ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با Nexpaq، قاب محافظ ماژولار ویژه تلفن های هوشمند آشنا شوید

چند سالی است که مفهوم و ایده ی تلفن های هوشمند ماژولار مطرح شده است؛ راهکاری که به شما اجازه می دهد اسمارت فون خود را با ماژول هایی مختلف سفارشی کرده و توانایی های آن ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۳:۰۰

چند سالی است که مفهوم و ایده ی تلفن های هوشمند ماژولار مطرح شده است؛ راهکاری که به شما اجازه می دهد اسمارت فون خود را با ماژول هایی مختلف سفارشی کرده و توانایی های آن را بر حسب نیازتان تغییر دهید، مثلاً یک روز ماژول دوربینی قوی تر را به کار بندید و روز دیگر باتری با توان بیشتر را در موبایل خود استفاده نمایید.

پروژه ARA کمپانی گوگل بهترین مثال برای کانسپت یاد شده تا به امروز محسوب می گردد و البته نباید از خاطر برد که این پروژه هنوز در مراحل اولیه خودش قرار دارد. اما با همه ی این تفاسیر اخیراً کمپینی در وبسایت کیک استارتر راه اندازی شده که در صورت موفقیت قصد دارد یک کیس ماژولار ویژه ی اسمارت فون ها با نام Nexpaq را در اختیار کاربران بگذارد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

وقتی به پشت Nexpaq نگاه کنید ظاهری مشابه محصول مرتبط به پروژه ARA را مشاهده خواهید نمود. این کیس یک ستون مرکزی یا اسکلتی کلی دارد که اجازه می دهد ماژول های مختلف از کناره ها در درونش جایگذاری شوند.

قاب محافظ مورد بحث برای سه تلفن هوشمند آیفون ۶، گلکسی اس ۶ اج و گلکسی اس ۵ ارائه شده و فعلاً از ۱۲ ماژول سازگار با دو پلتفرم اندروید و iOS بهره می برد. نکته در اینجاست که کلیه ماژول ها در اصطلاح "hot-swappable" هستند و برای تعویض کردنشان نیازی نیست که موبایل خود را خاموش کنید.

در درون کیس Nexpaq باتری ۱۰۰۰ میلی آمپر ساعتی جای گرفته و تولید کنندگان این محصول می گویند مسلماً دستاوردشان بهترین قاب محافظ مجهز به باتری نخواهد بود ولی قادر است ۳۰ الی ۶۰ درصد به شارژ تلفن هوشمند کاربر بیافزاید و البته یک ماژول باتری دیگر، بازهم با قابلیت افزودن ۳۰ درصد شارژ بیشتر، در نظر گرفته شده.

white_nexpaq_on_table.0

بنیانگذاران ایده ی فوق الذکر امید دارند تا موفق شوند برای محصول خود اجتماعی از توسعه دهندگان شخص ثالث را به وجود آورده و این اجتماع اقدام به طراحی و تولید ماژول هایی تازه نماید و به همین منظور آنها API ها و ابزارهای لازم مرتبط را نیز آماده سازی کرده اند.

ماژول های کنونی عبارتند از باتری، اسپیکر، فلش LED، کارت حافظه خوان SD، سنسورهای دماسنج و رطوبت سنج و ماژولی که برای دکمه های آن می توان کاربردهای مختلف تعریف کرد. فلش درایو USB، سنسور سنجش کیفیت هوا، تنفس سنج، پوینتر لیزری و یک حافظه ذخیره سازی ۶۴ گیگابایتی نیز از سایر گزینه های موجود محسوب می گردند.

همه ی مواردی که در بالا اشاره شد از طریق اپلیکیشن ویژه Nexpaq کار می کنند و حتی وقتی که کیس روی اسمارت فون سوار نیست نیز، اپ رابطه خودش با ماژول ها را از طریق بلوتوث حفظ می نماید.

در حالیکه در نگاه اول وسیله جانبی مورد بحث به نظر بسیار هیجان انگیز می آید ولی نباید از یاد برد که کیفیت ساخت ماژول ها و همچنین عملکرد صحیح اپلیکیشن مرتبط، از جمله مواردی هستند که می توانند سبب نگرانی سرمایه گذارن این ایده گردند.

کسانی که حاضر شوند در مراحل اولیه از Nexpaq حمایت کنند می توانند قاب محافظ مذکور را به همراه ۴ ماژول ابتدایی (باتری، اسپیکر، دکمه های اضافی، کارت خوان SD) به قیمت ۸۹ دلار دریافت نمایند و البته برای ماژول های بیشتر لازم است هزینه ی بیشتری را هم متقبل گردند.

قیمت ماژول ها نیز متغییر است و مثلاً لیزر پوینتر ۱۴ دلار هزینه در پی دارد در حالیکه فلش درایو USB سی و دو دلار قیمت گذاری شده. مدل ویژه آیفون ۶ در نوامبر امسال حاضر خواهد شد ولی صاحبان گلکسی اس ۶ اج باید تا ژانویه ۲۰۱۶ منتظر بمانند.

باید منتظر ماند و دید استقبال عمومی از این کیس به چه صورت خواهد بود و آیا می تواند جایی را در دل کاربران باز کند یا خیر.

black_and_green_nexpaq.0

black_and_white_nexpaq_with_modules.0

black_nexpaq_case_with_modules.0

black_nexpaq_with_modules.0

nexpaq_and_modules.0

nexpaq_in_hand_with_flower.0.0

nexpaq_with_flowers.0

white_and_black_nexpaq_on_table.0

white_nexpaq.0

white_nexpaq_on_white_background.0

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • بهداد
    بهداد | ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴

    اینا میز عسلی نداشتن واسه بررسی محصولشون ؟ بیان از بجه ها زومیت و نارنجی قرض بگیرن

  • KOCHIK#
    KOCHIK# | ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴

    با اینهمه سوالی که پرسیده شده معلومه هیشکی متنو نخونده :D

  • HosseinZa
    HosseinZa | ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴

    ممنون بابت مطلب

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی