ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ساخت نسخه جدیدی از Reserve Strap که اپل واچ را با پورت مخفی آن شارژ می کند

یکی از نخستین شرکت هایی که اعلام کرده بود قصد دارد نوعی بند باتری خور برای اپل واچ بسازد (و از این طریق امکانی را برای کاربران آن دستگاه فراهم نماید تا در زمان استفاده، ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۰:۳۰

یکی از نخستین شرکت هایی که اعلام کرده بود قصد دارد نوعی بند باتری خور برای اپل واچ بسازد (و از این طریق امکانی را برای کاربران آن دستگاه فراهم نماید تا در زمان استفاده، ساعت هوشمند خود را شارژ نمایند) تایید کرده که می خواهد از پورت مخفی این دستگاه برای شارژ سریع تر آن بهره بگیرد.

در حال حاضر اپل از نوعی راهکار شارژ مغناطیسی القایی برای تامین انرژی مورد نیاز دستگاه استفاده می کند اما یک اتصال کابلی به پورت مخفی 6 پین دستگاه می تواند کار طراحی بند برای آن را راحت تر نماید و حتی نسبت به راهکار اتخاذ شده از سوی خود اپل نیز، فرایند شارژ را به صورت مقرون به صرفه تر و سریع تر انجام دهد.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

البته ناگفته نماند که این شرکت در ابتدا در نظر داشت همچون اپل نوعی راهکار شارژ بیسیم مغناطیسی را برای گجت مورد بحث در نظر بگیرد اما پس از آشنایی بیشتر با خصوصیات و امکانات دستگاه به این نتیجه رسید که استفاده از پورت مخفی روشی به مراتب بهتر برای این منظور است.

مهندسان ما دریافتند که می توانند با استفاده پورت 6 پین زیر کیس ساعت آن را شارژ نمایند. Reserve Strap نیز از همین ویژگی و نوعی کانکتور کشویی برای شارژ دستگاه بهره می گیرد... ما به جای استفاده از شارژ بیسیم از این پورت استفاده نموده و موفق شدیم که این فرایند را با سرعت و کارایی بیشتری به انجام برسانیم و در عین حال هیچگونه اختلالی در عملکرد دستگاه و بخش های مختلف آن از جمله سیستم پایش ضربان قلب و یا بازخوردهای آن به فرامین تاچ به وجود نیاوریم.

این پورت در داخل درگاهی مخفی شده که در آن، بند به بدنه متصل می گردد و کاملا پوشیده است، با این همه بند جدید یا همان Reserve Strap مجهز به ابزاری  است که دسترسی به آن را امکان پذیر می کند.

برخی اظهار داشته اند که اپل این پورت را برای تشخیص مشکلات آن توسط کارکنان فروشگاه ها تعبیه کرده (در حالی که اینگونه نیست و عملیات های تشخیصی با استفاده از آیفون انجام می گیرد) اما احتمال می رود که اهالی کوپرتینو این پورت را برای انتقال نرم افزار به ساعت و استفاده توسعه دهندگان در نظر گرفته باشند.

از لحاظ تئوری، کشف این پورت بدان معنا خواهد بود که دیگر شرکت های سازنده لوازم جانبی نیز می توانند برای این ساعت راهکارهای شارژ جدیدی را ارائه دهند و با استفاده از آن، لوازم جانبی هوشمند دیگری را بسازند که امکان شارژ سریعتر دستگاه را فراهم نموده و قابلیت هایی را برای آن فراهم می کند که هم اکنون امکان استفاده از آنها وجود ندارد.

تردیدی نیست که کشف این پورت علاوه بر اینکه منجر به کشف راهکاری سریعتر برای شارژ دستگاه شده، نقش بسزایی در طراحی Reserve Strap داشته است.

در تصویر زیر می توانید نگاهی به طراحی جدید Reserve Strap (در سمت چپ) بیاندازید و آن را با طراحی قبلی اش (سمت راست) که بر پایه راهکار شارژ وایرلس اپل استوار بود مقایسه نمایید.

reserve-strap-02

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • حمیدرضا
    حمیدرضا | ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴

    عکس سمت راست و چپ که فرق نداره.
    طراحی قبلی اون این عکسه:
    http://www.reservestrap.com/assets/img/reserve-strap-batteries.jpg

  • اشکان
    اشکان | ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴

    اینم عکساش از همون مطلب!
    http://digiato.com/wp-content/uploads/2015/04/apple-watch-teardown-6-w600.jpg
    http://digiato.com/wp-content/uploads/2015/04/xJ4yWxlWDZhyKCZX.jpg
    http://digiato.com/wp-content/uploads/2015/04/apple-watch-teardown-18-w600.jpg
    http://digiato.com/wp-content/uploads/2015/04/jHPGP55GDlcvRINf.jpg

  • اشکان
    اشکان | ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴

    اِ، این همون وروردی مرموزه ست که تو "نگاهی به داخل ساعت اپل توسط گروه iFixit" دیدیم! :D



  • iMan LP
    iMan LP | ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴

    ميتونن توي اين بند ساعت يه پنل كوچيكه خورشيدي بذارن تا شارژ كنه. ايده خوبي نيس؟؟

    • اَلِــــــــکــــــس
      اَلِــــــــکــــــس | ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴

      چرا ایده خیلی خوبیه ولی شارژ مداوم ساعت توسط بند و استفاده مداوم کاربر در حین شارژ ساعت (فک کنم منظورمو متوجه شدید) به باتریش ضرر نمیرسونه؟؟

      • iMAN
        iMAN | ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴

        تقریبا همگی سیستم های سولار باتری خودشون رو دارن، جهت ذخیره انرژی تولیدی در روز و استفاده اون در شب، این سیستم میتونه انرژی رو ذخیره کنه و زمانی که ساعت به انرژی نیاز داشت اون رو وارد سیستم کنه.

        • iMAN
          iMAN | ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴

          البته هر سیستم خورشیدی برای کار صحیح حداقل باید دارای اجزایی دیگری مثل Inverter و یا Charge Controller باشه و خوب برای استفاده این مجموعه در یک بند باید به محدودیت هایی مثل وزن نهایی بند یا قیمت تمام شده اش توجه کرد.

مطالب پیشنهادی