ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

خداحافظی با دکمه سبز؛ مدیا سنتر از ویندوز ۱۰ حذف شده است

اگرچه مایکروسافت در سال ۲۰۰۹ تمام تلاش خود را به کار برد تا ویندوز مدیا سنتر را به شکل صحیح تری توسعه داده و در مجموع به آن سر و سامان ببخشد، اما باز هم ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۰۹:۳۰

اگرچه مایکروسافت در سال ۲۰۰۹ تمام تلاش خود را به کار برد تا ویندوز مدیا سنتر را به شکل صحیح تری توسعه داده و در مجموع به آن سر و سامان ببخشد، اما باز هم این شرکت در در پک ویندوز ۸، نسخه ای اصلاح نشده از مدیا سنتر را به کار گرفت.

اکنون اما مایکروسافت تصمیم دارد به طور کامل این ویژگی را از ویندوز ۱۰ حذف نماید؛ کاربرانی که از ویندوز ۷ و یا ۸، به ویندوز ۱۰ مهاجرت کنند، دیگر چشمشان به جمال Windows Media Center روشن نخواهد شد. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

اگرچه شاید اکثر کاربران از مدیا سنتر بهره نمی گرفتند اما در هر صورت تجربه ثابت کرده که کم طرفدارترین محصولات مایکروسافت نیز همواره از هوادارانی هیجان زده و وفادار برخوردار بوده است.

شرکت مورد بحث مدیا سنتر را در سال ۲۰۰۱ و به عنوان نسخه ای جداگانه از ویندوز XP به جهانیان معرفی کرد. این ویژگی نرم افزاری به شکلی طراحی گشته بود که به حالت تمام صفحه به اجرا در آمده و حتی کانال های تلویزیونی را نیز با کمک TV تیونر ها به نمایش بکشد.

kinectformediacenter_640.0

در این میان حتی برخی از سازندگان نیز PC هایی مخصوص مدیا سنتر و قرارگیری در اتاق پذیرایی کاربران معرفی نمودند که البته چنین محصولاتی نیز هیچگاه به شکل فراگیر، مورد استقبال کاربران قرار نگرفت.

درحالی که مایکروسافت بر روی تلویزیون و سرگرمی در اکس باکس تمرکز نموده بود، تصمیم گرفت تا پلتفرم Mediaroom IPTV خود را در سال ۲۰۱۳ به شرکت اریکسون بفروشد؛ در نهایت نیز مدیران کامپانی ساکن ردموند از تمرکز کامل خود بر روی اکس باکس و توسعه آن خبر دادند.

اگر همچنان طرفدار مدیا سنتر بوده و علاقه به استفاده از آن دارید، بهتر است با ویندوز ۸.۱ روزگار بگذرانید؛ هرچند، شاید به زودی یکی از آن هواداران هیجان زده مایکروسافت به شکل غیر رسمی بتواند مدیا سنتر را برای ویندوز ۱۰ پورت کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (14 مورد)
  • مهرداد
    مهرداد | ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴

    چرا حذفش آخه میشه باشش

  • مرتضی توسلی
    مرتضی توسلی | ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴

    هاشق UI بودم!بیشترم آهنگ باهاش گوش میدادم!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی