ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گوشی ال جی جی فلکس 2 lg g flex 2
نقد و بررسی‌

بررسی دیجیاتو: LG G Flex 2 ؛ فراتر از یک انحنا [به همراه بررسی ویدیویی]

ال جی چند سالی است که در مسیر پیشرفت قرار گرفته و گویا هیچ مانعی جلو دارش نیست. کره ای ها طی سال های اخیر به فناوری های رده بالایی دست پیدا کرده اند: نمایشگر خمیده، ...

عماد ساعدی
نوشته شده توسط عماد ساعدی | ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۲۲:۰۰

ال جی چند سالی است که در مسیر پیشرفت قرار گرفته و گویا هیچ مانعی جلو دارش نیست. کره ای ها طی سال های اخیر به فناوری های رده بالایی دست پیدا کرده اند: نمایشگر خمیده، باتری خمیده، فوکوس لیزری، بدنه خود ترمیم شونده. و حالا همه این ها را در G Flex 2 کنار هم قرار داده اند تا نمایی از آینده را به ما نشان دهند.

در سال 2013 ال جی اعلام کرد که به فناوری ساخت نمایشگر OLED خمیده و انعطاف پذیر دست پیدا کرده است و آن را در قالب یک تلویزیون 55 اینچ و نمایشگر 6 اینچی خمیده «نشکن» در نمایشگاه SID (مخفف Society of Information Display) که در حوزه صنعت نمایشگرها برگزار می شود، به نمایش گذاشت. بعد از حدس و گمانه زنی های فراوان درباره نمایشگرهای ال جی، کره ها بالاخره در 5 آبان 92 از G Flex، اولین تلفن هوشمند خمیده رونمایی کردند که در مقابل فشار نیز انعطاف پذیر بود.

هر فناوری جدیدی ممکن است برای مردم غریب به نظر برسد. نسل اول جی فلکس نیز از این قاعده مستثنی نبود و علاوه بر این، به خاطر نمایشگر نه چندان با کیفیت، ابعاد بزرگ و اشکلاتی دیگری که داشت، نیز چندان مورد استقبال قرار نگرفت. اما توانست مرزهای تکنولوژی را بشکند و آن را گسترش دهد.

حال G Flex 2 که نسل دوم تلفن های خمیده ال جی است با رفع مشکلات نسخه قبلی و بهبودهای فراوان، می تواند لقب اولین تلفن هوشمند خمیده «واقعی» را از آن خود کند. خود ال جی هم یک شعار دارد که می گوید: «همیشه بهترین ها اولین ها را می سازند.»

در ادامه مطلب با بررسی دیجیاتو همراه باشید تا ببینیم آیا کره ای ها توانسته اند به سخن خود جامه عمل بپوشانند یا خیر.

بررسی ویدیویی دیجیاتو

طراحی

گوشی ال جی جی فلکس 2 lg g flex 2

تلفن ها امروز به نقطه ای رسیده اند که دیگر کسی در مورد کارایی آن ها شکی ندارد. دغدغه مردم دیگر قدرت سخت افزاری نیست، بلکه اکنون تجربه کاربری و طراحی دستگاه است که اهمیت دارد. شما حتی اگر تلفن های نسل قبل مثل Galaxy S5 یا G3 را بخرید، به خوبی تمام نیازهای شما را پوشش می دهند و نیازی به خرید جدیدترین پرچمدارها نخواهید داشت. حتماً به خوبی متوجه شده اید که در نسل جدید موبایل ها، مهم ترین تغییر، طراحی بوده است چون کاربران خواستار آن بودند.

image

در جی فلکس 2، این اتفاق به نحو احسن افتاده است؛ طراحی زیبا، متفاوت، بدنه با کیفیت و ارگونومیک. بدنه خمیده آن، بسیار چشم نواز است و دستان شما را به لمس خود وسوسه می کند. البته این جذابیت، بی دلیل هم نیست. دانشمندان طی تحقیقاتشان به این نتیجه رسیده اند که مغز انسان به طور ذاتی از اشکال منحنی و دارای گوشه های گرد خوشش می آید.

گوشی ال جی جی فلکس 2 lg g flex 2

همین که جی فلکس 2 را در دست بگیرید، حس متفاوتی شما را در بر می گیرد؛ انگار دستان شما از قبل جای این دستگاه بوده اند و جی فلکس 2 باید زودتر از این ها در دستان شما قرار می گرفت. انحنای پشت دستگاه به خوبی در گودی دستان شما جا خوش می کند. اینجا خبری از گوشه های تیز و آزار دهنده نیست، همه لبه ها منحنی طور طراحی شده اند و همه این منحنی ها، ارگونومی خوبی را برای یک دستگاه 5.5 اینچی به همراه می آورد.

انگشتتان را بالای صفحه می گذارید و کافیست کمی آن را به سمت پایین بکشید تا مثل قطره آب، روی نمایشگر منحنی سر بخورد.

وقتی می خواهید با جی فلکس 2 کار کنید، انگشتتان را بالای صفحه آن می گذارید و کافیست کمی آن را به سمت پایین بکشید تا مثل قطره آب، روی نمایشگر منحنی آن سر بخورد و پایین بیاید. حس بسیار خوبی است. انحنای نمایشگر حول محور افقی مطابق با نحوه حرکت انگشت شصت به بالا و پایین طراحی شده و کار کردن با دستگاه را ساده تر می کند. این همان تجربه کاربری است که صحبتش را می کنیم.

گوشی ال جی جی فلکس 2 lg g flex 2

کیفیت ساخت دستگاه نیز با وجود پلاستیکی بودن بدنه، در حد مطلوبی قرار دارد. بدنه کاملاً صیغلی و یکدست است و وقتی آن را لمس می کنید، حس خوب لمس سرامیک به شما دست می دهد که ما آن را با پوشش «خود ترمیم شونده» درب پشتی دستگاه مرتبط می دانیم.

در جی فلکس 2، از نسل دوم فناوری Self Healing ال جی به نام Advanced Self Healing استفاده شده که می تواند خراش های جزئی و کم عمق را در کمتر از 10 ثانیه ترمیم کند. البته این بدین معنا نیست که با چاقو به جان تلفن نازنین بیفتید. در مقابل چنین خش هایی، حتی جی فلکس 2 خود ترمیم شونده هم آسیب پذیر است.

گوشی ال جی جی فلکس 2 lg g flex 2

ما در دیجیاتو این قابلیت را مورد بررسی قرار دادیم و با کلید، خط کوچکی روی درب پشتی دستگاه انداختیم. خط حتی بعد از گذشت چند ساعت هم برطرف نشد و در نهایت باید گفت که جی فلکس 2 بالاخره خش می افتد و همیشه نمی تواند خودش را ترمیم کند. اینجاست که تهیه قاب محافظ برای آن به یک مشکل تبدیل می شود. قاب خمیده؟

با این وجود، تلفن جدید کره ای ها مقاومت قابل تحسینی دارد. علاوه بر خود ترمیم شوندگی، به خاطر انحنای دستگاه، جی فلکس 2 می تواند ضربه ها را جذب کند و 30 درصد مقاومت بیشتری نسبت به دیگر موبایل ها دارد. بنابراین احتمال سالم ماندن آن بعد از سقوط روی سطوح، بیشتر است.

گوشی ال جی جی فلکس 2 lg g flex 2

تلفن های هم رده جی فلکس 2 از گوریلا گلس 4 برخوردارند در حالی که این موبایل دارای گوریلا گلس 3 است و می تواند یک عیب محسوب شود. این موبایل در حقیقت ما بین نسل قبلی و نسل بعدی است؛ از نظر سخت افزاری به نسل بعد تعلق دارد و از جنبه هایی به نسل قبل، مانند همین گوریلا گلس 3. البته مقاومت این نوع شیشه نیز در حد خوبی قرار دارد و با منحنی شدن، مقاومتش افزایش نیز می یابد اما بهتر بود از گوریلا گلس 4 استفاده می شد.

image

جی فلکس 2 خمیده است اما خم نمی شود. البته در مقابل فشار، از خود انعطاف نشان می دهد و می تواند تا فشار 1000 پوند را تحمل کند. این یعنی اگر دستگاه خم شود، دوباره به حالت عادی خود باز می گردد؛ یعنی نباید نگران شکستن دستگاه در جیب خود باشید، حتی در جیب عقب شلوارتان. در حقیقت، انحناهای این دستگاه با انحناهای بدن هماهنگ هستند و از این نظر، یکی از بهترین ارگونومی های موجود را بین موبایل های فعلی دارد به طوری که بعد از مدتی اصلاً حضور موبایل را در جیبتان احساس نخواهید کرد.

image

جی فلکس 2 طول و عرضی معادل 75.3x149.1 میلی متر دارد و ضخامت آن از باریک ترین تا ضخیم ترین بخش، بین 7.1 تا 9.4 میلی متر است. این موبایل با وزن 152 گرم، نسبت به ابعادی که دارد دستگاه سبکی محسوب می شود. حاشیه های اطراف نمایشگر 5.5 اینچی آن نیز بسیار بسیار باریک هستند و کمک شایانی به کاهش ابعاد دستگاه کرده اند که بین موبایل های امروزی نعمتی است.

یکی از مزایای طراحی جی فلکس 2، نداشتن دکمه اضافی در اطراف بدنه است و باعث می شود تا دستگاه، طراحی یکدستی داشته باشد. حرکت هوشمندانه ال جی برای انتقال دکمه های پاور و تنظیم صدا به پشت موبایل اکنون نه تنها به امضای آن ها تبدیل شده، بلکه کاربری دستگاه را نیز بسیار ساده تر می کند به طوری که بعد از مدتی کار کردن با دکمه های پشتی، طوری به آن ها عادت می کنید که دیگر دوست ندارید در کنار دستگاه دکمه ای قرار داشته باشد.

گوشی ال جی جی فلکس 2 lg g flex 2

بالای این دکمه ها، دوربین 13 مگاپیکسلی به همراه فلش دو رنگ و لیزر قرار دارند. در پایین، تنها اسپیکر دستگاه قرار گرفته که 1 وات قدرت دارد و در بخش صدا آن را کاملاً بررسی خواهیم کرد. در بالا نیز اینفرارد قرار گرفته که می توانید با استفاده از آن، از موبایل خود به عنوان کنترل از راه دور تلویزیون، ست تاپ باکس و ... بهره بگیرید.

گوشی ال جی جی فلکس 2 lg g flex 2

حس متفاوت و لذت بخش خمیدگی دستگاه، کیفیت ساخت بالا و ارگونومی خوب جی فلکس 2 باعث می شود تا ال جی را بابت طراحی این دستگاه تحسین کنیم. هر چند بدنه دستگاه پلاستیکی است، اما با کیفیت ساخت خوب و حس متفاوتی که این موبایل به شما می دهد، پلاستیک را فراموش خواهید کرد. LG G Flex 2 در دو رنگ نقره ای پلاتینیومی و قرمز فلامینکویی (الهام گرفته از هنر رقص و موسیقی اسپانیایی) عرضه شده است.

نمایشگر

گوشی ال جی جی فلکس 2 lg g flex 2

به نظر می رسد بالاخره رقیبی برای نمایشگر Super AMOLED سامسونگ پیدا شده است. ال جی اکنون صاحب فناوری اختصاصی خودش برای ساختن نمایشگرهای OLED شده و حالا آن را بهبود داده است. در نسل جدید این نمایشگر که Plastic OLED یا به اختصار P-OLED نام دارد، به جای شیشه، از پلاستیک استفاده شده که ضخامت نمایشگر را به طور چشمگیری کاهش می دهد.

مقایسه فناوری ساخت LCD، OLED و POLED
مقایسه فناوری ساخت LCD، OLED و POLED

نمایشگر P-OLED جی فلکس 2 از فناوری ساخت بسیار بالایی برخوردار است. در مقایسه با LCD که یک نور کلی از پشت تابیده و سپس مرئی می شود، در این نمایشگر و کلاً نمایشگر LED و زیر شاخه های آن از جمله AMOLED و OLED، هر پیکسل به طور مستقل از خود نور تولید می کند. به این ترتیب، منبع تابنده نور پشتی حذف می شود. ال جی در این مدل، از فناوری لمسی In-Cell استفاده کرده که حسگر لمسی نمایشگر با پنل آن ادغام شده و لایه اضافه ای روی نمایشگر قرار نگرفته است که باعث کاهش ضخامت نمایشگر شده است.

نمایشگر جی فلکس 2، رنگ مشکی را با خلوص کامل نشان می دهد ـــ ضمن پویایی رنگ ها، از آن اشباع رنگ سامسونگی خبری نیست و رنگ ها جلوه واقعی تری دارند

همه این ها را کنار هم بگذارید و اکنون تصور کنید که ال جی چنین نمایشگر را به صورت خمیده تولید کرده است که از فناوری بالای کره ای ها خبر می دهد. اما از چه جهت می گوییم POLED ال جی رقیبی برای AMOLED سامسونگ است؟ در این نمایشگر از آنجا که پیکسل ها عملکرد مستقل دارند، هنگام نمایش رنگ مشکی خاموش می شوند و مثل سوپر آمولد کنتراست بی نهایت را برای نمایشگر به همراه می آورند. به این ترتیب، نمایشگر جی فلکس 2، رنگ مشکی واقعی را با خلوص کامل نشان می دهد و تصاویری با عمق تولید می کند.

گوشی ال جی جی فلکس 2 lg g flex 2

مزیت P-OLED نسبت به سوپر آمولد این است که رنگ ها را بسیار با طراوت و پویا نشان می دهد. در عین حال، از آن اشباع رنگ سامسونگی خبری نیست و رنگ ها جلوه واقعی تری دارند. نمایشگر P-OLED جی فلکس 2 نسبت به نمایشگر IPS LCD به کار رفته در G3، طیف رنگی گسترده تری را نیز پوشش می دهد.

گوشی ال جی جی فلکس 2 lg g flex 2

ال جی طی اقدامی هوشمندانه، رزولوشن 1080p را برای نمایشگر 5.5 برگزیده که چگالی 401 پیکسل در اینچ را رقم می زند. این تراکم پیکسل به اندازه کافی بالا هست که تصاویر با وضوح خوب نمایش داده شوند و در عین حال، انرژی باتری نیز بیهوده هدر نرود. البته وقتی نمایشگر G Flex 2 را در کنار G3 گذاشتیم، وضوح بیشتر نمایشگر QHD تلفن هوشمند G3 کاملاً به چشم می آمد و رزولوشن 1440x2560 را نمی توان صرفا یک عدد دانست. با این حال، 1080p نیز کاملاً نیاز شما را پاسخگو خواهد بود. ضمن این که پیشرفت چشمگیری نسبت به نمایشگر 6 اینچی 720p نسل اول جی فلکس داشته است.

Pentile Matrix
چینش Pentile

چینش پیکسل ها در نمایشگر جی فلکس 2 به صورت PenTile است که باعث می شود اگر از نزدیک به نمایشگر آن نگاه کنید، نسبت به دیگر 1080p ها کمی پیکسلیزه به نظر برسد. با این وجود، به عمر بیشتر باتری کمک می کند. خوانایی نمایشگر زیر نور مستقیم خورشید نیز در حد مطلوبی است.

گوشی ال جی جی فلکس 2 lg g flex 2

تماشای ویدیو با نمایشگر خمیده جی فلکس 2، تجربه ای است که تا به حال مشابه آن را در هیچ تلفن دیگری تجربه نکرده بودیم. تماشای ویدیوهای با کیفیت در حالت افقی واقعاً شگفت انگیز است. نمایشگر خمیده شما را احاطه و حس سینمای IMAX را به شما منتقل می کند. خمیده بودن نمایشگر همچنین به تصاویر عمق می دهد و با ارائه کنتراست و رنگ هایی بی نظیر، تجربه ای منحصر به فرد برای شما رقم می زند.

نرم افزار

1

جی فلکس 2 با اندروید آبنبات چوبی نسخه 5.0.1 عرضه شده و رابط کاربری LG UX 3.0 روی آن قرار گرفته است. ویژگی رابط کاربری ال جی، وفاداری عمیق آن به اندروید خالص است به طوری که اساس رابط کاربری، همان است که در اندروید خالص وجود دارد و به جز بهبودهای اعمال شده توسط ال جی، شاید بتوان تفاوت اصلی این دو را در آیکن ها دانست. بنابراین در جی فلکس 2، تجربه ای نزدیک به اندروید خالص را خواهید داشت.

2

رابط کاربری به صورت تخت طراحی شده و کره ای ها سعی کرده اند تا حد ممکن، سادگی آن را حفظ کنند. ال جی قابلیت هایی را نیز برای تعامل بیشتر با سیستم عامل در نظر گرفته است. می توانید با استفاده از دستورهای حرکتی، تماس دست با موبایل را کمتر کنید. مثلاً برای پاسخ دادن به تماس ها کافیست تلفن را کنار گوش خود قرار دهید و برای قطع کردن تماس، آن را برعکس کنید و روی میز بگذارید. در اپلیکیشن دوربین نیز می توانید با گرفتن دست خود به صورت صاف جلوی دوربین و سپس مشت کردن آن، شمارشگر معکوس سلفی را فعال کنید و به راحتی عکس بگیرید.

رابط کاربری ال جی به اندروید خالص وفادار است

یکی از قابلیت های جذاب تلفن های ال جی، روشن شدن نمایشگر با دو ضربه و قفل ضربه ای Knock Code است. در این نوع نمایشگر به 4 قسمت تقسیم می شود و شما با تعیین الگویی ضربه ای در قسمت های مختلف نمایشگر، قفل آن را تعیین می کنید. حتی در حالتی که نمایشگر خاموش باشد نیز می توانید روی نمایشگر ضربه بزنید و قفل آن را یکسره باز کنید. Knock Code و قابلیت روشن شدن صفحه با دو ضربه، دو قابلیتی هستند که بعد از مدتی کار کردن با ال جی، به شدت به آن ها عادت خواهید کرد. البته قابلیت دو ضربه را اکنون در تلفن هایی مثل HTC One M9 نیز می بینیم.

3

کیبورد ال جی دارای یک دیکشنری غنی و هوشمند است که به مرور زمان، به نحوه تایپ شما عادت می کند و اگر چند بار مثلاً به جای «ش»، «س» را فشار دهید، خودش تشخیص می دهد و در دفعات بعد مطابق با مدل تایپ شما برخورد می کند. دقت و سرعت این کیبورد در حد مطلوبی است و قابلیت تنظیم ارتفاع آن نیز وجود دارد.

کره ای ها همچنین دستیار صوتی خود را طراحی کرده اند که Voice Mate نام دارد. این دستیار صوتی در زمان G2 معرفی شد و اکنون بهبود پیدا کرده است. دقت تشخیص گفتار این دستیار صوتی در حد مطلوبی است و از این نظر، با Google Now و Siri برابری می کند اما کارکرد آن کاملاً محدود است و تنها از دستورهای خاصی پشتیبانی می کند. همچنین برای کار کردن با آن حتماً باید به صورت دستی اپلیکیشنش را اجرا کنید و نمی توانید مثل Google Now با گفتن OK Google، دستیار صوتی را فعال کنید.

4

قابلیتی به نام Glance View وجود دارد که ال جی آن را به طور اختصاصی برای جی فلکس 2 طراحی کرده است. با این قابلیت، اگر بخواهید تنها از زمان و تاریخ و آب هوا آگاه شوید، دیگر نیازی به روشن کردن صفحه نیست. کافیست دستتان را بالای نمایشگر خمیده بگذارید و کمی آن را به پایین سُر دهید تا موارد یاد شده، بدون روشن شدن کامل نمایشگر به شما نشان داده شوند. اینگونه در مصرف باتری نیز صرفه جویی می شود.

5

رابط کاربری ال جی دارای سیستم اطلاع رسانی هوشمندی است که Smart Notice نام دارد و مطابق با شرایط شما، راه حل هایی پیشنهاد می کند. مثلاً اگر هوا بارانی باشد، به شما می گوید با خود چتر ببرید یا به هنگام کمبود شارژ، برای افزایش ماندگاری باتری چه کار کنید. توصیه های Smart Notice کاربردی هستند. احساس می کنید واقعاً یک شخص عاقل دارد به شما این پیشنهادها را می دهد و از توصیه های او لذت خواهید برد.

6

یکی دیگر از امکانات نرم افزاری، حالت Dual Window است. در این حالت، می توانید از بین نرم افزارهای پیش فرض، دو مورد را به صورت همزان در یک صفحه اجرا کنید؛ یکی در بالا و دیگری در پایین که البته می توانید فضای اختصاص داد شده به هر یک را مطابق نیازتان تنظیم کنید. به طور کلی ال جی با طراحی رابط کاربری بسیار ساده، کارا و البته نزدیک به اندروید خالص، تجربه ای لذت بخش از اندروید فراهم کرده است.

دوربین

گوشی ال جی جی فلکس 2 lg g flex 2

در جی فلکس 2 همان سنسور و تشکیلات دوربین G3 به کار رفته است. دوربین اصلی 13 مگاپیکسل دقت دارد و به فلش دو رنگ، فوکوس لیزری و لرزشگر اپتیکال (+OIS) مجهز شده است. به کمک لیزر، فوکوس روی سوژه ها به سرعت تمام انجام می شود. لرزشگر اپتیکال نیز که از دو محور x و y پشتیبانی می کند، عملکرد بسیار خوبی در گرفتن لرزش های دست دارد و باعث می شود اکثر تصاویر به خصوص در نور کم، کشیده نشوند و دارای شفافیت مطلوبی باشند.

سرعت اجرای اپلیکیشن دوربین بالا است. شاتر نیز با سرعت بالایی تصاویر را ثبت می کند و از این جهت هیچ مشکلی احساس نخواهید کرد. ال جی سعی کرده تا حد ممکن، رابط کاربری اپلیکیشن دوربین را مینیمال طراحی کند. رابط کاربری عالی طراحی شده و کار کردن با آن راحت است. دوربین همه تنظیمات را به طور خودکار انجام می دهد و تجربه عکاسی کم نظیری را به شما می دهد. از این نظر، می توانیم آن را با دوربین iPhone مقایسه کنیم.

Cam1

اما حالت دستی (تنظیم ISO، Exposure و ...) و بسیاری از قابلیت های جانبی دوربین مثل افکت ها حذف شده اند که به مذاق کاربران و عکاسان حرفه ای خوش نمی آید. حالتی نیز وجود دارد که تمامی تنظیمات و دکمه ها از روی صفحه اپلیکیشن دوربین محو می شوند و تنها با لمس صفحه و سوژه مورد نظر، عکس ثبت می شود.

دوربین از حالت HDR نیز پشتیبانی و تصاویر خوبی در این حالت ثبت می کند. دیگر حالت های دوربین، پانورما و Dual هستند که در Dual، دوربین اصلی و دوربین جلو، همزان به عکس برداری می پردازند. برای عکاسی می توانید از تایمر و دستور صوتی Cheese، LG، Kimchi و Smile استفاده کنید. دقت تشخیص گفتار نیز بالاست و این قابلیت به خوبی کار می کند.

کیفیت تصاویر گرفته شده با دوربین جی فلکس 2 بسیار خوب است. این دوربین در ثبت جزئیات نیز عملکرد خوبی دارد. البته در مقایسه با G3، تصاویر آن وضوح کمتری دارند و رنگ ها را کمی اشباع شده ثبت می کند. با این وجود عملکرد کلی آن قابل قبول است.

image

دوربین این موبایل با وجود گشودگی دهانه لنز f/2.4 که امروز مقدار زیادی محسوب می شود، قادر است در نور کم، به مقدار کافی نور را جذب کند و از این نظر مشکلی ندارد. برخورداری از سنسور BSI نیز در این شرایط تأثیر گذار است. اما عکس برداری در نور کم بدون فلش کمی با مشکل همراه است و تصاویر مقداری حالت آبرنگی پیدا می کنند.

تصاویر سلفی طرفداران بسیاری دارند و اکنون بسیاری از سازندگان و حتی خود ال جی، در نسل جدید موبایل هایشان به استفاده از دوربین هایی با رزولوشن بالا برای دوربین جلو روی آورده اند. با این حال، جی فلکس 2 در جلوی خود از یک دوربین 2.1 مگاپیکسلی برخوردار است که شاید دقت آن کم به نظر برسد.

Cam2

با این وجود عملکرد دوربین جلو خوب است و در شرایط نوری مختلف، عملکرد قابل قبولی از خود به نمایش می گذارد. ال جی برای ثبت ساده تر خودنگاره (سلفی)، آن را به قابلیتی به نام Gesture Shot مجهز کرده که کافیست دست خود را ابتدا صاف جلوی دوربین بگیرید، سپس آن را مشت کنید تا شمارشگر معکوس 3 ثانیه ای دوربین جلو فعال شود و به راحتی سلفی خود را ثبت کنید.

دوربین اصلی قادر است با کیفیت 1080p و 4K به فیلم برداری بپردازد. کیفیت فیلم ها واقعاً عالیست و صحنه ها با جزئیات خوب و البته بدون لرزش ثبت می شوند. جی فلکس در فیلم برداری 4K نیز مشکلی ندارد و مشکلی از بابت داغ شدن ندارد. البته محدودیت 5 دقیقه ای برای این حالت در نظر گرفته شده است. از کمبودهای دوربین می توان نداشتن قابلیت فیلم برداری صحنه آهسته و 60 فریم بر ثانیه اشاره کرد.

در کل می توان عملکرد دوربین جی فلکس 2 را بسیار خوب ارزیابی کرد. در ادامه می توانید گالری تصاویر تصاویر گرفته شده با دوربین این موبایل را تماشا کنید:

صدا

گوشی ال جی جی فلکس 2 lg g flex 2

تنها اسپیکر G Flex 2 در گوشه پایین پشت آن قرار گرفته که جایش کمی نامناسب است چرا که شاید گاهی اوقات دستتان به صورت اتفاقی روی آن قرار بگیرد و کیفیت صدای خروجی را تحت تأثیر قرار دهد. اما برسیم به کیفیت آن که بخش مورد علاقه ما است.

HTC توانسته با اسپیکرهای BoomSound استانداردهای جدیدی برای اسپیکر موبایل ها تعریف کند چرا که از هر نظر، صدای فوق العاده ای تولید می کنند و آن را به معیاری برای مقایسه تبدیل کرده است. ما قطعات مختلفی را برای آزمایش کیفیت صدای اسپیکر پخش کردیم و خروجی آن خوب بود. صدای آن بلند، شفاف و با عمق است و با زیاد کردن صدا، نویزی در آن شنیده نمی شود.  صدای آن به One M9 نمی رسد، ولی ما احساس نمی کنیم در این زمینه کمبودی احساس کنید. البته تک اسپیکره بودن جی فلکس 2 می تواند برای آن یک ضعف محسوب شود اما نیاز شما را پوشش خواهد داد.

Music1

اپلیکیشن موسیقی ال جی بسیار خوب طراحی شده و ضمن داشتن امکانات فراوان، کاربری ساده ای نیز دارد. همه آهنگ ها به خوبی مرتب شده اند، در تمام قسمت ها به جست و جو و اشتراک گذاری فایل ها دسترسی دارید و به راحتی می توانید پلی لیست ها را مرتب کنید. شاید این ها موارد پیش پا افتاده ای به نظر برسند اما بهتر است بدانید در بسیاری از اپلیکیشن های موسیقی، در چنین مواردی محدودیت های زیادی وجود دارد.

Music2

از جمله امکانات خوب اپلیکیشن Music، داشتن پروفایل های مختلف اکولایزر و اکولایزر قابل شخصی سازی است. در حالت Pure Surround که به نظر ما بهترین حالت است، صدا با کیفیت بهتری پخش می شود. در حالت Vocal booster صدای خواننده تقویت می شود، در QuadBeat حجم صدا و باس آن افزایش می یابد و ... . دیگر قابلیت منحصر به فردی که در این اپلیکیشن وجود دارد، قسمت Pitch & speed است. با تغییر Pitch، می توانید تونالیته آهنگ را جا به جا کنید. Speed هم که از نامش مشخص است.

گوشی ال جی جی فلکس 2 lg g flex 2

ال جی رویکرد خوبی را در زمینه صدا پیش گرفته و سورپرایزهایش همچنان ادامه دارند. داخل جعبه جی فلکس 2، یک جفت هندزفری QuadBeat 2 وجود دارد که از کیفیت ساخت بالایی برخوردار است و با برخورداری از سیم تخت، گره نمی خورد. گوشی های آن نیز دارای روکش فلزی هستند. این گوشی ها طراحی عجیبی دارند و به شکل خمیده طراحی شده اند تا بعد از جا گرفتن در گوش، تکان نخورند.

کمی طول می کشد تا به این هندزفری عادت کنید اما بعد از عادت کردن، دیگر از آن جدا نخواهید شد. کیفیت صدای هندزفری QuadBeat 2 فوق العاده است و صدایی شفاف، بسیار حجیم و پر عمق تولید می کند. باس آن نیز در حد عالی قرار دارد.

سخت افزار

گوشی ال جی جی فلکس 2 lg g flex 2

جی فلکس 2 از قدرتمندترین سخت افزارهای حال حاضر بهره می برد و پا به پای بهترین پرچمدارها حرکت می کند. این تلفن هوشمند به چیپ 64 بیت اسنپدراگون 810 با هشت هسته پردازشی مجهز است که 4 هسته Cortex-A53 با فرکانس 1.5 گیگاهرتز و 4 هسته Cortex-A57 آن با فرکانس 2.0 گیگاهرتز فعالیت می کنند. همچنین این تلفن از چیپ گرافیکی Adreno 430 بهره می برد. نسخه 16 گیگابایتی جی فلکس 2 با 2 گیگابایت رم و نسخه 32 گیگابایتی آن با 3 گیگابایت رم عرضه شده است.

حتماً درباره مشکل داغ شدن چیپ اسنپدراگون 810 شنیده اید. اما دلیلش چه بوده که ال جی از این چیپ استفاده کرده است؟ شرکت ها معمولاً از یک سال قبل سخت افزار تلفن هایشان را انتخاب می کنند و دیگر امکان تغییر آن وجود ندارد. به همین دلیل اسنپدراگون در اینجا حضور دارد. اما خوشبختانه ما در حین کار کردن با جی فلکس 2 به مشکل داغی بر نخوردیم؛ چه در اجرای بازی ها و پردازش های سنگین، چه در حین فیلم برداری 4K. میزان داغ شدن دستگاه در حد طبیعی است؛ مانند دیگر تلفن های هوشمند.

bench

در G3 با وجود سرعت بالای سیستم، جا به جایی در منوها کمی لگ داشت. حال در جی فلکس 2 که از همان رابط کاربری بهره می برد، لگ ها برطرف شده اند و جا به جایی در منوها کاملاً روان و اجرای اپلیکیشن ها با سرعت انجام می پذرید. جی فلس 2 در بنچمارک ها نیز عملکرد بسیار خوبی از خود نشان می دهد. شاید بتوان تنها کمبود سخت افزاری را حسگر اثر انگشت دانست که امروزه بین تلفن های هوشمند در حال رایج شدن است. هر چند این مورد به شما بستگی دارد.

G Flex 2 از کارت حافظه نیز پشتیبانی می کند که ال جی، میزان آن را تا 2 ترابایت اعلام کرده است. البته این عدد صرفاً جنبه تبلیغاتی دارد.

باتری

گوشی ال جی جی فلکس 2 lg g flex 2

جی فلکس 2 دارای یک باتری خمیده ظرفیت 3000 میلی آمپر است که از قابلیت شارژ سریع بهره می برد و می تواند تنها ظرف 40 دقیقه، 50 درصد شارژ شود. ضمناً با وجود قابلیت باز شدن درب پشتی دستگاه، باتری آن قابل تعویض نیست.

این موبایل می تواند با استفاده عادی تا 2 روز شما را همراهی کند. با استفاده سنگین تر و به ویژه وب گردی، مصرف باتری افزایش می یابد و می توان تا 1 روز کامل دوام بیاورد. نقطه ضعف باتری تلفن خمیده کره ای ها، وبگردی است به طوری که با وبگردی مداوم کمی بیشتر از 6 ساعت دوام می  آورد.

از نظر ماندگاری باتری، جی فلکس 2 تقریباً مشابه گلکسی اس 6 عمل می کند. این در حالیست که گلکسی اس 6 دارای نمایشگر سوپر آمولد QHD است و جی فلکس 2 نمایشگر POLED تمام اچ دی دارد. بنابراین با وجود کم مصرف بودن نمایشگر POLED ال جی، هنوز تا مصرف انرژی بهینه راه زیادی دارد تا به سامسونگ برسد. با این وجود، ماندگاری باتری در حد قابل قبولی است و برای یک روز کاری می توانید کاملاً روی جی فلکس 2 حساب کنید.

قابلیت تلفنی

گوشی ال جی جی فلکس 2 lg g flex 2

بعد از برداشتن درب پشتی دستگاه که به سختی باز می شود، شیار سیم کارت را که زیر درگاه کارت حافظه قرار دارد مشاهده می کنیم. جی فلکس 2 از سیم کارت های میکرو و شبکه 4G LTE پشتیبانی می کند.

Phone

شماره گیر و دفترچه تلفن ال جی طراحی بسیار خوبی دارند و ضمن سادگی، امکانات فراوانی را نیز ارائه می کنند. در دفترچه تلفن، برای هر مخاطب می توانید اطلاعات آن را با جزئیات کامل وارد کنید و به سادگی آن ها را مدیریت کنید. همچنین در کنار نام مخاطبین، علامت تلفن وجود دارد که برای شماره گیری سریع می توانید از آن استفاده کنید.

کیفیت صدای مکالمه این تلفن عالی است و علاوه بر بلند بودن، شفاف و واضح به گوش می رسد. جی فلکس 2 همچنین آنتن دهی بسیار خوبی دارد و حتی در محیط های نامناسب، عملکرد خوبی از خود نشان می دهد.

جمع بندی

گوشی ال جی جی فلکس 2 lg g flex 2

ال جی حقیقتاً توانسته به شعار خودش عمل کند و با ساختن بهترین تلفن هوشمند خمیده، اولین نمونه «واقعی» آن را از آن خود کرد. البته ممکن است همیشه نتواند خودش را ترمیم کند و بالاخره یک روزی خش بیفتد اما جی فلکس 2 تلفنی است زیبا، خاص، قدرتمند، دارای امکاناتی بی شمار و با دوربین با کیفیت که هر کاربری از داشتن آن لذت خواهد برد. ویژگی مثبت جی فلکس 2 این است که نمی توانید از آن ایراد خاصی بگیرید. جی فلکس 2، تلفن خمیده ایست که دوستش خواهید داشت.

LG G Flex 2 مدل 16 گیگابایت با 2 گیگابایت رم، با قیمت 2 میلیون تومان به فروش می رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (62 مورد)
  • Peyman_Nik
    Peyman_Nik | ۴ اردیبهشت ۱۳۹۵

    خواهشا اونهایی که این گوشی رو ندارن به دروغ نظر ندن.دوربین این گوشی خیلی نویز داره مخصوصا تو نور کم این گوشی هنگ هم میکنه خیلی داغ میکنه باطریش هم همان اندازه که سریع شارژ میشه تو1:25دقیقه .خالی هم میشه3:00 ساعت کارکرد مداوم من فریب تبلیغات این گوشی رو خوردم .این گوشی لوازمش اصلا تو بازار و سایتهای اینترنتی ایران نیست و اگر مشکلی براش پیش بیاد باید بندازی دور .مثال قاب خود گوشی .باطریش.صفحه نمایش.کیف غییر ممکنه پیدا کنی .با سخت افزار بسیار عالی این گوشی باید از خودتون سوال کنید چرا قیمتش پایینه درسته که پردازنده 810روشه ولی الجی بخاطر اینکه گرماش از این هم بیشتر نشه (که همین حالا هم در حد آب کردن پلاستیک خود گوشی هستش تو کارهای نه چندان سنگین) توش دستکاری کرده نمره انتوتو این گوشی از g4الجی با پردازنده808 و نوت 4سامسونگ با پردازنده 805 کمتره . از قدیم گفتن هر چقدر پول بدی آش میخوری این گوشی تنها چیزی که داره همان صفحه نمایش خمیدش هست همین.پیشنهاد من به اونهایی که قصد خرید این گوشی رو دارن اینه که کسی رو پیدا کنید که این گوشی رو داره واز اون نظر خواهی و چک کنید و یه کم شک کنید به این همه تعاریف خوب

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی