ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با اولین کامپیوتر ۹ دلاری دنیا آشنا شوید

تا به امروز Raspberry Pi با قیمتی ۳۵ دلاری یکی از ارزان ترین و البته کوچکترین کامپیوترهای دنیا به شمار می رفت، اما اکنون رقیبی برای این محصول پیدا شده که آماده است با یک ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۴:۱۰

تا به امروز Raspberry Pi با قیمتی ۳۵ دلاری یکی از ارزان ترین و البته کوچکترین کامپیوترهای دنیا به شمار می رفت، اما اکنون رقیبی برای این محصول پیدا شده که آماده است با یک قیمت ۹ دلاری حسابی Raspberry Pi را به چالش کشد.

در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

میکرو کامپیوتر جدید C.H.I.P نام دارد و کاربران می توانند با اتصال کیبورد، ماؤس و نمایشگر به آن، از امکانات کامل یک کامپیوتر بهره مند گردند. این دستگاه از پردازنده یک گیگاهرتزی Allwinner A13 استفاده می کند و در کنار رمی ۵۱۲ مگابایتی، از حافظه داخلی ۴ گیگابایت نیز برخوردار است.

این دستگاه کوچک یک پورت USB دارد و امکان اتصال Micro USB را نیز در اختیار کاربر قرار می دهد. جک مشترک هدفون و میکروفون، WiFi داخلی و بلوتوث 4.0 از جمله دیگر امکانات این دستگاه به شمار می روند.

C.H.I.P قادر است تا هر سیستم عاملی که بر پایه لینوکس باشد را بر روی خود اجرا نماید. این دستگاه به صورت پیش فرض با سیستم عاملی بر پایه Debian به بازار عرضه می گردد.

pocket-chip

شرکت Next Thing Co به عنوان سازنده این دستگاه، یک ابزار جانبی جالب را نیز برای C.H.I.P عرضه نموده است. در صورتی که بخواهید از این کامپیوتر کوچک در حرکت استفاده نمایید، می توانید PocketC.H.I.P را خریداری نمایید. این دستگاه نمایشگری ۴.۳ اینچی دارد و یک کیبورد QWERTY را در اختیار شما می گذارد. باتری به کار رفته در این وسیله جانبی تا پنج ساعت شارژ را در اختیار میکرو کامپیوتر مذکور قرار می دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (20 مورد)
  • eagle2
    eagle2 | ۲۹ بهمن ۱۳۹۵

    رزبری پای کماکان انتخاب خیلی بهتریه چون پردازنده دو هسته ای و 1 گیگابایت رم داره و از همه مهتر خروجی HDMI. حتی رزبری پای صفر با قیمت 5 دلاریش پردازنده بهتری نسبت به چیپ داره. تنها مزیت چیپ داشتن وای فای و بلوتوث هست، ولی در مقابل خروجی ویدئوی چیپ یک خروجی آنالوگ کامپوزیت هست که کیفیت بسیار داغونی داره.

  • ﻣﺤﻤﺪ
    ﻣﺤﻤﺪ | ۵ مرداد ۱۳۹۴

    ﻣﮕﻪ ﻣﻴﺸﻪ ﻣﮕﻪ ﺩاﺭﻳﻢ

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی