ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پژوهشگران IBM موفق شدند 220 ترابایت داده را روی نوارهای مغناطیسی جای دهند

بسیاری تصور می کنند که CDها با ورود خود، به نوعی باعث انقراض نوارهای کاست شدند اما باور کنید یا نه، این ابزارها همچنان مورد استفاده قرار می گیرند و به خصوص زمانی که حرف ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۸:۰۰

بسیاری تصور می کنند که CDها با ورود خود، به نوعی باعث انقراض نوارهای کاست شدند اما باور کنید یا نه، این ابزارها همچنان مورد استفاده قرار می گیرند و به خصوص زمانی که حرف از ذخیره سازی اطلاعات به میان می آید، بیشترین کابرد را می یابند.

حالا، تیمی از پژوهشگران موسسه IBM به روشی دست یافته اند که به آنها امکان می دهد 220 ترابایت داده را تنها در یک کارتریج قرار دهند و این نشان می دهد که هارد درایوها هنوز هم برای رقابت با نوارهای مغناطیسی راه درازی را در پیش دارند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

دانشمندان IBM در پی همکاری خود با پژوهشگران فوجی فیلم موفق شدند 123 میلیارد بیت داده غیرفشرده را تنها در یک اینچ مربع از نوارهای مغناطیسی ذخیره سازی نمایند.

این میزان برابر با 15 گیگابایت داده می شود که در مقایسه با 200 گیگابایت اطلاعاتی که میکرو اس دی های کوچک تر این روزها می توانند در خود جای دهند، رقم بسیار کمی به حساب می آید. اما نکته اینجاست که یک اینچ نوار مغناطیسی به مراتب ارزان تر از میکرو اس دی های 400 دلاری برندهایی نظیر سندیسک است.

اما دانشمندان برای محقق نمودن این دستاورد، دست به ابداع تکنولوژی های تازه ای زدند که از آن جمله می توان به نوعی کنترلر پیشرفته اشاره کرد که امکان قرار گیری دقیق هد با دقت 6 نانومتر را فراهم می کند.

دستیابی به پیشرفت های تازه در هد رایت (Write Head) به دانشمندان امکان می دهد که از ذرات هیدرو اکسید باریم بهتری در نوارهای مغناطیسی بهره گرفته و فرایند پردازش سیگنال ها و الگوریتم های اصلاح خطا را بهبود ببخشند.

هنوز مشخص نشده که این تکنولوژی جدید قرار است چه زمانی در دیتاسنترها به کار گرفته شود اما دانشمندان IBM باور دارند که این فناوری در نهایت می تواند به نفع دستاوردهای صورت گرفته در حوزه ذخیره سازی مبتنی بر کلاود باشد، چراکه این شیوه نیز همچنان بر سخت افزارهای فیزیکی برای ذخیره سازی داده های مشتریان استوار است.

IBM
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • Kiarash Manson
    Kiarash Manson | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴

    امیدوارم پیشرفت در زمینه ذخیره سازی دیتا همینطور ادامه داشته باشه.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی