ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هزینه ساخت اپل واچ ۸۴ دلار است

پس از اینکه در هفته های گذشته مجموعه iFixit کلیه قطعات درونی اپل واچ را از یکدیگر جدا کرد، اکنون شرکت IHS Technology موفق شده تا قیمت هر یک از این قطعات را تخمین زند. ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۰:۳۸

پس از اینکه در هفته های گذشته مجموعه iFixit کلیه قطعات درونی اپل واچ را از یکدیگر جدا کرد، اکنون شرکت IHS Technology موفق شده تا قیمت هر یک از این قطعات را تخمین زند.

به گفته IHS، هزینه ساخت مدل ورزشی ساعت اپل، تنها ۸۳.۷۰ دلار است. شایان ذکر است که این ساعت هم اکنون با قیمت ۳۵۰ دلار در مغازه ها به فروش می رسد.

در حالت عادی هزینه ساخت محصولات اپل رقمی بین ۲۹ تا ۳۸ درصد از قیمت فروش است، اما طبق محاسبات IHS مشخص شده که این بار اپل حاشیه سود بیشتری را برای خود در نظر گرفته است؛ گویا هزینه تولید اپل واچ تنها ۲۴ درصد از قیمت نهایی آن را شامل می شود.

جالب است بدانید که تیم کوک به این موضوع واکنش نشان داده و گفته: «معمولا تخمین هزینه تولید محصولات ما با آنچه که در واقعیت اتفاق میافتد، بسیار متفاوت است. من هرگز تخمینی ندیدم که حتی به هزینه واقعی تولید، نزدیک باشد.»

تخمین هزینه تولید، بر اساس قیمت هر یک از قطعات به کار رفته در دستگاه ارائه می شود، اما واقعیت این است که شرکت ها هزینه های نهان بسیاری را در راه ارائه یک محصول به بازار، متحمل می شوند. هزینه هایی از قبیل بازاریابی، تحقیق و توسعه، توزیع و ... از جمله این موارد هستند.

در ادامه مطلب می توانید لیست قیمت هر یک از قطعات به کار رفته در اپل واچ را مشاهده نمایید. نمایشگر این محصول با قیمت ۲۰.۵۰ دلار گران ترین قطعه به شمار می رود و باتری آن نیز با قیمت ۰.۸ دلار، ارزان ترین است.

apple-watch-sport-teardown

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (58 مورد)
  • سیا10
    سیا10 | ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴

    من حرف های بچه خوندم خودم همیشه از کسانی بودم که این اشتباهات رایج تذکر میدادم .مثل کاری که بعضی طرفدارن رئال با ضرب قیمت فروش رفته پیراهن رئال در تعدادش! درآمد باشگاه حساب میکردند در حالی که اون پیراهن برای آدیداس هزینه ساخت داشته و به طور مجانی در اختیار رئال قرار نگرفته از طرفی دیگه اکثر سود فروش هر جنس با آرم رئال برای ادیداس هست وگرنه که آدیداس هر ساله مبالغ سنگینی به رئال یا سایر تیم ها برای اسپانسرشیپ نمیداد.اما در رابطه با حرف دوستان!این که میگید حقش هست و کیفیت محصولاتش خوبه هر چقدر دوس داره میتونه.ولی من که یکم تحصیلاتم به این موضوع مربوط هست.وقتی یه کالای تولید عمده ؛هزینه r&d و هزینه های جانبیش در قیمت موثر در هرکالا؛ از قیمت خود کالا بیشتر بشه تولید اون کالا اقتصادی نیست و در بازار محکوم به شکسته.حالا اگر کالایی باشه که لوکس باشه(بوگاتی)یا سفارشی ساخته بشه یا مثلا موشک و... باشه ایراد نداره.فعلا اپل به خاطر کیفیتی که داره و مردم به استفاده دوباره از محصولاتش علاقه مند کرده میتونه همچین کارهایی بکنی ولی در آینده به نظرم مردم کم کم اگاه میشند و اپل هم مجبور به کم کردن سود فراوانش میشه.خودم هم قبلا محصولات اپل داشتم و خواستم دورباره بخرم ولی مقاومت کردم الان هم موتورولا خریدم هم از نظر پشتیبانی خوبه هم از نظر سرعت والبته قیمت.بعضی موبایل ها رو میخری به خاطر کندی و هنگ فراوان ادم از اندروید زده میکنه.انتخاب درست میتونه به آدم کمک کنه.

  • Lumia Onbes Yirmi
    Lumia Onbes Yirmi | ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴

    تا وقتی مردم پول میدن، اپلم نه نمیگه.
    مثل همون شرکتهای هرمی، جایزه ایرانسل و همراه اول و ... که تمومی ندارن، اینم همینطور.
    یه مثل هست میگه: یالانچی، طاماحکاری توولار. (=دروغگو، طمعکار رو و فریب میدهد.)

  • KOCHIK#
    KOCHIK# | ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴

    ینی من به اون موسسه توصیه میکنم یه مدرک اقتصاد برا خودشون تدارک ببینن
    هزینه های ثابت چی؟
    پول کارگر. پول بازاریابی
    پول برق کارخونه
    پول مالیات
    اینا یه سری مقالات چرت وپرت برای بدبین کردم ذهنیت مردم عوام نسبت به یه کمپانیه.
    اینم بگم تا حالا محصول اپلی نداشتم

  • رضا
    رضا | ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴

    مساله اینه که انحصار داره. هر موقع بقیه شرکت ها بتونند ساعتی بسازند که از نظر کیفیت به اپل واچ برسه قیمتش افت میکنه. بعیده به این زودیها بتونند.

  • arash_rasoulzadeh
    arash_rasoulzadeh | ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴

    دوستان دقت کنید هزینه ای که پرداخت میکنید فقط هزینه قطعات نیست.

    هزینه اسمبل کردن این قطعات

    هزینه سیستم عامل و نرم افزار ها

    هزینه سرویس هایی که قراره استفاده کنید

    و ....

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی