ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ویندوز ۱۰ شاید عاقبت از اپ های اندرویدی پشتیبانی کند [شایعه]

شایعات و شنیده ها حکایت از این دارد که ممکن است مایکروسافت به زودی و یا حتی امشب، در جریان آغاز کنفرانس Build خود، کاربرانش را به شدت شگفت زده نماید، آنهم با ارائه قابلیتی ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۷:۳۰

شایعات و شنیده ها حکایت از این دارد که ممکن است مایکروسافت به زودی و یا حتی امشب، در جریان آغاز کنفرانس Build خود، کاربرانش را به شدت شگفت زده نماید، آنهم با ارائه قابلیتی که طی سال های گذشته تصورش تقریباً غیر ممکن بود.

طبق آنچه Paul Thurrott (یکی از نویسندگان و ژورنالیست های مشهور پیگیر اخبار حوزه مایکروسافت) در پستی بر روی وبلاگش آورده "کمپانی ردموندی قصد دارد در طول هفته ی جاری امکان اجرای اپلیکیشن های اندرویدی را در اختیار کاربران ویندوز ۱۰ برای تلفن های هوشمند، کامپیوترهای شخصی و تبلت ها قرار دهد."

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

به حقیقت پیوستن این موضوع مسلماً بسیاری از کاربران را شگفت زده خواهد کرد و قابلیتی خوشایند را به نسل آتی پلتفرم ویندوز خواهد افزود. پلتفرم ساخته و پرداخته شده توسط مایکروسافت را به یقین می توان محبوب ترین سیستم عامل مورد استفاده در کامپیوترهای شخصی دانست و اندروید نیز یکی از برترین پلتفرم های موبایلی به حساب می آید. اما آیا اتخاد تصمیم یاد شده در آینده ی ویندوز برای تلفن های هوشمند تاثیری مطلوب به جای خواهد گذاشت؟

Thurrott که سابقه ای طولانی در تحلیل مسائل پیرامون کمپانی ساکن ردموند دارد بر این باور است که قابلیت مذکور در آینده و طی کوتاه مدت کاربران را قادر می سازد به بسیاری از اپلیکیشن های مهم و کاربردی که احتمال دارد هرگز به فروشگاه دیجیتالی مایکروسافت راه پیدا نکنند دسترسی داشته باشند.

اما در طولانی مدت این راهکار شاید باعث احساس بیگانگی مصرف کنندگان با پلتفرم موبایلی مایکروسافت گردد و توسعه دهندگان نیز میل خود به تولید اپ های تحت ویندوز فون را از دست بدهند.

غول نرم افزاری ساکن ردموند طی ماه های اخیر تلاشی مضاعف داشته تا مفهومی با عنوان "اپلیکیشن های فراگیر" که قابلیت اجرا بر روی گستره وسیعی از ابزارهای مختلف دارند را جای بیاندازد، اما هیچکس تا به امروز انتظار نداشته این اپ ها با انبوهی از تولیدات نرم افزاری پیش تر توسعه یافته برای اندروید همراه شوند.

ناگفته نماند مایکروسافت پیش از این نشان داده که تمایل دارد کاربران تلفن های هوشمند اندرویدی را به نصب پلتفرم موبایلی خود ترغیب نماید و حالا در صورتیکه امکان اجرای اپ های ساخته و پرداخته شده برای پلتفرم موبایلی گوگل در ویندوزِ ویژه اسمارت فون ها فراهم گردد، استراتژی شرکت ردموندی در رابطه با بازار موبایل و محصولات نرم افزاری مرتبط بسیار پیچیده تر از گذشته خواهد شد.

باید منتظر ماند و دید آیا این شایعات به واقعیت خواهند پیوست و در صورت به واقعیت پیوستن روندی رو به جلو را برای ویندوز مایکروسافت در عرصه اسمارت فون ها رقم می زنند یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • reza
    reza | ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴

    من الان رو لومیا 520 وین 10 دارم ینی ی تیکه آشغال بی استفاده شده گوشیم نمیشه اصن ازش استفاده کرد از بس باگ داره جرات شارژ ایرانسل هم ندارم و 912 رو ک رو گوشی دیگس استفاده میکنم (بدلیل خاموش نشدن دیتا(باگ)) خیلی وقتا مجبورم باطری رو دربیارم چون تاچ اسکرین کار نمیکنه بلکل!!!!! حالا با اومدن اپهای عندروید واقعا پشیمونیم 100 برابر میشه چون من کلا بدلیل اینکه از عندروید بدم میاد ایفونم رو ک فروختم اومدم 520 خریدم حالا باید برم باز آیفون بگیرم اگه خدا بخواد خداییش بهتر از همه پلتفرمهاست آی او اس

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی