.

اما این دستکش فعلا یک نمونه اولیه است. تور واکر دانشجوی رشته مهندسی مکانیک که در این پروژه مشارکت داشته است در این رابطه می گوید: «ما دستکشی را ساخته ایم که از هوا برای متورم کردن کیسه های (bladder) زیر انگشتان بهره می گیرد.

او ادامه می دهد: به این ترتیب شما می توانید دستکش را به بازی های ویدئویی متصل نمایید و زمانی که به یک شی مجازی رسیدید یا آن را گرفتید، این حس در شما ایجاد خواهد شد که گویی واقعا چنین کاری را انجام داده اید.

hands-omni-haptic-gaming-glove-2

این دستکش برای دست راست طراحی شده و برای کار کردن نیازی به هیچگونه سیم یا کابل خارجی ندارد. بازخورد لمسی آن نیز از طریق کیسه هایی ایجاد می شود که در نوک انگشتان قرار دارند که با بزرگ و کوچک شدن این حس را در فرد ایجاد می کنند که گویی شی را در دست دارد یا آن را لمس کرده.

در این دستکش، انگشت های کوچک و انگشتری به همراه یکدیگر فشار لازمه را ایجاد می کنند. این دو انگشت به خاطر استقلال کمشان فشار مستمری را به وجود می آورند و این در حالی است که انگشتان دیگر در کنار شست می توانند سیگنال های جداگانه ای را دریافت نمایند.

Hands Omni تنها 350 گرم وزن دارد که به اعتقاد سازندگانش به اندازه کافی سبک هست تا بتوان در بازه های زمانی طولانی آن را همراه داشت. کوین کاچ یکی از اعضای تیم است که در این باره می گوید: «کاربران این دستگاه به سختی متوجه آن خواهند شد.»

ناگفته نماند که این دستکش هنوز هم برای استفاده عمومی آماده نشده است. واکر وضعیت کنونی این پروژه را با Cardboard گوگل مقایسه می کند و می گوید: دستگاه کار می کند اما لازم است که پیش از آماده سازی برای فروش به مشتریان، بیشتر بهینه سازی گردد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • TAHERSIB
    TAHERSIB | ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴

    اینکه لپ تاپ منه!!

  • عـــامـروفـسـکی
    عـــامـروفـسـکی | ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴

    چه چیزایی که لمش نکنم وقتی بیاد ( اسمایلی افکار شیطانی )

  • یوتابایت منتظر ...
    یوتابایت منتظر ... | ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴

    ایده دزدا.
    :(
    الان یه ایده بدید

  • سوتابایت منتظر...
    سوتابایت منتظر... | ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴

    یه فکرایی زد به سر!!پلید!!

مطالب پیشنهادی