ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

انویدیا به تلاش های بی ثمر خود برای ساخت چیپ LTE پایان می دهد

برای شرکت هایی که تمایل به پشتیبانی از شبکه نسل چهارم یا همان 4G در موبایل هایشان دارند، معمولا انتخابی به جز رفتن به سراغ کمپانی کوالکام وجود ندارد. در سال های اخیر دامنه اتکای سازندگان موبایل ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۰:۳۰

برای شرکت هایی که تمایل به پشتیبانی از شبکه نسل چهارم یا همان 4G در موبایل هایشان دارند، معمولا انتخابی به جز رفتن به سراغ کمپانی کوالکام وجود ندارد.

در سال های اخیر دامنه اتکای سازندگان موبایل به کوالکام افزایش فزاینده ای داشته و علت این موضوع را نیز می توان در طبیعت یکپارچه سیستم-بر-چیپ یا همان چیپست های مجتمع کمپانی یاد شده دانست. شرکت Nvidia نیز از مدت ها پیش تلاش داشته تا وارد این رقابت شده و دست کم بخشی از چیپ های LTE به کار رفته در موبایل ها را تامین کند، اما امروز، شرکت خبر رسیده مدیران این شرکت تصمیم گرفته اند به این تلاش ها خاتمه داده و توسعه مودم های LTE را پایان دهد؛ اینطور که پیداست مدیران شرکت یاد شده، بیش از حد مشکل بودن توسعه چنین چیپ هایی را به عنوان مشکل اصلی و دلیل توقف توسعه بیان کرده اند. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

انویدیا در سال ۲۰۱۱ کمپانی Icera را با هدف ایجاد یک تحول در دنیای موبایل ها خرید. مشکل اما از جایی شروع شد که تولیدات و توسعه های این شرکت در خصوص چیپ های LTE همواره از کوالکام دست کم یک پله عقب تر بود و هیچگاه نیز نتوانست با این شرکت به یک رقابت حساس بپردازد.

هدف ادغام مودم های ساخته شده توسط Icera با پردازنده های تگرا، هیچگاه آنچنان که باید و شاید محقق نشد (که البته Tegra 4i در این میان یک استثناست). حال انویدیا خبر می دهد به دلیل تمرکز بر روی کسب و کار تولید چیپ های مجتمع برای موبایل، از درآمدزایی اندکی دور شده و می خواهد به سراغ ایده ها و موقعیت های پرسود خود بازگردد. موقعیت هایی نظیر گیمینگ، پردازش ابری و... .

کمپانی هایی نظیر اینتل و مدیاتک، همواره قدم جلو گذاشته اند تا رقابت در دنیای چیپست های به کار رفته در دستگاه های همراه را هیجان انگیز کنند؛ از طرف دیگر امسال سامسونگ تصمیم گرفت تا از چیپست خانگی خود در گلکسی اس ۶ بهره گیرد، در نتیجه می توان گفت با بازاری کاملا انحصاری و در دست کوالکام نیز طرف نیستیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • sajedn
    sajedn | ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴

    ولی انصافا tegra kx1ش یه چیز دیگه اس ، lte نمیتونه بسازه دلیل بر ضعف کل کمپانی نیست.

  • رسول
    رسول | ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴

    دوستان یه سئوال داشتم

    الان سی پی یو 6732 , 6752 مدیاتک از نظر قدرت پردازشی و گرافیکی با کدوم سی پی یو کوالکام برابری میکنه؟

    گوشی با اسنپ 410 بهتره یا مدیاتک 6732 , 6752 ؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی