ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سامسونگ گلکسی اس ۶ samsung galaxy s6
تکنولوژی

گزارش مالی سامسونگ اعلام شد: ۵.۶ میلیارد دلار سود عملیاتی در سه ماهه اول ۲۰۱۵

بر اساس گزارش مالی جدید سامسونگ، مشخص شده که این شرکت در مقایسه با فصل آخر سال ۲۰۱۴، عملکرد بهتری را از خود بر جای گذاشته است. در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۵، کره ای ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۲:۴۷

بر اساس گزارش مالی جدید سامسونگ، مشخص شده که این شرکت در مقایسه با فصل آخر سال ۲۰۱۴، عملکرد بهتری را از خود بر جای گذاشته است.

در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۵، کره ای ها موفق شده اند تا به سود عملیاتی* ۵.۶ میلیارد دلاری دست پیدا کنند. این عدد در مقایسه با سه ماهه قبلی، نزدیک به ۶۰۰ میلیون دلار افزایش داشته است.

با این حال جالب است بدانید که روند سود دهی سامسونگ در مجموع شیبی نزولی دارد. این شرکت در بازه زمانی مشابه در سال گذشته، توانسته بود سودی ۸ میلیارد دلاری را از آن خود کند.

در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

در سه ماهه گذشته سامسونگ توانست از لحاظ تعداد موبایل عرضه شده به بازار، رتبه نخست را به خود اختصاص دهد و رقیبی همچون اپل را پشت سر گذارد. با این حال به علت کاهش تقاضا برای تبلت ها و موبایل های غیر هوشمند، سود واحد موبایل به شیب نزولی خود ادامه داده است.

در حالی که بخش موبایل در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۴ توانسته بود بالغ بر ۶ میلیارد دلار سود را روانه حساب های خود کند، این رقم در سال ۲۰۱۵ تنها به ۲.۶ میلیارد دلار رسیده است. با این وجود کره ای ها نسبت به آینده بسیار خوشبین هستند و امیدوارند تا پرچمداران جدیدشان بتوانند در بازار خوش بدرخشند.

سامسونگ انتظار دارد در طول سال جاری میلادی، ۲۳ میلیون گلکسی اس 6 و ۲۳ میلیون گلکسی اس ۶ اج را به فروش رساند. کره ای ها برای تامین تقاضای بالای کاربران به شدت مشغول به کار هستند و با تاسیس کارخانه هایی جدید، تصمیم دارند تا پاسخگوی نیاز موجود در بازار باشند.

اما اگر از عملکرد واحد موبایل گذر کنیم، باید به تجارت نیمه رساناهای سامسونگ اشاره کنیم. این بخش از شرکت همچنان مشغول شکوفایی است و توانسته در سه ماهه گذشته به سود عملیاتی ۲.۷ میلیارد دلار دست پیدا کند. بد نیست بدانید که این واحد در بازه زمانی مشابه در سال گذشته، سود ۱.۸ میلیارد دلاری را از خود بر جای گذاشته بود.

بخش تولید پنل نمایشگر نیز با توجه به افزایش تقاضا برای تلویزیون های UHD، رشد قابل توجهی را پشت سر گذاشته است. این واحد که در سه ماهه نخست سال گذشته، به سود ۷۵ میلیون دلاری دست پیدا کرده بود، در سال ۲۰۱۵ موفق شده سودی ۴۹۰ میلیون دلاری را کسب نماید.

*سود عملیاتی= درآمدها - هزینه فروش - هزینه های عملیاتی

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (14 مورد)
  • SONY
    SONY | ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴

    IPhone 6,iPhone 6 plus, Samsung galexy s6 & s6 edge بفروشن سنسور دوربین سونی به فروش میرسه و سونی سود میکنه حالا گوشیای LG وبعضی از گوشیای سامسونگ ک از سنسور سونی استفاده میکنن بماند

  • A.H.P
    A.H.P | ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴

    پراید سود خاشیه زیادی داره ماشین4 ملیونی رو 17 ملیون میده

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی