ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ال جی جی ۴ lg g4
تکنولوژی

نگاه نزدیک به LG G4؛ پرچمدار کره ای با توپ پر از راه رسید

سرانجام پس از انتظارات بسیار دقایقی پیش پرچمدار جدید ال جی از راه رسید و با حجم زیادی از قابلیت های متعدد، زنگ خطر را برای رقبا به صدا در آورد. ال جی با معرفی ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۲۱:۱۸

سرانجام پس از انتظارات بسیار دقایقی پیش پرچمدار جدید ال جی از راه رسید و با حجم زیادی از قابلیت های متعدد، زنگ خطر را برای رقبا به صدا در آورد.

ال جی با معرفی جی ۴ نشان داد که پرچمداران قبلیش تنها یک جرقه نبوده اند و مهندسین این شرکت همچنان حرف های بسیاری برای گفتن دارند. دوربین فوق العاده با تکنولوژی های منحصر به فرد، نمایشگر بسیار با کیفیت، بدنه ای چرمی و صد ها قابلیت ها دیگر از جمله مواردی هستند که جی ۴ را تبدیل به یکی از متفاوت ترین محصولات ال جی می کنند.

در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید تا نگاه نزدیکی داشته باشیم به خورشید جدیدی که از کره طلوع کرده است.

بدنه ای چرمین

ال جی جی ۴ lg g4

روزگاری نه چندان دور سامسونگ پلاستیک را در قالب چرم به کاربران خود عرضه می کرد تا بدین شکل به آن ها ثابت کند که همچنان نوآوری در این شرکت زنده است.

اکنون ال جی در پرچمدار جدید خود چرم واقعی را به کار بسته و برای اولین بار قصد دارد موبایل خود را با بدنه ای از این جنس به بازار عرضه نماید.

lg-g4-hands-on-ac-11-w600

بدنه ای چرمی، جی ۴ را تبدیل به یک دستگاه فوق لوکس می کند. محصولاتی اینچنینی معمولا در تعداد اندکی تولید می شوند و مخاطبینی محدودی دارند، اما ال جی قصد دارد از پتانسیل بزرگ نام خود در بازار استفاده کند و هزاران عدد از این مدل را به فروش رساند.

ال جی ادعا می کند که بالغ بر سه سال بر روی فرآیند تولید این چرم زمان گذاشته است. کمپانی کره ای در این سه سال به شدت مراقب بوده تا اطلاعات عملیات خود لو نرود و رسانه ها بویی از این ماجرا نبرند.

lg-g4-hands-on-ac-14-w600

ال جی برای تولید این چرم از یک فرآیند دباغی گیاهی استفاده کرده است. جالب اینکه تنها ۱۰ درصد از چرم های مرغوب دنیا از این تکنیک استفاده می کنند. سازنده کره ای ادعا می کند بدین نحو توانسته مقاومت چرم تولیدی خود را تا ۱۰ درصد نسبت به سایر چرم ها افزایش دهد.

بد نیست بدانید که تولید چرم از گاو تا پشت دستگاه شما، نزدیک به ۳ ماه زمان می برد. بر همین اساس در صورت استقبال زیاد، ال جی ممکن است با مشکل تامین درخواست مواجه شود.

lg-g4-hands-on-ac-27-w600

به گفته کره ای ها، بدنه چرمی تنها به زیباتر شدن دستگاه کمک نمی کند و می تواند گرمای تولید شده موبایل را نیز بهتر از هر جنس دیگری، کنترل نماید.

به هر ترتیب اگر از افرادی هستید که حقوق حیوانات را خیلی جدی می گیرند و یا به هر دلیل دیگری با چرم ارتباط برقرار نمی کنند، می توانید مدلی از جی ۴ را تهیه کنید که بدنه ای پلاستیکی دارد.

نسخه پلاستیکی جی ۴ در دو مدل ارائه می گردد. مدل اول از لحاظ ظاهری به فلز شبیه است و مدل دیگر ساختاری شبکه ای دارد. در نهایت خبر خوب این است که تمام این قاب های پشتی با هر مدل از G4 سازگاری دارند و شما هر زمانی که دوست داشتید می توانید نسبت به تعویض آن ها اقدام نمایید.

lg-g4-hands-on-ac-22-w600

دوربین

ال جی جی ۴ lg g4 دوربین

چندی پیش HTC با تولید Re Camera تصمیم گرفت پا به دنیای دوربین های دیجیتال بگذارد، امروز می توان ادعا کرد که ال جی نیز تصمیمی مشابه گرفته است، با این تفاوت که سازنده کره ای به سراغ تولید دستگاهی جدید نرفته و قابلیت های مد نظرش را در دوربین G4 قرار داده است.

دوربین جی ۴ از گشودگی دهانه لنز F/1.8 بهره می برد که 0.1 از دوربین اس 6 بزرگتر است. این دستگاه همچنین از سنسوری با ابعاد ۱/۲.۶ در داخل خود استفاده می کند و عکس ها را با رزولوشن ۱۶ مگاپیکسل به ثبت می رساند. این سنسور در مقایسه با آنچه که در جی ۳ به کار رفته بود ۴۰ درصد بزرگ تر است.

ال جی جی ۴ lg g4

علاوه بر تمام این موارد، ال جی هم اکنون پیشرفته ترین لرزشگیر اپتیکال دنیا را نیز در اختیار دارد. در حالی که لرزشگیر های معمول تنها در محور های X و Y حرکت می کنند، سیستم OIS 2.0 ال جی محور Z را نیز به این مجموعه اضافه می کند.

در زیر فلش دوربین جی ۴، حسگر طیف رنگ تعبیه شده است. این حسگر برای اولین بار در یک تلفن هوشمند مورد استفاده قرار می گیرد و به پرچمدار ال جی این امکان را می دهد تا رنگ های بسیار دقیق تری را در عکس ها به ثبت رساند.

در نهایت باید به دوربین ۸ مگاپیکسلی جلوی دستگاه نیز اشاره کنیم. دوربینی که برای عاشقان سلفی گزینه ای ایده آل به شمار می رود و می تواند با ژست های حرکتی، سلفی ها را به صورت خودکار به ثبت رساند.

ال جی جی ۴ lg g4

نمایشگری با کیفیت و متفاوت

ال جی جی ۴ lg g4

آنچه اشاره شد تنها تحولات تلفن هوشمند جدید ال جی یعنی G4‌ نیستند و بهبود نمایشگر نیز برای کمپانی تولید کننده حائز اهمیت بوده است. صفحه نمایش ۵.۵ اینچی با رزولوشن QHD موبایل مورد بحث، در ظاهر نسبت به نمونه ی پیشین خود در نسل قبلی یعنی G3 تغییری نداشته ولی کره ای ها این نکته را یادآورد می گردند که در پس این صفحه نمایش دگرگونی های قابل توجهی وجود دارد.

ال جی جی ۴ lg g4

این دگرگونی ها با عنوان Quantum Display یا نمایشگر کوانتومی معرفی می شوند و تکنولوژی جدید به کار رفته در آن ۲۰ درصد بازتولید رنگ بهتر، ۲۵ درصد روشنایی بیشتر و ۵۰ درصد وضوح بالاتر را به همراه دارد.

ضمناً ال جی می افزاید صفحه نمایش محصول تازه اش برای استانداردهای DCI (ابتکارات سینمای دیجیتال) در بیان رنگ کالیبره گشته، استانداردی که مورد بهره برداری بسیاری از استودیوهای سرشناس هالیوودی است.

سایر مشخصه ها

ال جی جی ۴ lg g4

اگر تصور می کنید همه ی آنچه که G4 برای عرضه با خود به همراه دارد در بالا گنجانده شده بهتر است در اندیشه خود تجدید نظر کنید. در ادامه فهرستی از تغییرات و مواردی که ال جی آنها را مهم می داند آورده شده است.

جی 4 انحنایی ملایم دارد که ۲۰ درصد نسبت به G3‌ افزایش یافته، این مقدار انحنا در دست گرفتن تلفن را لذت بخش تر نموده و ضمناً استحکام آن را نیز بیشتر می نماید و حالا در صورتیکه تلفن هوشمند خود را از سمت نمایشگر و از ارتفاع یک متری به زمین بیاندازید به احتمال زیاد با مشکل خاصی مواجه نخواهد شد.

محصول جدید ال جی توسط چیپست اسنپدراگون ۸۰۸ قدرت بخشیده شده، چیپستی که ظرف دو سال گذشته توسط کوالکام تحت توسعه بوده است.

ال جی جی ۴ lg g4

باتری ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعتی جی ۴ امکان ۱۹.۶ ساعت مکالمه، ۹۳.۸ ساعت پخش موسیقی، ۱۳.۶ پخش ویدئو و ۱۰.۷ استفاده از Wi-Fi را فراهم می آورد. البته در موبایل مورد بحث خبری از تکنولوژی شارژ سریع کوالکام نیست.

پرچمدار جدید غول تکنولوژی کره ای حافظه ی داخلی ۳۲ گیگابایتی داشته که می توان آن را از طریق درگاه microSD افزایش داد.

ال جی جی ۴ lg g4

ال جی جی ۴ lg g4

ال جی سعی کرده در مواردی که نرم افزارهای گوگل بین کاربران محبوب هستند اپلیکیشنی مجزا را عرضه نکرده و برای کاربران دردسر ایجاد نکند. از همین رو شاهد حضور گوگل کروم به عنوان مرورگر پیش فرض جی ۴ هستیم ضمن اینکه Google Drive در اپ های گالری تصاویر، موسیقی و مدیریت فایل ادغام شده است.

خریداران موبایل مذکور به مدت ۲ سال ۱۰۰ گیگابایت فضای ذخیره سازی رایگان (گوگل درایو) نیز در اختیار خواهند داشت.

فروش ال جی G4 از ۲۹ آوریل (۹ اردیبهشت) در کره جنوبی آغاز خواهد شد و کاربران در سایر نقاط جهان نیز باید برای تهیه این محصول قدری منتظر بمانند. در مورد قیمت موبایل یاد شده هنوز حرفی به میان نیامده است.

ویدیو نگاه نزدیک به LG G4

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (32 مورد)
  • محمد رضا
    محمد رضا | ۳ آبان ۱۳۹۴

    سلتم به همه دوستتن من یه پرسشی داشتم این گکشی بهتره یا hyc butter fly3 با تشکر از همه مسئولان.

  • Saeed_Alimohamadi
    Saeed_Alimohamadi | ۴ تیر ۱۳۹۴

    اعلام شد تکنولوژی quick charge 2 اسنپدراگون ساپورت شده. قهوه ای دوسیمشو گرفتم. مهشره. سریع و بدون لگ و خنک. وحشتناک خوشدست. کنتراست و رنگ عالی. دوربین عالی. هدفون عالی. باتری خیلی بهتر از اونیکه ازقبل تصور میکردم. هرکی دید دستش گرفت باهاش ور رفت ذوق زده شد. گیمرا خیالشون تخت. تو همون کواد اچ دی خفنترین بازیارو میخوره.تازه یه مد گیمینگ داره میتونه بازیارو فول اچ دی اجرا کنه برا اوناییکه فریم ریت بزرگترین دغدغه ذهنیشونه. ایکونا و لانچرشو فقط باس خودتون زحمت بکشین زیبا سازی کنین.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی