ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

زمانی که LG G4 در دستان یک عکاس حرفه ای قرار می گیرد

دوربین، معمولا یکی از فاکتورهای اصلی کاربران هنگام خرید یک تلفن همراه جدید است؛ ال جی نیز در پرچمدار امسال خود به نام G4 از یک دوربین بی نظیر بهره گرفته. پیشتر نیز برایتان گفته ایم، ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۷:۰۰

دوربین، معمولا یکی از فاکتورهای اصلی کاربران هنگام خرید یک تلفن همراه جدید است؛ ال جی نیز در پرچمدار امسال خود به نام G4 از یک دوربین بی نظیر بهره گرفته. پیشتر نیز برایتان گفته ایم، دوربین G4 از گشودگی دهانه لنز F1.8 بهره می برد، از فناوری جدید tri-axis برای لرزشگیر در این دوربین استفاده شده و حالت عکاسی غیر خودکار حتی به شما اجازه می دهد تا سرعت شاتر را نیز تنظیم کنید.

اکنون تصاویری که توسط آقای Colby Brown با دوربین G4 به ثبت رسیده اند، منتشر شده اند. لازم به ذکر است که آقای براون قبل از رونمایی رسمی از G4 نیز یک بار در برابر دوربین ظاهر شده و در ویدیویی رسمی از سوی LG،‌ از برتری های دوربین این پرچمدار و تکنولوژی های به کار رفته در آن سخن می گوید.

وی تصاویری چشم نواز با دوربین G4 به ثبت رسانده؛ برخی از این تصاویر با سرعت پایین شاتر گرفته شده اند، سرعتی نظیر یک سوم ثانیه، که رقمی تحسین برانگیز برای یک اسمارت فون است. آقای براون البته اعتقاد دارد ثبت تصاویر با حالت HDR اندکی باعث کاهش بافت جزییات می شود اما به هیچ عنوان به شکل عادی نمی توان متوجه این مسئله شد، مگر اینکه آنها را به عنوان پوستر و با ابعاد بسیار بزرگ چاپ کنید.

او همچنین برای داشتن بالاترین سطح جزییات، تصویر برداری با فرمت خام DNG را پیشنهاد می کند. این فرمت معایب خود را دارد، برای مثال، هر تصویر بسیار حجیم است اما از طرف دیگر تصویری را در اختیار خواهید داشت که به واقعی ترین حالت شباهت داشته و از جزییات بی نهایتی نیز بهره مند است. در این فرمت دیگر نه خبری از پردازش عکس توسط موبایل پس از به ثبت رساندن آن است نه خبری از افزایش کنتراست؛ دو حالتی که در ثبت تصویر با فرومت JPEG به چشم می خورد.

آقای براون حدودا یک ماه قبل از عرضه رسمی G4، آن را در اختیار داشته و به امتحانش مشغول بوده و آنطور که می گوید، از کارکرد دوربین این تلفن هوشمند شگفت زده شده است. در ادامه مطلب می توانید تصاویر به ثبت رسیده توسط آقای براون را با دوربین تلفن هوشمند G4 (با سایز اصلی) مشاهده کنید.

برای مشاهده تصاویر در سایز اصلی، بر روی آنها کلیک کنید.

LG-H815

Las-Vegas-strip-in-Auto-mode

RAW-vs-JPEG-on-the-G4

LG-H815

LG-H815

LG-H815

LG-H815

LG-H815

LG-H815

LG-H815

HDR (2)

HDR (1)

LG-H815

HDR

LG-H815

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (33 مورد)
  • حمزه
    حمزه | ۲۵ خرداد ۱۳۹۴

    سلام.اون عکاس حرفه ای که شهرت جهانی ام داره که مسئول تبلیغ جی4 رو به عهده داره تو تیزر تبلیغاتی جی4 گفت:حتی 01/. فاصله کانونی(F)لنز خیلی خیلی مهمه.واسه همینم کلی لنز با فاصله کانونی متفاوت حتی01/. وجود داره.اونوقت بعضی هامیگن دوربین این 16 اونم16.یا این1.8 اون1.9 فرقش1 دونس.دقت کنید کم کردن فاصله کانونی کار خ خ سختیه.وگرنه شرکت بعدی میاد دوربین اسمارتشو1.6 میزنه.هرچند ی دوربین خوب به عوامل دیگه ای ام مربوط میشه.مگاپیکسل.نوع لنز.محل قرارگیری لنز.اندازه لنز.اندازه پیکسل . فاصله کانونی .نحوه نورگیری.چیپ پردازش تصویر .سیستم پردازش رنگ وگاما.و و... بعضی فناوری هایی هستن که انحصاری و حاصل پیشرفت تکنولوزی شرکت هاس که تو محصولات خودشون...دوربین جی4 به سیستم ضدلرزش دست(اپتیکال نسل2)خنثی کردن لرزش دست 3Dدر 3جهت.سیستم پردازش رنگRGB.فوکوس لیزری.فاصله کانونی F1.8 ک همگی نسل جدید وفقط درLG G4 وجود دارند.برید با دوربینG4 حالشو ببرید و انشاالله تو خوشی هاتون استفاده کنید.اخ چررررررم.صفحه نمایش کوانتوم ای پی اس .30% روشنتر. 50% کنتراست بیشر. نمایش محدوده رنگی120%.نمایش رنگ های غنی و زنده تر تا50%. دمای رنگ6650 کلوین (نسبت به G3).دیگه چی میخوای؟

  • MaKenZi
    MaKenZi | ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴

    درود

    برخی دوستان یه جوری نظر میدن که اگر یکم بریم جلوتر، کلا قید گوشی میزنن و میگن فقط عکاس مهم هست، نه گوشی :|

    برخی از دوستان هم فقط به یک نکته از دوربین گوشی پرداختند و گفتند که چیز خاصی نیست دوربین این گوشی
    در صورتی که این گوشی مجموعه‌ای از امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری رو در دوربینش جای داده و فقط تنظیم سرعت شاتر یا مثلا تنظیم سفیدی تصویر نیست

    هدف این تبلیغ این هست که بدونید دوربین این گوشی چه پتانسیلی داره و میشه ازش استفاده کرد

    حالا هر کاربری بسته به سلیقه و حوصله‌ای که داره، میتونه وقت بذاره و به همون میزان از پتانسیلش استفاده کنه

    ضمن اینکه عکاسی یکی از مهم‌ترین جنبه‌های زندگی فعلی انسان هست

    بخش مهمی از تاریخ رو عکس‌ها تشکیل میدن که فکر میکنم قابل استنادترین مدارک تاریخی هستند

    و از سوی دیگه هم خاطرات مهمی رو برای انسان‌ها ثبت میکنند

  • مهران
    مهران | ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴

    تو تنظیمات lumia 930 سرعت شاتر رو تا 4 ثانیه هم میشه پایین آورد. اونقت بعد این مدت سرعت یک سوم ثانیه زیاد هم چیز شاخی نیست!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی