ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت برای نمایش قابلیت های هولولنز از یک ربات ساده استفاده کرد [تماشا کنید]

از زمان معرفی ویندوز هولوگرافیک در اوایل سال 2015 تاکنون اطلاعات مختلفی پیرامون آن شنیده ایم. از اینکه ناسا در حال کار با آن برای راهپیمایی مجازی روی مریخ است گرفته تا اینکه کاربران می ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۲۰:۱۵

از زمان معرفی ویندوز هولوگرافیک در اوایل سال 2015 تاکنون اطلاعات مختلفی پیرامون آن شنیده ایم. از اینکه ناسا در حال کار با آن برای راهپیمایی مجازی روی مریخ است گرفته تا اینکه کاربران می توانند ماینکرفت را در اتاق نشیمن خانه شان تجربه کنند. اما خبر جالب تر اینکه شب گذشته متوجه شدیم تمام اپ های فراگیر (Universal Apps) ویندوز 10، به راحتی با ویندوز هولوگرافیک ارتباط برقرار می کنند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

اواخر کنفرانس دیروز مایکروسافت، مهندسین چیزهای جدیدی برای ارائه داشتند. ربات کوچکی روی صحنه آمد و ارائه دهنده مراسم که از هولولنز استفاده می کرد، آن ربات آهنی را تبدیل به یک دستیار دوست داشتنی نمود.

با قابلیت 3D-Mapping هولولنز، ربات می توانست روی استیج حرکت کند و به هر جهتی که مایل است برود. او حتی قادر بود اشیاء متحرک را هم تشخیص دهد. برای مثال وقتی که الکس کیپمن سر راه او حاضر شد، وی از حرکت باز ایستاد.

ارائه دهنده قادر بود با استفاده از کنترل پنلی که در اختیارش قرار گرفته بود و بالای سر ربات می چرخید، او را کنترل کند. برای مثال می توانست رنگ ربات را تغییر داده یا حتی اطلاعات دریافتی از سنسورها را نمایش دهد.

مایکروسافت دوره هایی را برای توسعه دهندگان علاقه مند اجرا خواهد کرد، بنابراین به زودی شاهد خلاقیت های بیشتری خواهیم بود. اما استفاده های به درد بخور از این تکنولوژی هنوز جای کار بسیاری دارد. باید منتظر بمانیم و ببینیم توسعه دهندگان چه رویایی در سر دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • محمد عرفان
    محمد عرفان | ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴

    هنوز دارم سعی میکنم بفهمم چه اتفاقی افتاد!
    الان اینا تو هوا بود؟ یا از دیدی زنه که کلاه داشت اینطوریه؟!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی