ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیاتک جزئیات بیشتری از چیپست ده هسته ای MT6797 خود منتشر کرد

مدیاتک روز گذشته طی کنفرانسی خبری جزئیات و اطلاعات بیشتری از سیستم-روی-چیپ جدید و ۱۰ هسته ای اش موسوم به  MT6797 را در اختیار رسانه ها و شرکای تجاری خود قرار داد. چیپستی که گفته می شود ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۸:۱۰

مدیاتک روز گذشته طی کنفرانسی خبری جزئیات و اطلاعات بیشتری از سیستم-روی-چیپ جدید و ۱۰ هسته ای اش موسوم به  MT6797 را در اختیار رسانه ها و شرکای تجاری خود قرار داد. چیپستی که گفته می شود می تواند در آینده ای نزدیک سبب برتری تولیدات این شرکت بر رقبایش گردد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

چیپست ۱۰ هسته ای و ۶۴ بیتی مورد بحث، چهار هسته ی Cortex-A53 با سرعت پردازشی ۱.۴ گیگاهرتز را به منظور به سرانجام رساندن امور سبک به خدمت گرفته، مسئولیت پردازش های متوسط و رو به سنگین نیز به چهار هسته ی ۲ گیگاهرتزی از نوع Cortex-A57 واگذار شده و در نهایت دو هسته ی Cortex A72 با کلاک ۲.۵ گیگاهرتز، حداکثر قدرت را برای تسک های بسیار سخت فراهم می نمایند.

ساخت سیستم-روی-چیپ MT6797 بر اساس تکنولوژی ۲۰ نانومتری صورت می گیرد و کمپانی تولید کننده بر روی آن پردازشگر گرافیکی Mali-T880 MP4 با فرکانس پردازشی ۷۰۰ مگاهرتز را نیز گنجانده است. ناگفته نماند GPU مذکور قادر به انکد (encode) و دیکد (decode) کردن ویدئوهای 4K و 2K با فرمت H.265 و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه است در حالیکه می تواند به یک نمایشگر QHD هم قدرت بخشد.

آخرین دستاورد مدیاتک از سنسورهای دوربین تا ۲۵ مگاپیکسل و همچنین تکنولوژی Native3D 2.0 (برای تهیه عکس های سه بعدی)  پشتیبانی می نماید. اما نکته ی منفی بسیار مهم در مورد MT6797 باز می گردد به عدم تواناییش در بهره گیری از حافظه های LPDDR4؛ این چیپست در نهایت امکان استفاده از حافظه های LPDDR3 با فرکانس ۹۹۳ مگاهرتز را دارد در حالیکه محصولات کوالکام و یا حتی سامسونگ هم اکنون به سراغ رم های LPDDR4 با فرکانس ۱۶۰۰ مگاهرتز رفته اند.

مسئله ناخوشایند دیگر اینکه مدیاتک مودم های LTE Cat-6 را در دستور کار خود قرار داده و رقیب یعنی کوالکام قادر به پشتیبانی از مودم های LTE Cat-9 است.

در مجموع به نظر می رسد کمپانی تایوانی با محصول فوق الذکر آینده مناسبی را در پیش رو داشته باشد و حداقل بتواند در بازار چین بیش از گذشته قدرت نمایی کند هر چند که آنها تمایل دارند هر چه سریعتر در بازار جهانی مورد توجه قرار گرفته و در موبایل های پرچمدار بیشتری حاضر باشند.

باید منتظر ماند و دید آینده چه سرنوشتی را برای مدیاتک رقم می زند. نظر شما چیست و فکر می کنید چه موفقیت هایی نصیب چیپست MT6797 خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • omid3963
    omid3963 | ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴

    اینا چرا هی تعداد هسته ها رو میبرن بالا؟!

  • علی
    علی | ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴

    بعضیا چ چیزایی میگن
    فکر کن مدیاتک بیاد بگه باطری با 10روز شارژ!!!!!!!

  • محسن
    محسن | ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴

    به شخصه علاقه خاصی به دستگاه های با پردازنده مدیاتک دارم اسمشون رو گذاشتم باگ خور :) باید برنامه نویس باشین تا بفهمین چی می گم برای مثال یه برنامه می نویسی یه باگ خیلی کوچیک داره ، تو پردازنده مدیاتک برنامه بدون هیچ اشکالی اجرا میشه ولی وقتی میای به پردازنده های دیگه می بینی همون باگ تبدیل شد به force stop نمی دونم چرا اینجوریه ولی تو اکثر مواقع دیوایس های مدیاتک باگ هارو نشون نمی دن در ضمن با تجربه ای که دارم دیوایس های میان رده مدیاتکی خیلی روون تر از اسنپ ها و غیره هستند (نظر شخصی هست)

  • آیییخم و خونواده گلکسی s6 ( اسکی از آیفون و z3 )
    آیییخم و خونواده گلکسی s6 ( اسکی از آیفون و z3 ) | ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴

    هه 10 هسته :|

    من موندم اینا تا کی میخوان بازی با اعداد و فریب دادن رو بزارن کنار :||

    اگه مردین بیاین بگین باتری با 10 روز شارژ

مطالب پیشنهادی