ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ و سامسونت چمدان هایی با قابلیت رهگیری ماهواره ای می سازند

براساس جدیدترین گزارشات، سامسونگ و سامسونت مشغول ساخت نسل تازه ای از «کیف های هوشمند» هستند که موقعیت خود را در اسمارت فون کاربر مشخص نموده و مشخصات خود را به فرودگاه اعلام می کند. ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۷:۳۰

براساس جدیدترین گزارشات، سامسونگ و سامسونت مشغول ساخت نسل تازه ای از «کیف های هوشمند» هستند که موقعیت خود را در اسمارت فون کاربر مشخص نموده و مشخصات خود را به فرودگاه اعلام می کند.

طبق گزارش Daily Mail، این چمدان ها از GPS برای تشخیص موقعیت خود و اطلاع رسانی به مالک (زمانی که هنوز از هواپیما بارگیری نشده اند یا به زودی روی ریل تحویل بار فرودگاه رویت می شوند) استفاده می کنند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

زمانی که افراد دیگری غیر از مالک تلاش کنند که درب این چمدان ها را باز کنند یا اینکه دارنده شان بیش از اندازه مجاز از آنها دور شود، چمدان به وی هشدار خواهد داد.

هنوز مشخص نیست که این چمدان ها چه زمانی در فروشگاه ها آماده خرید خواهند بود اما این ایده پیشتر هم توسط شرکت های دیگر اجرا شده. برای نمونه در اکتبر سال گذشته چمدان دیگری با عنوان Bluesmart و با همین قابلیت ها معرفی شد و سازندگان آن توانستند بیش از 2 میلیون دلار از طریق Indiegogo برای تولید انبوهش جذب نمایند.

رامش تینوالا مدیر ارشد اجرایی شرکت سامسونت در این رابطه می گوید: «کیف های هوشمند قادر خواهند بود که با شما ارتباط برقرار کنند اما برای این منظور لازم است کاری فراتر از اعلام موقعیت خود را انجام دهند.»

او ادامه می دهد: ما در حال همکاری با سامسونگ هستیم تا محصولی فراتر از آنچه تابحال به بازار ارائه شده را بسازیم.»

سامسونت همچنین در تلاش است تا نوعی چمدان خودران بسازد که می تواند به دنبال مالک خود حرکت کند اما تکنولوژی ارائه شده برای تحقق این ایده بیش از اندازه حجیم است و موتورهایی که در نمونه های اولیه ساخته شده از آن به کار گرفته شده اند حدودا 20 کیلوگرم وزن دارند و یک سوم فضای داخلی چمدان را به خود اختصاص می دهند.

اما ایده دست یافتنی تری که ارائه شده، ساخت چمدان های هوشمندی است که نیازی به بررسی شدن در محیط فرودگاهی ندارند و چیپ هایی که در داخل آنها کار گذاشته شده، با خطوط هوایی ارتباط برقرار کرده و آنها را در مورد وزن و مقصد خود مطلع می کنند.

به این ترتیب تنها کاری که فرد باید انجام دهد این است که پیش از سوار شدن به هواپیما چمدان را روی غلتک قرار دهد و دیگر نیازی نخواهد بود که در صف های طولانی بایستد تا چمدانش به صورت دستی برچسب گذاری شود.

تینوالا می گوید: در حال حاضر ایالات متحده آمریکا و لوفتانزا روی چنین پروژه ای کار می کنند و دلیلی وجود ندارد که چمدان شما قابلیت متصل شدن به شبکه و تلفن همراه تان را نداشته باشد و اگر امکانی فراهم گردد که شما بتوانید چنین کاری را انجام دهید چرا خطوط هوایی نتوانند؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴

    شاید باورتون نشه ولی همیشه من اسم این دو تا رو قاطی میکردم و گاهی به سامسونت میگفتم سامسونگ!!! حالا دیگه کارم راحت شده دیگه میتونم به سامسونت راحت بگم سامسونگ
    :D

  • نیما ناصری
    نیما ناصری | ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴

    لطفا امارات متحده آمریکا رو تصحیح بفرمایید
    با تشکر از سایت عالیتون

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی