ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

خودروسازان بزرگ آلمانی در پی تصاحب سرویس نقشه نوکیا هستند

قبلاً در خبرها خواندیم که فیس بوک یکی از مشتریان بالقوه سرویس نقشه نوکیا یا همان Nokia Here Maps‌ به حساب می آید و البته اپل و برخی از دیگر ساکنین دره ی سیلیکون نیز ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۱:۰۰

قبلاً در خبرها خواندیم که فیس بوک یکی از مشتریان بالقوه سرویس نقشه نوکیا یا همان Nokia Here Maps‌ به حساب می آید و البته اپل و برخی از دیگر ساکنین دره ی سیلیکون نیز در پی تصاحب این سرویس هستند.

اما حالا وال استریت ژورنال در گزارشی آورده سه خودروساز بزرگ آلمانی در اقدامی نادر با یکدیگر همراه شده اند تا صاحب حق مالکیت خدمات نقشه کمپانی فنلاندی گردند. این سه کمپانی عبارتند از BMW، آئودی و مرسدس بنز، البته یار چهارمی هم ظاهراً وجود دارد و آنهم کسی نیست جز کمپانی چینی Baidu.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

گفته می شود شرکت های پیش تر اشاره شده مذاکرات را در سطح پیشرفته با همتای فنلاندی خود دنبال می نمایند ولی در مورد قیمت هنوز به نتیجه ای نهایی نرسیده اند. ژورنال می نویسد به نظر می آید خودروسازان آلمانی عمده ی سهام مرتبط به Here Maps را به خود اختصاص خواهند داد و بخش کوچکی از این سرویس به شرکت Baidu تعلق خواهد یافت.

این گزارش می افزاید خود نوکیا نیز اندکی از سهام را در اختیار خواهد داشت و در صورت رسیدن به توافق نهایی کمپانی چینی حاضر در این قرارداد تنها می تواند از خدمات مورد بحث در کشور خودش استفاده نماید و آن را به کاربران ساکن چین ارائه کند.

خودروسازان آلمانی به ندرت حاضر می شوند در کنار هم بر سر یک میز مذاکره بنشینند، ولی شرایط کنونی نشان می دهد آنها تا چه حد به دنبال یک راه حل مناسب برای خدمات مسیریابی محصولات شان هستند و ترجیح می دهند به جای گوگل مپس یا موارد مشابه سرویسی را به کاربران خود عرضه نمایند که کنترل کاملی بر رویش داشته باشند.

ناگفته نماند که در طی سال های اخیر مشتریان شرکت های فوق الذکر گلایه های بسیاری از ابزارها و سرویسهای مسیر یابی ارائه شده در ماشین هایشان داشته اند و همواره به عدم وجود سرویسی در حد نقشه گوگل یا حتی Apple Maps معترض بوده اند.

فعالان صنعت اتومبیل در برخی از محصولات خود راه حل هایی مانند CarPlay و اندروید Auto را عرضه کرده اند، اما تمایل کنونی آنها برای بهره گیری از Nokia Here نشان می دهد نمی خواهند به این زودی ها خدمات مسیریابی خودرو هایی که تولید می نمایند را به ساکنین دره سیلیکون بسپارند.

ضمناً ژورنال می افزاید خودرو سازان تمایل دارند به جای استفاده از سایر تکنولوژی های موجود، خودشان به توسعه تکنولوژی های مرتبط به اتومبیل های خودران بپردازند و راه حل هایی اختصاصی را پدید آورند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • Mostafa
    Mostafa | ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴

    اين نقشه چي داره كه همه دنبالشن

    • Shervin.Z
      Shervin.Z | ۱۸ مرداد ۱۳۹۴

      یه سری چیزاش که عمومیه و همه میتونن در قالب اپلیکیشن روی گوشی های اندرویدی ، ویندوزفونی و آی.او.اسی ـــشون ببینن
      از نقشه و مسیریابی آفلاین تا صدای مسیریابی به همه زبانها از جمله فارسی !

      یه سری چیزای دیگه هم داره که من هنوز هم مخم داره ازش سوت میکشه ! این مورد دوم رو معمولا کسی ازش خبر نداره ، منظورم اینه که جلو چشم نیست ، چون پروژه های در دست توسعه ـــشونه
      اگه به کانال یوتوب ـــه Here سر بزنی و ویدئوهاش رو ببینی متوجه میشی !

      یه سایت هم هست که نقشه های بعضی از شهرهایی که تا به حال سه بعدی شدن رو میتونی توش ببینی ، فوووووق العادست ! فوق العاده !!! مثل بازی های کامپیوتری ولی نقشه ! این هم لینکش :

      http://heremaps.cn/

      برای مثال برو به شهر "روم" بعد از گزینه های کوچیکی که سمت راست و بالای صفحه قرار دارن ،ماوس رو ببر روی "map view" و وقتی که بالای شهر روم هستی گزینۀ‌ "maps 3D" رو انتخاب کن

      نتیجه رو ببین !‌ یادتونم باشه که اگه نشون نداد باید مرورگرتون و فلش پلیرتون رو آپدیت کنید !

  • saeed_ebrahimi
    saeed_ebrahimi | ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴

    واقعا نوکیا و محصولاتش فوق العادن.

    نوکیا است دیگر...

  • TJBME.irدانشجویان مهندسی پزشکی
    TJBME.irدانشجویان مهندسی پزشکی | ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴

    ببین چی ساخته نوکیا
    به شخصه دوست دارم به شرکتی برسه که انحصار نداشته باشه و مثل الآن همه بتونن ازش استفاده کنن

  • سیدحمید
    سیدحمید | ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴

    دست هرکی بیافته.
    فقط دست یه سری شرکت های انحصار طلب و پتنت ثبت کن و خبیص و کوته فکر نیافته !!!!!!
    بهترین شون هم خودروسازی ها و ماکروسافت.

  • Sajad_alipour
    Sajad_alipour | ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴

    واقعا here محشره

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی