ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تشریح دستاوردهای پلتفرم آژور در کنفرانس توسعه دهندگان مایکروسافت

Scott Guthrie در جریان مراسم بیلد مایکروسافت به تبیین نحوه عملکرد پلتفرم آژور و دستاوردهای حاصله با استفاده از آن ظرف یک سال گذشته پرداخت. لازم به توضیح است که آژور نوعی پلتفرم پردازش مبتنی ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۲۱:۱۴

Scott Guthrie در جریان مراسم بیلد مایکروسافت به تبیین نحوه عملکرد پلتفرم آژور و دستاوردهای حاصله با استفاده از آن ظرف یک سال گذشته پرداخت. لازم به توضیح است که آژور نوعی پلتفرم پردازش مبتنی بر کلاود است که ردموندی ها برای مقابله با گوگل و آمازون آن را ساخته اند و در واقع پایه اصلی محصولاتی نظیر آفیس 365 و داینمیکز به شمار می رود.

در کنفرانس توسعه دهندگان امسال تمرکز روی جای پای جغرافیایی است که مایکروسافت تا به امروز ایجاد کرده و به واسطه آن دیتاسنترهایش در 19 منطقه از دنیا استقرار یافته و مشتمل بر بیش از 1 میلیون سرور می شوند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

آنها جزئیات بیش از 500 سرویس و قابلیتی که ظرف 12 ماه گذشته از سوی این شرکت ارائه گردیده را برشمردند و در صحبت های خود بر روند رو به رشد عضویت کاربران پلتفرم آژور تاکید کردند که ماهانه به بیش از 90 هزار کاربر سرویس می دهد و این تعداد نیز مرتبا در حال افزایش است.

azuremap_story

روشن است که مراسم معرفی آژور در مراسم امسال بیشتر گوگل و آمازون را هدف گرفته و سخنرانان بیشتر بر تفاوت های میان آن و دیگر پلتفرم های ابری تاکید دارند و در کنار این مساله یادآورد می شوند که برندهای محبوبی نظیر سامسونگ و NFL هم اکنون اپلیکیشن هایشان را روی این پلتفرم اجرا می کنند، هرچند که مدیران مایکروسافت هیچگونه جزئیاتی در مورد مقیاس آن اپلیکیشن ها به میان نیاورند.

مساله دیگری که در زمان معرفی آژور بر آن تاکید گردید سیستم داکر (که اجرای اپلیکیشن ها و مدیریت آنها را برای سازمان ها ساده تر می کند) و طرح های اپن سورس این شرکت بود که هر دو پشتیبانی لینوکس را در فضای کلاود دارند.

azuredevs_story

روشن است که آژور از اهمیت بالایی برای مایکروسافت برخوردار است و نگاهی به گزارشات مالی اخیر این شرکت نیز این مساله را تایید می کند و بی تردید ردموندی ها به خاطر این دستاوردها به خود می بالند و از همین جهت است که تمرکز سخنرانی خود را روی سرویس های مبتنی بر ابرش گذاشته اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • JimLi
    JimLi | ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴

    کد کد کد و دیگر هیچ . . .

مطالب پیشنهادی